طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

پاییز 94 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت مؤمن به مؤمن در راه خدا، از بزرگ ترین شاخه های ایمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
صلح طلبان افغانستان
شورای جهانی هزاره، سر بریدن هفت انسان هزاره – شامل دو خانم و یک دختر 9 ساله – را یک فاجعه را دهشتناک دانسته در حالیکه به روح این شهدا درود مى فرستد، از دولت افغانستان، ارگانهای بین المللی و
image
 

شورای جهانی هزاره، سر بریدن هفت انسان هزاره – شامل دو خانم و یک دختر 9 ساله – را یک فاجعه را دهشتناک دانسته در حالیکه به روح این شهدا درود مى فرستد، از دولت افغانستان، ارگانهای بین المللی و تمام نهادهای حقوق بشری، جداً در خواست می کند تا عاملان این رویداد را شناسایی و به شدید ترین جزا محکوم نمایند.

گروگانگیری پی در پی، به رگبار بستن و سربریدن هزاره ها نشان داد که مناطق مرکزی افغانستان که جغرافیای هزاره ها اند، تاچه حدی از امنیت شکننده برخوردار است. راه های منتهی به این مناطق، در چند سال اخیر هیچگاهی مصئون نبوده و تاکنون دهها انسان به جرم هزاره تباری، به قتل رسیده و یا گروگان گرفته شده اند.

اما سربریدن هفت انسان هزاره به شمول زنان، تا هنوز با این قساوت و بیرحمی در هیچ گوشه کشور به وقوع نپیوسته بود. قطعاً این برخورد جنایتکارانه برمی گردد به ماهیت گروه هاى تروریستى در رویکرد قومى ساختن بحران افغانستان و کشتن هزاره ها به عنوان بى دفاع ترین مردم این سرزمین، که اوج تعصب ” هزاره ستیزی ” در افغانستان را نشان می دهد.

شورای جهانی هزاره در حالیکه مراتب تسلیت خود را به ملت بزرگ، افتخار آفرین، فرهنگ مدار و غیور هزاره، تقدیم می نماید، باور دارد که این فاجعه، تکانه ای بسیار بزرگی برای هزاره ها است، تا پس از این بخاطر بقای شان بر هرگونه نفاق داخلی فایق آیند و مسیرهای جداگانه را به یک شاهراه همبستگی تبدیل کنند. چون وضعیت سالهای آخر نشان داد که هزاره ها به هر اندازه ای که بر طبل نفاق کوبیده اند به همان اندازه از سوی خود و بیگانه سرکوب شده اند. لذا راه رستگاری و دفاع از عزت، شرف و ناموس این قوم، تنها در سایه ى وحدت متصور است.

مردم غیور و سر بلند هزاره این را به ” هزاره ستیزان ” اعلام می دارند که هزاره ها در برابر این فاجعه کمر خم نمی کنند، چون تاریخ بیش از یک قرن این ملت نشان داده که به رغم فاجعه های به مراتب بزرگتر به زانو در نیامده اند. چنانچه هزاره ها در یک مرحله ای از تاریخ بیش از نصف از جمعیت خود را از دست دادند، اما به رغم این فاجعه عظیم، باز هم قامت راست کردند و روی پاهای شان ایستادند.

چند تذکر:

– شورای جهانی هزاره، به دلایل بسیار موجه، از مردم غزنی و تشییع کنندگان جنازه های شهدا، در خواست می کند که فریب نخورند، و جنازه ها را به کابل برسانند. این کابل است که صدای حنجره های بریده شده هزاره را از طریق یک راهپیمایى عظیم خیابانی، همچون تندری به گوش جهانیان می رساند. در واقع با جنازه این شهدا در کابل، هزاره ها تاریخ قتل عامها، کشتارها، سیاهچالها، تبعید شدن ها و مهاجرت های اجباری، اهانت و تحقیرهای معنوی خود را در سطح جهانی باز خوانی می کنند. بنابراین هزاره ها نباید فریب بخورند و نباید تشییع جنازه ها را در غزنی محدود سازند.

– رسانیدن جنازه ها در کابل، باز تاب نهایت گسترده خواهد داشت. شورا باور دارد که طرح تشییع جنازه ها با شرکت سران دولت، یک سبوتاژ آگاهانه برای جلوگیری از بازتاب بین المللی آن است.

– ما تمام هزاره ها را در داخل و خارج کشور به تظاهرات اعتراضی علیه این فاجعه انسانی دعوت می کنیم. همچنان از تمام نهاد ها، انجمن ها، افراد و شخصیت های هزاره مقیم کشورهای غربی تقاضا می نماییم که با وکلای پارلمان کشورهای محل اقامتشان تماس بگیرند و آنها را در جریان فاجعه ى اخیر و تهدید های امنیتی موجود در قبال هزاره ها قرار دهند. شورا ی جهانی هزاره، در این زمینه یادداشتی به زبان انگلیسی تهیه کرده است، و دوستان در کشورهای غربی در صورت نیاز می توانند با شورا تماس بگیرند تا یادداشت در اختیارشان قرار داده شود.

– شورا ی جهانی هزاره، از مردم، نخبه گان نظامی، اندیشمندان سیاسی، روشنفکران و همه دردمندان، تقاضا می کند که برای تضمین امنیت کل هزارستان، بر دولت وحدت ملی فشار وارد نمایند، تا یک ” قول اردو ” را برای هزاره ها منظور نماید. تا جزو تام های این قول اردو بخصوص در مسیرهای ناامن منتهی به مناطق هزاره نشین، استقرار یابد و امنیت مردم هزاره، از این طریق تامین گردد.

– شورای جهانی هزاره، هر گونه سکوت در قبال این فاجعه را، یک خبط تاریخی می داند، با قلم، سخن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، مظاهره، مراجعه به نهاد های بین المللی، حقوق بشری، با نشر ویدیو ها، عکس ها، پلاکارت ها، مصاحبه ها و خلاصه هرآنچه که به رساتر شدن صدای اعتراض ما یاری می رساند دریغ نباید کرد.

– ما از تمام اقشار اقوام و ملیت های با هم برادر این سرزمین می خواهیم که در مقابل این فاجعه انسانی سکوت نکنند و به دشمنان عزت و سربلندی این خاک اجازه ندهند که آتش جنگ های خانمان سوز قومی را شعله ور سازند.

