طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

بهار 1389 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسادت و تملّق روا نیست، جز در جستجوی دانش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
صلح طلبان افغانستان
امریکا دوست بى اعتبار، مغرض و بى مروت است و دشمن آشتى ناپذیر اسلام و مسلمانان . کسانیکه بر دوستى امریکا اعتماد مىکنند، یا بسیارکودن اند و یا در قلب شان ذره اى از ایمان وجود ندارد، امریکا مزدور می پسندد نه دوست و رفیق، مزدوریکه براى تأمین منافع امریکا به قربانى کردن خود و کشورش آماده باشد. ( دسایس پنهان چهره های عریان )
-----------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 



انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

 

رنج هزاره ها و مصیبت کوچی | چاپ |  دعوتنامه
مقالات - معضل به نام کوچی
نویسنده/Editor: رضوانی   
یکشنبه ?? ثور ???? ساعت ??:??

رنج هزاره ها و مصیبت کوچی

هزاره ها در طی صد و اندی سال اخیر بدلایل مذهبی و نژادی فشار ها و رنج های فراوانی را در افغانستان تحمل کرده اند؛ کشتار عمومی ، به بردگی گرفتن ، غارت اموال ، تصاحب زمین های زراعتی و چراگا هها ، از جمله مظالم بوده اند که این مردم مظلوم و ستمدیده تجربه کرده اند، و بدون تردید یکی از این مظالم بار سنگین حضور کوچی ها با حمایت و پشتیبانی دولت های ستمگر وقت ، بر گرده این مردم بوده است .


از مجموع قراین و شواهد چنین بر می آید، که فرستادن کوچی ها در مناطق هزاره نشین، نه از سر حسن نیست و انگیزه انسانی ، بلکه با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است و بسیار اند کسانیکه مدعی اند: کوچی ها غالبا به عنوان قراول حکام ظالم وقت و دولت های بر سر اقتدار عمل می کرده ند .

منبع:

http://ramuzi.com/persian/index.php?option=com_content&view=article&id=688:1389-02-18-10-09-43&catid=140:1389-01-31-20-08-54&Itemid=23

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آیا رنج و مرارت هزاره ها پایان می‌پذیرد؟

آمریکا و انگلیس که از آنان به «شیطان بزرگ» و «شیطان پیر» تعبیر می‌شود، آمدند تا دموکراسی و آزادی را برای مردم ستمدیده افغانستان به ارمغان بیاورند، مردمی که سه دهه جنگ داخلی و 250 سال استبداد را پشت سر گذاشته اند و برای استقرار «عدالت اجتماعی»، «صلح» و «امنیت» در کشور لحظه شماری می‌کنند؛ غافل از این که آمریکا و انگلیس دوستان قابل اعتماد مسلمانان نیست.

کوچی ها وقتی از پاکستان به سوی هزاره‌جات حرکت می‌کنند، صدها کیلومتر باید طی کنند تا به مقصد برسند، در مسیر راه‌ها، آن‌ها با قوای دولتی و نیز قوای ناتو برمی‌خورند و بارهای از اسلحه سنگین و مهمات نظامی را با خود حمل می‌کنند، پرسش این است که حافظان صلح و امنیت مردم افغانستان چرا از حمل اسلحه‌های مرگبار کوچی‌ها جلوگیری نمی‌کند؟! این در حالی است که هزاره‌ها عموما خلع سلاح شده‌اند و با کمترین امکانات از خانه‌ها و مزارع شان به دفاع می‌پردازند.

وقتی بهار از راه می‌رسد

طبیعت در بهار زیبا شده و بیایان‌ها از گل موج می‌زند، دل‌های آدم‌های که از زیر سرما و برف زمستان (با نبود هیزم و امکانات گرمایشی) جان سالم بدر برده اند، از دیدن زیبایی‌های طبیعت بهاری شاد و خوش‌حال می‌گردند، وقتی به بیابان‌ها می‌روند با دیدن علفچرهای اطراف ده و قریه امیدوار می‌شوند، که چند بره و بزغاله نگه‌داری کنند و خرج عیال را در بیاورند! گندم للمی بکارند و نان خشک بچه‌ها را تهیه کنند!.

ماه دوم و سوم بهار از راه می‌رسد!