شورا ی جهانی هزاره

توجه:

از شروع سال 2015 میلادی تا به حال 53 نفر هزاره از باشندگان غزنی توسط گروهای تروریستی تحت نام داعش و طالبان در مسیر راهها ربوده شده اند. که در بین انها 4 زن و دو کودک بوده است. متاسفانه تا به حال 16 نفر از این اسیران که شامل دو زن و یک کودک می باشد به طرز دهشتناکی کشته شده اند. تنها 23 نفر از این اسیران تا به حال رها شده اند و14 نفر انها به شمول دو زن و یک کودک هنوز مفقود هستند.

لیست کشته شدگان حادثه اخیر که از باشندگان ده مرده جاغوری بودند و در تاریخ 11 اگوست 2015 در مسیر جاغوری به اسارت گرفته شده بودند از این قرار است:

محمد خان ولی حسین علی

صادق ولد علی

شوکت ولد محمد علی

چاچا ولد جمعه

خانم لاجورد ولد تقی

خانم سردار ولی غلام علی

شکریه ولد رمضان دختر 9 ساله

منبع: http://www.worldhazaracouncil.org




  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/9/18::: ساعت 9:39 عصر

    عبدالخالق فصیحی

    شکریه تبسم و مرگ حیات‌بخش

    شکریه تبسم
    «تبسم شکریه فریاد عدالت‌خواهی، نفی تبعیض، نفی خیانت و خشونت، طرح جامع امنیت و دوستی را که نشانه حیات جمعی است در شریان نیمه خشکیده ما و مردم افغانستان به جریان درآورد. برق چشمان شهدای زابل، هرچند در لحظه‌ی جدا شدن از بدن‌های رنجورشان، کم‌فروغ و نزدیک به خاموشی رسیدند، اما اندک زمانی پس‌ازآن، گردوخاک این منطقه تشنه به خون هزاره را پس‌زده و تابنده‌تر از هر وقت دیگر تاریکی‌های تبعیض را روشن کردند. چشمان این سرهای افتاده در جاده شاه‌جوی زابل، لحظه‌ی به ستاره‌های آسمان خیره شدند، ولی خود با لب خند تمام به هفت ستاره درخشان تبدیل‌شده و در آسمان تاریک افغانستان و جهان تابیدند.»

    مرگ، با قطع‌نظر از نگاه دینی، در نفس خود نابودکننده است؛ نابودکننده‌ی رشته‌های زندگی، آرزوها، علایق و دوستی‌های موجود میان شهدا و خانواده‌های آن‌که توسط مرگ بریده و نابود می‌شود. مرگ پایان‌بخش زندگی است، ولی مرگ افرادی مثل شهدای زابل نه‌تنها پایان‌بخش نیست که حیات‌بخش هم هست. تروریست‌های کوردل زابل، شکریه و همراهان بی‌گناهش را سر بریدند و به‌زعم خود به زندگی آن‌ها پایان دادند، اما این‌گونه مرگ‌ها همان لحظه‌ی که از کالبد شهدا خارج می‌شوند، کالبد‌های زیادی را در شکل جمعی آن زنده می‌نمایند. به افراد جامعه زندگی تازه بخشیده و درعین‌حال مسیر حیات فردی و اجتماعی جامعه را مشخص و در پی اهداف متعالی‌ای، مانند برادری، برابری، عدالت، آزادی و انسانیت معنا می‌دهد. ما را به عواطف، احساسات و انسانیت ما توجه دادند و حیات تازه‌ی را بر پایه شرف انسانی برای ما به ارمغان آوردند.

    کینه‌توزان تروریست و متعصبان افراطی، خون پاک هفت نفر مسافر هزاره را در زابل ریختند و خباثت‌های میراثی خود را در قالب زشت‌ترین جنایت‌های بشری به نمایش گذاشتند. آن‌ها پنداشتند که نسل‌کشی با روش گروگان‌گیری و سپس سربریدن زن و کودک و پیر و جوان، ظالمانه‌ترین تیغ مرگ بر گلوی نازک اطفالی مثل شکریه است، ولی این سرها نه‌تنها به زمین خم نشدند که تا پشت‌بام دنیای انسانی بلندتر از همیشه قد کشیدند. هفت کبوتر بی‌سر که از همان روز اولی پرپر شدنشان در آسمان غزنی و کابل، جاغوری، بامیان، هرات، مزار شریف، دایکندی و سایر شهرها و مناطق کشور، و نیز از آسمان افغانستان تا اروپا، آمریکا، استرالیا و دیگر مناطق دهکده جهانی به پرواز درآمدند، حیات مجدد را در یک مقیاس وسیع ملی و جهانی آغاز کرده و به همه خفتگان آزادی‌خواه، ندای بیدارباش سر دادند . سرهای بریده و پیکرهای کبود شده شهدای زابل که روی دوش خسته اقوام مختلف افغانستان حمل می‌شدند، پیام آزادی، برابری و برادری را با حنجره‌های خونینشان تلاوت کردند. با رگ‌های بریده و تن‌های رنجیده‌شان با مردم خود از مظلومیت، محرومیت، شکنجه‌ها، خشونت‌ها و درعین‌حال از دوستی و برادری سخن گفتند و هم مردم دنیا و جامعه افغانستان را به نطق درآوردند.

    تبسم شکریه فریاد عدالت‌خواهی، نفی تبعیض، نفی خیانت و خشونت، طرح جامع امنیت و دوستی را که نشانه حیات جمعی است در شریان نیمه خشکیده ما و مردم افغانستان به جریان درآورد. برق چشمان شهدای زابل، هرچند در لحظه‌ی جدا شدن از بدن‌های رنجورشان، کم‌فروغ و نزدیک به خاموشی رسیدند، اما اندک زمانی پس‌ازآن، گردوخاک این منطقه تشنه به خون هزاره را پس‌زده و تابنده‌تر از هر وقت دیگر تاریکی‌های تبعیض را روشن کردند. چشمان این سرهای افتاده در جاده شاه‌جوی زابل، لحظه‌ی به ستاره‌های آسمان خیره شدند، ولی خود با لب خند تمام به هفت ستاره درخشان تبدیل‌شده و در آسمان تاریک افغانستان و جهان تابیدند.