ترس و واهمه همه گیر شده و خبرهای هجوم کوچی‌ها بر سر زبان‌ها می‌افتد، سراسیمه کوچ‌ها را مرکب بار و خانه و کلبه‌های گلین را ترک می‌کنند، گل‌های بیابان و علف‌ها، زیر پای شتر، به خاک تبدیل می‌شوند، گندم های که کاشته بودند خوراک شتر می‌گردد، بد تر این که خود شان نشانه و هدف تیر و گلوله‌های کوچی‌ها می‌گردند و خانه‌های گلین به آتش کشیده می‌شود!

تفرقه بیانداز و حکومت کن

دموکرسی امریکا، به کوچی‌‌ها این فرصت را می‌دهد که سنگین ترین اسلحه ( پکاه، دوشکا، راکت و کلاشینکوف ووو) را با خود به هزاره‌جات آزادانه ببرند و آزادانه مردم بومی منطقه را تار و مار کنند! نه حقوق بشری و نه سازمان‌های بشر دوست و نه حامیان حقوق بشر، سکوت معنادار مجامع بین المللی، در رأس آن ایالات متحده آمریکا و انگلیس!

از ماست که بر ماست، آنان برای ماندن در افغانستان نیاز به ایجاد اختلاف و تفرقه دارند و اگر صلح و امنیت در افغانستان به وجود آید، دیگر حضور خارجی‌ها توجیه نخواهد داشت؛ پس آزادی کوچی‌ها و طالب‌ها برای کشتن مردم و غارت اموال آنان یک ضرورت است برای مشروعیت حضور شیطان بزرگ و شیطان پیر!

 

 
 

<

 
آتش زدن منازل توسط کوچی ( تصویر) | چاپ |  دعوتنامه
اخبار و گزارش - اخبار ویژه پایگاه
نویسنده/Editor: نظری   
یکشنبه ?? جوزا ???? ساعت ??:??

<



  • کلمات کلیدی : بهسود، کوچی، جنگ داخلی
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

    حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی "صدر":