    سرهای مردگانی که زنده‌تر از همیشه تا آسمان دنیا قد کشیدند، سرهای بسیاری از زندگان خاین، نژادپرست، متعصبان مذهبی، معامله‌گر و نااهلان سیاسی را به زمین، به پیشگاه مردم دنیا و جامعه افغانستان رسوا و خم نمودند. زمین تشنه و بی‌آب زابل می‌خواستند دریای خون شکریه و شش شهید دیگر را سر کشیده و در جا خشک نماید، ولی این خون‌ها، سیل‌آساتر از آن بود که مزرعه کوچک و پر از خار و خشونت زابل توان انحلال آن را داشته باشد. لذا این خون‌ها به مزرعه‌های که جز تعصب، جهل، تبعیض و خشونت چیز دیگری نمی‌رویند، توقف نکرده، بلکه آن‌ها را تخریب نموده و به ویرانه‌های برگشت‌ناپذیر تبدیل می‌کند. این‌چنین مرگ‌ها حیات‌بخش‌اند و باید زمین‌های را آباد و سرسبز نمایند که گل‌های برادری و دوستی در آن رشد یافته و فضای نفس‌گیر افغانستان را معطر نمایند. سرهای هفت شهید زابل حیات‌بخش است، به این دلیل که زبان‌های بسیاری را به تکلم درآوردند؛ زبان‌های که تاکنون یا به خاطر ترس و وحشت از مرگ بی‌معنا ساکت بودند و یا بر محوریت منافع قومی، تعصبات نژادی، مذهبی و حزب‌گرای و منطقه‌گرایی می‌چرخیدند، به ندای مساوات، برادری، عدالت‌طلبی و وحدت و انسجام ملی به سخن درآوردند. نفی قاطعانه فرهنگ گروگان‌گیری و تفرقه را در قالب شعار مرگ بر خیانت و حمایت از آن به مردم آموزش دادند.

    شکریه با شش شهید همراه از قوم هزاره بودند، ولی اکنون از تذکره قومی عبور کرده و به همه شناسنامه‌های قومی، نژادی، تبعیض و منطقه‌یی خط بطلان کشیده و مهر ملی زدند. مرگ شکریه و همراهانش آن‌ها را از محدوده تعصبات قومی خارج ساخته و به جمع آزادی خواهان دنیا پیوند داد. ازاین‌پس تا تفکر عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی وجود دارند آن‌ها زنده و سربلندتر از هرزمانی دیگر حضور دارند. مرگ شکریه جامعه مرده را حیات بخشید؛ جامعه‌ی که با زهرهای کشنده تبعیض، تعصب، بی‌عدالتی، و سیاست فامیلی مرده بود، مرگ شکریه آن را زنده نمود. از نشانه‌های بارز این حیات جمعی، حضور پرشور مردم شریف افغانستان در روز مظاهره20 عقرب و پس آن است که یک‌صدا و بدون در نظر داشت تعلقات قومی و مذهبی با نمایش کامل وحدت و انسجام ملی سرهای بریده شهدای زابل را پاس داشتند. احساسات و عواطف پراکنده در دره‌های هولناک قومیت و تعصب را گرد هم جمع نموده و حس واحدی را به وجود آوردند و این گوشه‌ی از معنای حیات‌بخشی مرگ شکریه و شش شهید همراه او است. درنهایت، آنچه در جامعه افغانستان مرده بود، احساسات جمعی، عواطف جمعی بر محوریت وحدت و همدلی و نگاه ملی بود که مرگ شکریه و بقیه شهدای زابل آن‌ها را زنده کرد.

    منبع: http://tarhenaw.com/?p=1013




  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/9/18::: ساعت 9:18 عصر

    افغانستان و نیمه پنهان تروریزم
    تاریخ انتشار : دوشنبه 2 قوس 1394 ساعت 21:20

    عبدالله عبدالله؛ رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی گفته که حزب‌التحریر در کشور به عنوان شاخه غیر نظامی گروه‌ های تروریستی به صورت گسترده فعالیت می‌ کند.

    آقای عبدالله در آغاز نشست روز دوشنبه (2 قوس) شورای وزیران گفت:"در حقیقت این حزب شاخه غیرنظامی احزاب تروریستی است که نسل جوان و مردم را به رفتن به طرف فعالیت ‌های تروریستی تشویق می‌کند. این فعالیت ‌ها به صورت وسیع صورت گرفته است".

    رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افزود:"[این گروه] از نظر ارگان‌های امنیتی به دور نبوده؛ اما تا حال توجهی که باید در مورد منع فعالیت ‌های این حزب یا تحت عنوان این حزب می‌شد [نشده]، کار و اقدامی [برای منع آن هم] صورت نگرفته است."

    این نخستین بار است که یک مقام ارشد دولتی در باره فعالیت های حزب التحریر با این صراحت موضع گیری می کند. این در حالی است که به عقیده کارشناسان، حزب التحریر سال هاست که در بخش های وسیعی از کشور، فعالیت های شبه فرهنگی و تبلیغی انجام می دهد که هدف از آن، ترویج و توسعه افراط گرایی، اعتقادات تندروانه، تکفیر، تفرقه و ترور است؛ اما به رغم این مساله، همان گونه که آقای عبدالله نیز گفته، توجه و اقدام کافی در برابر این فعالیت ها صورت نگرفته است.

    آقای عبدالله تاکید کرد که حزب‌التحریر یک حزب سیاسی نیست؛ بلکه سازمانی مربوط به سازمان‌های تروریستی است؛ اما با "سوء استفاده" از آزادی و دموکراسی در افغانستان، در راستای اهداف تروریستی و ناامنی فعالیت می‌ کند.

    آقای عبدالله افزود که این حزب "فعالیت‌های زیادی دارد در محیط آکادمیک، در اجتماع و در بین جوانان".

    او گفت که این موضوع در جلسه امروز (دوشنبه) شورای وزیران مورد بحث بیشتر قرار می‌گیرد.

    معمولاً این بخش از جلسه با حضور خبرنگاران برگزار نمی‌شود.

    کارشناسان می گویند که انتظار می رود این بار اعضای شورای وزیران به نتیجه ای قاطع در باره ممنوعیت رسمی فعالیت های این جریان تندرو تروریستی برسد و به این ترتیب، یکی از بازوهای مهم تروریزم بین المللی در افغانستان، قطع شود.

    حزب‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هریک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

    این حزب را شیخ تقی‌الدین؛ روحانی فلسطینی در 1953 تاسیس کرد و حالا اعضای آن مدعی هستند که در 45 کشور فعالیت دارند.

    شاخه افغانستان حزب‌التحریر دو سال پس از فروپاشی رژیم طالبان، فعالیت‌های خود را به صورت غیرقانونی در سال 2003 آغاز کرد و عمدتاً در میان دانشگاهیان و فرهنگیان به تبلیغ و عضوگیری پرداخت.

    یک عضو این گروه در 23 می سال 2011 گفته بود که این سازمان در این کشور به صورت گسترده‌ای فعالیت و در بیشتر ولایات عضو دارد.