    با تظاهرات علیه ایران، می خواهند صدای اسرائیل را ازحلقوم بی خبرمردم بلند کنند

    منبع : خبرگزاری صدای افغان(آوا) – کابل – سرویس سیاسی

    با تظاهرات علیه ایران، می خواهند صدای اسرائیل را ازحلقوم بی خبرمردم بلند کنند
     
    حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی "صدر"خطیب تکیه خانه عباسیه چنداول در این مورد گفت: درهرکشوری راهپیمائی ها یک اصول خاص خودش را دارد ،اما کسانیکه درکابل برضد جمهوری اسلامی ایران با شعارهای غیراخلاقی به جاده ها تجمع کردند وفرد مثل نجیب الله کابلی که نه اعتقاد به اصول اسلامی دارد ونه برای دفاع ازمردم افغانستان بلند شده، می توان گفت که این راهپیمائی ها هیچگونه مشکل را حل نکرده بلکه آب درآسیاب دشمنان اسلام انداختن است .
    به گفته وی، اینگونه تظاهرات که ازطرف بعضی افراد علیه ایران به راه انداخته می شود، به خاطردفاع ازمردم بیچاره افغانستان نبوده، بلکه می خواهند صدای اسرائیل ویهود های آمریکائی را ازحلقوم بی خبرمردم بلند کنند .
    به عقیده آقای صدر، کسانیکه راهپیمائی کرده وگلوپاره می کنند فقط می خواهند که تصویرشان ازطریق تلویزیون وماهواره ها پخش شود که گویا طرفداران برحق مردم افغانستان بوده وازطرف دیگر ازغربی ها امتیاز بگیرند.
    آقای صدر، با اشاره به مسئولیت رسانه ها، گفت: رسانه ها، رسالت رهنمایی را دارند و مردم کشورما همه مسلمان هستند ورسانه های کشورهم برنامه های خویش را مطابق دستوارت اسلامی عیار ساخته و واقعیت گرا باشند واگرنه عمرشان کوتا خواهد بود.
    وی افزود : رسانه هایی  که به ارزش های اسلامی هم اهمیت قائل نیستند ، حداقل واقعیت گرا بوده وقانون رسانه ها را مراعات نمایند .
    منبع: 
    http://www.avapress.com/vdcezw8z.jh8vxi9bbj.html
    ----------------------------------------------------
    شماری از علمایی دینی افغانستان اعلام کردند:
    در پس آشوب‌های اخیر ضد ایران در کابل دست غربی‌ها نهفته است
    یکی از علمای دینی افغانستان گفت که در حال حاضر صدها تن به عناوین مختلف در بمباران هوایی نیروهای ناتو کشته می‌شوند، چرا برای دفاع از این افراد بی‌گناه چنین راهپیمایی‌های به‌راه انداخته نمی‌شود.
    ایلنا: شماری از علمایی دینی افغانستان اعلام کردند، کسانی‌که آشوب‌های اخیر در کابل را ضد ایران سازماندهی کرده‌اند، خواستار تفرقه میان مسلمانان هستند و پشت سر این فعالیت‌ها دست‌های بیگانه قرار دارد.
    به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری افغانستان، علمایی دینی افغانستان تاکید کردند که مسایل دیپلماتیک و مشکلات میان کشورها از طریق دولت‌های آنان حل می‌شود نه از طریق آشوب و برهم زدن نظم جامعه.
    «آیت‌الله سید محسن حجت»، یکی از علمای دینی افغانستان گفت: «در پشت سازماندهی اعترضات اخیر، کشورهای غربی که هیچ‌گاه خواستار روابط حسنه میان کشورهای اسلامی نیستند، قرار دارند تا از این طریق به نفع خود عمل کنند.»
    به گفته حجت، راهپیمایی‌ها باید در چارچوب مسائل اخلاقی و انسانی صورت بگیرد و کسانی‌که شعارهای غیراخلاقی سر می‌دهند، مدافع مردم نیستند؛ بلکه آنان کسانی هستند که برای به‌دست آوردن امتیازهای مادی ازکشورهای غربی چنین حرکت‌های را به‌راه می‌اندازند.
    وی افزود: «درصورتی‌که مردم ما هشیاری خود را حفظ نکنند و از سوی افراد فرصت‌طلب تحریک شوند، ممکن است در ایران نیز اتباع این کشور در برابر مهاجران افغان حرکت‌هایی انجام دهند.»
    حجت ادامه داد که در حال حاضر صدها تن به عناوین مختلف در بمباران هوایی نیروهای ناتو کشته می‌شوند، چرا برای دفاع از این افراد بی‌گناه چنین راهپیمایی‌های به‌راه انداخته نمی‌شود.
    به گفته حجت، حکومت افغانستان متأسفانه آنطور که باید تمرکز کامل بر اداره امور کشور را ندارد و به همین لحاظ عذرش قابل قبول است.
    از سوی دیگر، «حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدر»، در این مورد گفت: «در هر کشوری راهپیمائی‌ها اصول خاص خودش را دارد، اما کسانی‌که در کابل ضد جمهوری اسلامی ایران با شعارهای غیراخلاقی تجمع کرده‌اند، نه اعتقاد به اصول اسلامی دارند و نه برای دفاع از مردم افغانستان بلند شده‌اند؛ می‌توان گفت که این راهپیمائی‌ها مشکل را حل نمی‌کند بلکه آب در آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزد.»
    به گفته وی، اینگونه تظاهرات که از طرف بعضی افراد علیه ایران به راه انداخته می‌شود، به خاطر دفاع از مردم بیچاره افغانستان نبوده، بلکه می‌خواهند صدای اسرائیل و یهودهای آمریکائی را از حلقوم بی‌خبر مردم بلند کنند.
    صدر ادامه داد: «کسانی‌که راهپیمائی کرده و گلو پاره می‌کنند، فقط می‌خواهند که تصویرشان از طریق تلویزیون و ماهواره‌ها پخش شود که گویا طرفداران بر حق مردم افغانستان بوده و از طرف دیگر از غربی‌ها امتیاز بگیرند.»
    صدر با اشاره به مسئولیت رسانه‌ها، گفت: «رسانه‌ها، رسالت راهنمایی را دارند و مردم کشورما همه مسلمان هستند و رسانه‌های کشور هم برنامه‌های خویش را مطابق دستوارت اسلامی انجام دهند و واقعیت‌گرا باشند و اگر نه عمرشان کوتاه خواهد بود.»