    سیف‌الله مستنیر گفته بود که این سازمان در افغانستان طرف‌داران زیادی دارد و از اعضای کابینه گرفته تا افراد عادی نظریات این گروه را تایید می‌کنند؛ اما شرایط ایجاب نمی‌کند که آنها نظر خود را آشکارا بیان کنند.

    با این حساب، به عقیده کارشناسان، این غیر قابل قبول است که صرفا به این دلیل که این حزب، مانند طالبان و القاعده و داعش، فعالیت های نظامی ندارد، نسبت به نظرگاه های تندروانه و به شدت خطرناک آن، غفلت شود.

    اظهارات و هشدارهای آقای عبدالله درباره خطری که از ناحیه فعالیت های گسترده و زیرزمینی این حزب، امنیت و ثبات و وحدت مردم افغانستان را تهدید می کند، به معنای آن است که این صرفا مردم یا کارشناسان سیاسی و امنیتی نیستند که نگران فعالیت های نیمه پنهان تروریزم در محافل دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و دینی افغانستان اند؛ بلکه پژواک هشدارآمیز این فعالیت های خوف انگیز و خطیر به گوش مقام های ارشد حکومتی نیز رسیده است.

    ناظران می گویند که مبارزه با نیروهای پنهان و قدرت نرم تروریزم در افغانستان، یکی از مهم ترین لوازم مبارزه هدفمند و نتیجه بخش با تروریزم است.

    فعالیت های حزب التحریر و نهادهایی مانند «جمعیت اصلاح»، آشکارا در راستای اهداف و برنامه های تروریزم بین المللی است که زیر نام تلاش برای برقراری خلافت اسلامی، صورت می گیرد؛ اما اعضای آن در عمل، برای برآورده کردن نقشه ها و ایده های ضد اسلامی قدرت های معارض خارجی، مبارزه می کنند.

    به باور کارشناسان، اینکه اعضای این حزب و جمعیت اصلاح، معتقد اند خلافت اسلامی باید در یکی از کشورهای عربی احیا شود و هریک از سرزمین های اسلامی از جمله افغانستان، «ولایت» های تابعه خلافت باشند، این به سهم خود، سؤال برانگیز است و نشان می دهد که ریشه اصلی فعالیت های هراس افکنانه این جریان، در یکی از کشورهای عربی قرار دارد و از سوی رژیم های عربی یا سرمایه داران خصوصی آن کشورها مورد حمایت های وسیع مالی و ایدئولوژیکی قرار می گیرند.

    این در واقع حقیقتی است که در مورد فعالیت گروه های مسلح تروریستی مانند داعش، القاعده، النصره و حتی طالبان نیز وجود دارد.

    در رویدادی دیگر، مشاور ارشد رئیس جمهوری اشرف غنی گفت که حدود 200 دانشجویی که در راهپیمایی خیابانی در ننگرهار، پرچم‌های داعش، طالبان و حزب اسلامی را حمل کرده بودند، با این گروه‌ها ارتباط داشتند.

    چندی پیش این دانشجویان دانشگاه ننگرهار زیر عنوان اعتراض به نپرداختن حقوق خود، با پرچم‌های گروه داعش، طالبان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در خیابان‌های شهر جلال‌آباد راهپیمایی کردند.

    این اقدام آنان که در برابر چشم نیروهای امنیتی و مقام های دولتی محلی، صورت گرفت، واکنش ها اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت و پس از آن، دولت محلی و امنیت ملی کشور اقدام به دستگیری چندین نفر در ارتباط با دست داشتن در این ماجرا کردند.

    رئیس جمهوری هم هیاتی را با عضویت معاون وزیر تحصیلات عالی، دو مشاور خود و نمایندگان وزارت دفاع، اداره امنیت ملی، اداره ارگان‌های محلی و دادستانی کل کشور به ریاست آقای شینواری به جلال‌آباد اعزام کرد.

    قمرالدین شینواری که در راس این هیأت به جلال‌آباد؛ مرکز ولایت ننگرهار رفته بود، گفت که این دانشجویان با "حلقات مخالف و دشمن مربوط بودند".

    آقای شینواری در پاسخ به این سؤال که آیا استادان دانشگاه ننگرهار هم در این اقدام دانشجویان دخالت داشتند یانه، گفت:"بله، طبق معلوماتی که ما داریم، عده بسیار معدودی از استادان هم در این کار شامل هستند."

    او در توضیحات بعدی خود گفت که بعضی دانشجویان گفته اند که تحت تاثیر ترس و تهدید بعضی دانشجویان دیگر در راهپیمایی با پرچم‌های این گروه‌ها شرکت کردند.

    مشاور ارشد رئیس جمهوری افزود که تا حال نیروهای امنیتی 27 تن از این دانشجویان را بازداشت کرده و عده‌ای دیگر از آنها هم تحت پیگرد قرار دارند؛ اما شمار آن‌ها را مشخص نکرد.

    ناظران می گویند که دولت نباید صرفا به دستگیری این افراد اکتفا کند. این رویداد به باور آنها نیاز به یک ریشه یابی عمیق و جدی دارد.

    بدون تردید، عوامل و انگیزه های مهمی پشت این حرکت قرار دارد و نشان می دهد که تروریست ها به دانشگاه ها رخنه کرده و تلاش می کنند با جذب عناصر تندرو و افراط گرا، جامعه افغانستان را بی ثبات کنند.

    این یک خطر بالقوه و جدی است که باید با ریشه های آن به صورت جدی و اصولی برخورد شود.

    استادانی که در تحریک و تهییج دانشجویان جوان برای پیوستن به گروه های تروریستی دست دارند، باید به شدت مجازات شوند. آنها نیروهای پنهان دشمن در کانون های فرهنگی و دانشگاهی اند و نباید با استفاده از فضای باز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، اقدام به سربازگیری برای دشمن کنند.

    آقای شینواری، انگیزه این دانشجویان برای حمل پرچم‌های سه گروهی که از دیدگاه دولت و مردم افغانستان، دشمن شمرده می‌شوند، گفت که آنها تحت تاثیر "بیگانگان" این کار را کردند.

    آقای شینواری افزود:"مداخله کشورهای همسایه در افغانستان کاملاً مشهود است و محصلین و یک مرکز آکادمیک را هم نمی‌خواهند که در مسیر اصلی خود باشد، دست درازی می‌کنند و عده معدودی را بی‌راه کرده بودند."

    آگاهان اما ضمن تایید این نکته که بدون شک، این گروه از دانشجویان و استادان دانشگاه ننگرهار، تحت تاثیر تبلیغات دشمن و کشورهای خارجی قرار دارند، می گویند که این امر نباید سبب شود‌ تا دولت نسبت به برخورد با این رویدادها، با مماشات و مدارا رفتار کند.

    در کشور بحران زده ای مانند افغانستان که طعمه تروریزم بین المللی شده است، این رویداد کوچکی نیست؛ بنابراین، دولت مسؤولیت دارد به نیابت از مردم افغانستان، بر علیه سربازان پیاده و قدرت نرم و نیمه پنهان تروریزم بین المللی، با شدت و جدیت مبارزه کند.

    گفتنی است که بر اساس گفته های آقای شینواری، هیات یادشده تا دو روز دیگر گزارش خود را با طرحی در این مورد به اشرف غنی؛ رئیس جمهوری ارائه خواهد کرد.

    انتظار می رود این گزارش و این طرح، مبتنی بر منافع و اولویت های امنیت ملی و چشمداشت های مردم افغانستان، تدوین شده باشد و نتیجه آن، بتواند دست تروریست ها و عوامل همسو با آنها را از دانشگاه ها و کانون های دانشگاهی و آکادمیک کشور برای همیشه کوتاه کند.



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/9/4::: ساعت 3:56 عصر

    از صنعا تا پاریس، آیا ارزش جان انسان ها در رسانه های غربی برابر است؟

    اینجا یمن است، کشوری ویران . در مقدمه ی کتاب یمن چیزی به جز فقر و فقر و فقر نوشته نشده است. ورق که می زنید می رسید به کشتار کودکان و غیر نظامیان که متن اصلی کتاب است و حاشیه هایی که حالا از متن پر رنگ تر هستند بی خانمانی، نبود آب، غذا و دارو...
    نام یمن را تا همین چند سال قبل در هیچ رسانه ی غربی نمی توان پیدا کرد تا ژوئن پر حادثه ی 2011.

    درست زمانی که صفحات تقویم آن قدر ورق خورد و خورد که از سی و سه سال زمامداری علی عبدالله صالح سیر شد.
    نوبت به نوامبر همان سال رسید و در سرمای سخت اروپا، عبد ربه منصور هادی به آسانی با حمایت ریاض پشتش به قدرت گرم شد. کنترل قدرت را در دست و یکه تازی را در پا گرفت.

    کمی به جلوتر می رویم. فوریه 2012، درست جایی که حوثی هایی که از فرقه های زیدیه شیعه بودند و هیچ صندلی قدرتی به خواست ریاض به آنها و مردمی که هم مسلک آنها بودند نرسید و اعتراض کردند و ربه منصور هادی فراری شد.
    حالا بهار عربی خاورمیانه که با القاعده و داعش، گل بود با جنگ داخلی یمن به سبزه هم آراسته شد.
    ریاض وارد صحنه شد و حالا نمایش خون بار یمن بازیگر نقش اولی را هم به نام لورنس عربستان ملک سلمان به سینمای سیاست خاورمیانه معرفی کرد.

    فیلم پر فروشی شده است. از یک سو آمریکا هواپیماهایش به ریاض گران فروخته شد و ریاض در مقابل جان هزاران انسان بی گناه را ارزان خرید.

    کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 84 درصد یعنی 21 میلیون و یکصد هزار نفر از مردم یمن از دسترسی به آب، غذا و دارو کاملا محروم هستند. حداقل یک میلیون پانصد هزار یمنی بی خانمان شده اند و حداقل 5600 نفر کشته شده اند که از این تعداد حداقل 2700 نفرشان غیر نظامی بوده اند.

    محاصره دریایی عربستان سعودی هم مزید بر علت شد تا ورود مایحتاج اولیه زندگی و دارو به این منطقه ی حالا محو شده ی دنیا را بیش از پیش غیر ممکن سازد.

    در کنار آب، عذا و دارو یک کالای ضروری دیگر برای یمنی ها ضروری ست و آنهم سوخت است. سوختی که برای ادامه ی کار ژنراتورهای برق بیمارستان های شهر صنعای در تاریکی حکم مرگ و زندگی را برای زخمی های امروز و کشته شده های فردا دارد.

    پیتر مورر رییس سازمان جهانی صلیب سرخ در سفر ماه آگوست خود در پاسخ به سوال خبرنگاران از توصیف شرایط یمن، فقط و فقط یک جمله را به زبان آورد: "آنچه را در سوریه در طول 5 سال رخ داده را در یمن در 5 ماه نظاره گر باشید. جهان باید با چشمانی بسته از خواب برخیزد و آنچه در یمن در حال اتفاق است را با چشمانی باز، ببیند"

    با تمام فریادهای سیاه وصف شده از یمن سکوت سفید رسانه های غربی جای تعجب دارد. اما براستی چرا؟

    واقعیت پاسخ به این سوال این است که یمن فقیرترین کشور عربی و یکی از فقیرترین کشورهای دنیاست. کشوری خالی از منابع نفتی و طبیعی با آمار بیکاری وحشتناک و فقر عمومی گسترده.
    برای درک اهمیت همین موضوع که نقش اصلی در سکوت رسانه های غربی را دارد وضعیت لیبی با بهره مندی از منابع سرشار نفتی و گزارش های لحظه به لحظه از لیبی در رسانه های غربی و حضور نظامی کشورهای غربی در عملیات های هوایی علیه دولت معمر قذافی را به یاد بیاورید و درک کنید در جایی که منفعتی در کار نباشد گزارش و حضوری هم در کار نیست و این مساله یکی از تعارض های اصول حرفه ای اخلاقی رسانه ای در قرن بیست و یکم خواهد بود.

    دلیل دیگر، حضور نداشتن روزنامه نگاران محلی در یمن است که بواسطه ی جنگ داخلی یمن یا به مناطق بومی خود به دور از صنعا و عدن پناه برده اند یا بار سفر بسته و درهای خارج از کشور یمن را به روی خود باز نموده اند.

    دلیل سوم کنترل مسیرهای هوایی و دریایی منتهی شده به صنعا از سوی دولت عربستان است که به روشنی بارها مانع حضور روزنامه نگاران خارجی در یمن شده است.
    دلیل چهارم بر می گردد به قطعنامه ماه آوریل سازمان ملل پیرامون پایان بخشی به درگیری های یمن از سوی هر دو طرف درگیر جنگ که تنها اثری که داشت خروج تمام کارکنان سفارت خانه ها و خروج دیپلمات های کشورهای مختلف بود که همین مساله باعث شد حتی روزنامه نگاران و رسانه های کشورهای دیگر که خواهان حضور در یمن بودند بواسطه ی نبودن سفارت خانه های مطبوع کشورشان نتوانند در این کشور حضور یابند. کشوری که قبل از وقوع این جنگ خانمان سوز 61 درصد از مایحتاج اولیه ی مردم خود را از دیگر کشورها وارد می کرد.

    با همه ی اینها، جهان رسانه ای امروز نیازمند یک درک مشترک است درکی که جان و ارزش انسانی، انسان ها با هم برابر است و همانقدر که برای پاریس خط به خط نوشته و چشم به چشم گریسته می شود باید برای صنعا، بغداد و کابل هم خط به خط نوشت و چشم به چشم گریه کرد و تمام جهان دست در دست هم ریشه های تروریسم را خشک و نوازشی به چشم های خیس از بغداد، کابل، صنعا تا پاریس داشت و نهال صلح را در تمام کشورها کاشت، امنیت کودکان را داشت و فردایی بدون جنگ را از همین امروز برداشت.

    نویسنده: رضا قربانی



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/9/4::: ساعت 3:51 عصر

    انجام بزرگترین عملیات هوایی فرانسه علیه داعش

    سه شنبه 26 عقرب 1394

    انجام بزرگترین عملیات هوایی فرانسه علیه داعش

    به گزارش وزارت دفاع فرانسه جنگنده های فرانسوی بزرگترین عملیات تا به امروز در سوریه علیه مواضع داعش در شهر رقه که مقر اصلی این گروه است را انجام داده اند. این حمله دو روز پس از آن انجام می شود که داعش (گروه دولت اسلامی) مسئولیت حملات هماهنگ در پاریس که بیش از 130 کشته به جا گذاشت را به عهده گرفت.

    در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده که «این حملات بعد از ظهر یکشنبه با شرکت 10 جنگنده به طور همزمان از امارات متحده عربی و اردن انجام شد و در این عملیات از 20 بمب استفاده شد».

    براساس این بیانیه عملیات یکشنبه در هماهنگی با نیروهای آمریکایی علیه مراکز فرماندهی، سربازگیری، یک انبار مهمات و یک اردوگاه آموزشی اعضای داعش انجام شد.فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه حملات روز جمعه را «عمل جنگی» توصیف کرده و قول داده بود که پاسخ فرانسه «بی رحمانه» خواهد بود.

    لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، هم روز شنبه در حاشیه نشست ویانا درباره آینده سوریه گفت که حملات پاریس نشانگر ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و گروه موسوم به ‹دولت اسلامی› (داعش) است.

    او تاکید کرد حملات پاریس باعث نمی‌شود که فرانسه در حضور نظامی خود در سوریه تجدید نظر کند.

    فرانسه از سال 2014 به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، مواضع داعش را در عراق هدف گرفته است.اما هواپیماهای این کشور در سپتمبر سال جاری در عملیات علیه داعش در سوریه هم شرکت کردند. هواپیماهای فرانسوی هفته پیش محل فعالیت های نفتی در منطقه تحت کنترل داعش در سوریه را هدف گرفتند. (بی بی سی)



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/27::: ساعت 3:56 عصر

    بنیاد آسیا: امید افغان‌ها به آینده به پایین‌ترین سطح رسیده‌ است

    چهارشنبه 27 عقرب 1394

    بنیاد آسیا: امید افغان‌ها به آینده به پایین‌ترین سطح رسیده‌ است

    نظرسنجی تازه بنیاد آسیا (Asia Foundation) در مورد افغانستان نشان می‌دهد که افغان‌ها از انتقال سیاسی، ناامنی و مشکلات اقتصادی روزافزون در این کشور نگران هستند.

    در گزارش سال 2015 این نهاد آمده که خوشبینی افغان‌ها به آینده در ده سال گذشته به پایین‌‎ترین سطح خودش رسیده‌ است.

    براساس این گزارش نگرانی مردم از وضعیت امنیتی کشور، امنیت شخصی، بهبود اقتصادی و بیکاری نسبت به ده سال گذشته افزایش یافته‌ است.

    گزارش همچنین خاطر نشان کرده که عدم اعتماد مردم به نهادهای دولتی و روند مبارزه با فساد از چالش‌های دیگر در فعالیت روزانه مردم است.

    این گزارش بخش‌های امیدوار کننده نیز دارد. سال 2015 سال کامیابی سیاسی زنان افغانستان خوانده شده است؛ چرا که در این سال چهار زن به کابینه راه یافته و دو زن نیز به عنوان والی انتخاب شده‌اند. زنان افغان از حقوق خود نسبت به گذشته آگاه‌تر شده اند و می‌توانند بیرون از خانه کار کنند و فرصت آموزش برابر با مردان دارند.

    75 درصد از افرادی که در این مصاحبه شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که از زندگی خود خوشنودند. 75 درصد مردان و 74 درصد زنان شاد هستند. میزان شادی مردم در شهرها 72 درصد و در روستاها نیز81 درصد گزارش شده‌ است.

    بنیاد آسیا در این گزارش خود گفته که مقایسه اطلاعات سال 2004 تاکنون نشان می‌دهد که بهبودی زیادی در ارائه خدمات عامه در افغانستان دیده می‌شود.

    به طور نمونه سه‌چهارم افرادی که با آنها مصاحبه شده‎، گفته‌اند که به آب آشامیدنی پاک دسترسی دارند. بنیاد آسیا این رقم را نسبت به سال 2006 رشد قابل توجهی خوانده است.

    این بنیاد همچنین نوشته که نظر سنجی هرساله نشان می‌دهد که بهبود در خدمات عمومی از قبیل بهداشت، آموزش، جاده‌ها، دسترسی به آب بهداشتی و بهداشت محیط، تغییرات زیادی را در زندگی مردم ایجاد کرده‌ است.

    اما در سال 2015 حدود 36 درصد از مردم افغانستان گفته‌اند که کشور در مسیر درست در حرکت است، در حالی‌که در سال گذشته این رقم 54 درصد بود.

    براساس این گزارش 47 درصد از مصاحبه شوندگان امنیت و 31 درصد نیز نبود کار را چالش عمده دانسته‌اند.

    بیشتر از 67 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که آنها به نحوی در مورد امنیت شخصی خود نگران هستند.

    حدود 18 درصد از آنها گفته‌اند که خود یا عضوی از خانواده‌شان در سال 2015 با خشونت و عمل مجرمانه روبرو شده‌ اند. در سال گذشته این میزان 15 درصد گزارش شده بود.

    بر اساس این گزارش 80 درصد مردم به ارتش ملی افغانستان اعتماد دارند. اعتماد به نیروهای پولیس ملی نیز 70 درصد است.

    نسبت به سال گذشته اعتماد به نیروهای ارتش یک درصد، و اعتماد به نیروهای پولیس ملی نیز 3 درصد کاهش یافته‌ است.

    تمام مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که نیروهای امنیتی افغان نیاز به حمایت خارجی برای انجام ماموریت شان دارند.

    62 درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که صلح با گروه‌های مسلح به آوردن ثبات کمک می‌کند. در سال گذشته 72 درصد گفته بودند که گفت‌وگو با مخالفان به ایجاد ثبات کمک می‌کند.

    براساس این نظرسنجی همدردی مردم با گروه طالبان کاهش یافته و به 27 درصد رسیده، در حالیکه در سال گذشته بیش از 55 درصد با گروه طالبان همدردی کرده بودند.

    74 درصد افغانها گفته که از خطر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با خبر هستند. 54 درصد مردم داعش را تهدید بالفعل و بالقوه برای امنیت کشورشان می‌دانند.

    نزدیک به 40 درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که حاضرند کشورشان را ترک کنند و 57 درصد از آنها به خارج از کشور نمی‌روند. درسال 2011 میزان کسانی که می‌خواستند کشور را ترک کنند 33 درصد بوده‌ است.

    بیش از 75 درصد مردم گفته اند که ادارات دولتی افغانستان کارش را بدرستی انجام نمی‌دهند. در سال 2014 میلادی 57 درصد معتقد بودند که کارمندان دولتی کارشان را بدرستی انجام نمی‌دهند.

    براساس این گزارش 89 درصد افغانها فساد را مشکل روز مره شان می‌دانند. در سال 2014 میلادی 66 درصد مصاحبه شوندگان فساد اداری را مشکل روزانه شان عنوان کرده بودند.

    بیش از 55 درصد مصاحبه شوندگان وضعیت کسب و کار را در بدترین حالت دانسته‌اند.

    اعتماد مردم به نهادهای انتخاباتی نیز در سال 2014 میلادی 66 درصد بود که امسال به 36 درصد کاهش یافته است.

    بنیاد آسیا که از سال 2004 تاکنون هر ساله در سراسر افغانستان نظر سنجی انجام داده است، گزارش داده که تاکنون با 75 هزار افغان درباره مسایل مهم کشوری همانند اقتصاد، اجتماع و توسعه مصاحبه کرده‌است.

    نظر خواهی امسال نیز از 9 هزار نفر، با 14 گروه قومی در 34 ولایت افغانستان مصاحبه رو در رو انجام شده‌است.(بی بی سی)

     


  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/27::: ساعت 3:56 عصر

    شکریه که بود و به کدامین سفر بی برگشت می رفت؟

    امید جعفری

    شکریه کودک مظلوم 9 ساله که توسط داعشی ها با بی رحمی و قصاوت تمام سر بریده مى شود.

    شکریه کودک مظلوم 9 ساله که توسط داعشی ها با بی رحمی و قصاوت تمام سر بریده مى شود.

    صبحگاه روز چهار شنبه هفتم اکتبر 2015 دختر نه ساله اى به نام «شکریه» همراه با شش تن از اهالى قریه دهمرده جاغورى عازم کویته پاکستان مى شوند. شکریه و دو خانم دیگر همراه با چهار مرد سوار موتر تویوتا شده به سوى گوار ولایت زابل حرکت میکنند. وضعیت راه کابل قندهار در ان روزها خراب بود و طالبان این شاهراه را مسدود کرده بودند. درگیرى میان نیروهاى دولتى و گروه طالبان ظهر انروز شدت می گیرد. پس از چند ساعت انتظار در منطقه جنده زابل، راننده ماشین و مسافرین تصمیم می گیرند به قریه برگردند.

    عصر همان روز، چند فرد مسلح طالب? موتر را در دشت دالو ولسوالى شاه جوى متوقف? شکریه و همراهانش را به نقطه اى در ولسوالى ارغنداب زابل منتقل می کنند. یک ماه تلاش براى رهایى این هفت مسافر ربوده شده هزاره بى نتیجه مى ماند.

    روز شنبه هفتم ماه نوامبر درست یک ماه بعد از ربودن شکریه و همراهانش، درگیرى شدیدى میان گروه طالبان و داعش در ولسوالى ارغنداب رخ مى دهد. هنگامیکه طالبان هفت مسافر هزاره را نیز مى خواستند با خود به مکان دیگر ببرند، در ولسوالى شاه جوى ولایت زابل در دام افراد داعش مى افتند. شکریه کودک مظلوم 9 ساله و دو زن همراه چهار مرد توسط داعشى های قصاب، این قاتلان جلاد، با بى رحمى و قصاوت تمام سر بریده مى شوند.

    پیکرهاى سر از بدن جدای انها توسط مردم محل به شفاخانه و از انجا به ولسوالى جاغورى منتقل مى شوند. صبح روز چهارشنبه یازدهم نوامبر مردم غزنى پیکرها را تا کابل همراهى می کنند. صدها هزار تن از مردم مسلمان چشم انتظار کابل در یک تظاهرات گسترده با به دوش کشیدن پیکرهاى شهداء خودشان را به ارگ می رسانند و فریاد عدالتخواهى سر می دهند.

    زنان پیکر سربریده شده شکریه را بر شانه های شان تا ارگ رساندند. AP

    زنان پیکر سربریده شده شکریه را بر شانه های شان تا ارگ رساندند. AP

    این سوگ، تمامی جهان را به لرزه در می آورد چنانکه همگام با کابل در اکثر شهرهای افغانستان و نقاط جهان نیز تظاهرات عظیم راه اندازی شد و جهانیان فهمیدند که هنوز هم در این گیتى جایى هست که حتی دختر نه ساله را در ان سر می برند.

    شکریه که بود؟

    شکریه دخترى 9 ساله از منطقه دهمرده ولسوالى جاغورى بود. رمضان على پدر شکریه از یک پا فلج است و همراه با مادر شکریه و فرزندان دیگر خانواده در دهمرده زندگى مى کنند. شکریه مى خواست پیش مادر بزرگش در کویته پاکستان برود و چند مدتى انجا بماند و درس بخواند اما جاهلان و جلادان قرن، گلوى نازکش را بریدند و صدایش را براى همیشه خاموش کردند.

    ای شکریه عزیز و زیبا، کاش می توانستی همانند همصنفی هایت درس بخوانی و حقت را از این دشمنان و بی صفتان پس بگیری و کشورت افغانستان را از شغال های درنده آزاد سازی!



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 94/8/25::: ساعت 2:46 عصر

    گزارش تصویری از تظاهرات صدها هزار تن در کابل برای دادخواهی شهدای زابل

    علی امید
    کابل
    صدها هزار شهروند در یک تظاهرات گسترده با به دوش کشیدن پیکرهای سربریده شده 7 شهید خودشان را به ارگ رساندند.

    Photo by Ali Omid (2)

    Photo by Ali Omid (3)

    Photo by Ali Omid (5)

    Photo by Ali Omid (1)

    Photo by Ali Omid (6)

    Photo by Ali Omid (7)

    Photo by Ali Omid (8)

    Photo by Ali Omid (9)

    Photo by Ali Omid (10)

    Photo by Ali Omid (11)

    Photo by Ali Omid (12)

    Photo by Ali Omid (13)

    Photo by Ali Omid (16)

    Photo by Ali Omid (17)

    Photo by Ali Omid (20)

    Photo by Ali Omid (22)

    Photo by Ali Omid (23)

    Photo by Ali Omid (24)

    Photo by Ali Omid (26)

    Photo by Ali Omid (27)

    Photo by Ali Omid (30)

    Photo by Ali Omid (31)

    Photo by Ali Omid (32)

    Photo by Ali Omid (34)

    Photo by Ali Omid (35)



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 94/8/25::: ساعت 2:45 عصر

    درحالی که کشورهای منطقه و بعضا مسلمان نشین در دیگر نقاط جهان درگیر با ناامنی های موسوم به حملات تروریستی داعش هستند؛ پاریس هدف قرار گرفت! هدفی که غیرمنتظره بود و پیامدهای بسیاری داشت.

    پیش از این، هدف قرار گرفتن دمشق و بسیاری از شهرهای مرزی و مرکزی سوریه در 5 سال اخیر، بغداد و شهرهای بزرگ دور و نزدیکش در عراق، بیروت و جنوب لبنان و در منطقه شیعه نشین و بعضی مناطق مرزی ترکیه توسط تروریست های داعشی چندان که می بایست پوشش خبری داده نمی شد.

    این سیاست اتخاذ شده درخصوص ناامنی منطقه دو پیش زمینه و دو پیامد داشت: اینکه مناطق مسلمان نشین با تجمع حداکثری شیعه درگیر جنگ و ناآرامی داخلی نمایانده شوند و دیگر اینکه قوای مسلح و ارتش ناتو، صرفا برای کمک به جان انسان ها به آن کشورها لشکرکشی کنند و منجیان بشریت باشند.

    طبعا پیامد چنین تبلیغاتی به نفع و در راستای منافع حامیان اصلی و متحدان پشت پرده ی تکفیری ها و افراطی ها بود بدین صورت که اسلام هراسی بصورت زیرپوستی به اروپایی ها و امریکایی ها و حتی کودکان مسلمان تزریق می شد و دیگر اینکه فروش تسلیحات سبک، نیمه سنگین، سنگین و دیگر تسهیلات جنگی به منطقه اقتصاد غرب را رونق می بخشید.

    اما هدف قرار گرفتن سه نقطه عمومی و پر ازدحام پاریس در شلوغ ترین ساعات شب که بیش از 400 کشته و زخمی از مردم غیرمسلمان و در جغرافیایی برون از خاورمیانه هست را چگونه می توان توجیه کرد؟ مگر نه اینکه فرانسه جزو کشورهای پیشرو در اسلام زدایی و اسلام هراسی است؟

    آیا کشته و زخمی و گروگان گرفته شدن اروپایی های مسیحی و یهودی مسلک که ظاهرا ارتباطی با افراط گرایان و تکفیری ها و تروریست های داعش و طالبان و القاعده ندارند؛ معنایی جز این دارد که عملکرد غرب در دیگر کشورها به خودشان بازگشته است؟

    400 و اندی کشته و زخمی و اسیری که اینک در خیابان های پاریس که روزگاری امن و امان و منشأ رفاه و آزادی بود، فقط یک صدم یا یک هزارم جنایاتی است که رژیم های غربی به سرکردگی امریکا و اسراییل در خیابان های بیروت، دمشق و بغداد مرتکب شده اند.

    فرانسه و دیگر کشورهای تقویت کننده ی تروریسم که اهداف فوق الذکر را در سر می پرورانیدند اینک دریافته اند که کنترل و اختیار داعش همچون القاعده از دستشان خارج شده است و این مار در آستین پاریس رخنه کرده است تا غوغای رسانه ای و سیاسی آن ابتدا اروپا را از خواب زمستانی بیدار کند و سپس داعش نوظهور را به جهانیان بشناساند.

    کد (8)

    http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=106241

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 94/8/25::: ساعت 2:44 عصر


    کشتار و گروگان گیری در پایتخت فرانسه

    انفجار و تیراندازی در پاریس حین بازی فرانسه-آلمان‎ ‎


    در شبی که تیم های ملی فرانسه و آلمان در استاد دو فرانس پاریس مقابل هم قرار گرفتند، حملات ‏تروریستی در این شهر، تاکنون 30 کشته برجای گذاشته است.‏


    به گزارش "ورزش سه"، پلیس فرانسه می‌گوید دو حادثه انفجار و تیراندازی در دو نقطه پاریس رخ داده ‏که صدای آن در داخل استادیوم هم شنیده شد.‏ رییس جمهور فرانسه در ورزشگاه حضور داشت که پس از چند انفجار و شلیک، او را از محل دور ‏کردند‎.
    گفته می شود تروریست ها حدود 60 نفر را هم در تالار کنسرت شهر پاریس به گروگان گرفته اند. این پنجمین حمله تروریستی در پاریس در سال 2015 است که اولین آن، با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در روزهای ابتدایی سال 2015 رخ داد. 
    ساعاتی پیش از این بازی، بازیکنان تیم ملی آلمان مجبور شده بودند هتل محل اقامت شان را به دلیل احتمال حمله تروریستی تخلیه کنند.
    در پایان دیدار امشب که با پیروزی 2-0 فرانسه به پایان رسید، تماشاگران ورزشگاه را ترک نکردند تا شرایط از نظر امنیتی به حالت عادی در بیاید.





  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 94/8/23::: ساعت 2:51 عصر

       1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 96
    کل بازدید :638614
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    پاییز 94 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">