  • کلمات کلیدی : مهاجرین افغان، تظاهرات
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

    نسخه دیجیتالی کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» منتشر شد

    پایگاه اطلاع‌رسانی سلفی‌پژوهی در اقدام جدید خود نسخه دیجیتالی کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» را منتشر و در دسترس کاربران فضای سایبر قرار داده است.

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در حال حاضر کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» به زبان فارسی و عربی چاپ و منتشر شده است و با توجه به شواهد و قراینی همچون محدود شدن طرفداران و حامیان که نشانگر پایان یافتن عمر وهابیگرى افراطى است، به صورت دیجیتالی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    نسخه دیجیتالی کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» نگارش آیت‌الله مکارم شیرازی است که شامل عناوینی همچون خشونت فوق‌العاده، گروه طالبان، سپاه صحابه، خشونت در زادگاه وهابیت، ریشه‌هاى خشونت در تعلیمات پیشوا و خشونت و ضربه شدید بر پایه‌هاى اسلام است.

    همچنین تحمیل عقیده، یک خاطره تلخ، وظیفه اصلى متولیان خانه خدا، بدترین صورت تحمیل عقیده، وهابیان روشنفکر و میانه‌رو، تعصب شدید و افراطى، عدم آشنایى به ارزش‌هاى فرهنگى، چراغ سبز براى خشونت از دیگر مطالب کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» است. 



    نسخه دیجیتالی «وهابیت بر سر دو راهى» را اینجا دریافت کنید! 

     

    _____________________________________________

     

    معرفی یک کتاب

    وهابیت بر سر دو راهی

    امروز وهّابیون به دو شاخه تقسیم شده اند:

    1ـ سلفى هاى متعصّب و تندرو که همه مسلمین جهان، جز خود را تکفیر کرده و مشرک مى شمارند و خون و اموال آنان را مباح مى دانند; جمود در اندیشه و خشونت در سخن و عمل از بارزترین ویژگى هاى آنهاست. از بحث هاى منطقى و عقلى گریزانند، در افغانستان، عراق، پاکستان و حتّى در زادگاه خود (عربستان) آن قدر خشونت آفریدند که تمام دنیا از آن ها بیزار شدند و ترسیم بسیار زشتى از اسلام در جهان ارائه کردند که براى زدودن آثار آن باید سال ها تلاش کرد.

    آن ها به پایان عمر خود نزدیک شده اند، و به زودى صحنه ها را ترک مى گویند.

    2ـ وهّابى هاى معتدل و روشنفکر که اهل منطق و گفتمان و «حوار» هستند، به افکار سایر اندیشمندان احترام مى گذارند و با دیگر مسلمانان به گفتگوى دوستانه مى نشینند.

    نه فرمان قتل کسى را صادر مى کنند، نه مسلمانى را مشرک و کافر مى شمرند، و نه حکم به اباحه اموال و اَعراض مى دهند و روز به روز طرفداران بیش ترى پیدا مى کنند.

    واین طلیعه مبارکى است براى جهان اسلام که آثارش در کتابهایى که اخیراً در حجاز منتشر شده و در جراید و مناظره هاى تلویزیونى آنجا مشاهده مى شود.

    شرح مستند این مطالب را در با کلیک در اینجا و دریافت کتاب مطالعه مى فرمایید.

     

     

    _____________________

    ? <    [?]   [?]  

     

    منبع: http://www.makaremshirazi.org/persian/compilation/?itg=7



  • کلمات کلیدی : وهابیت
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

    نجات افغانستان از تفرقه و نفاق!

    پیش به سوی صلح و امنیت در افغانستان


    انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

     

    ما هم‌نژاد چین، کره و جاپانیم *** عقب مانده، فقیر و بی آب و نانیم!

    عیب نگیرید، تقصیر از ما نیست   ***    آخر ما هم اهل افغانستانیم!

     

    چرا کوچی‌ها برای تحکیم صلح و وحدت ملی در افغانستان کاری نمی‌کنند، فرمان رئیس جمهور را مبنی بر پایان تهاجم در هزاره‌جات، اطاعت نمی‌کنند، مگر آن‌ها از 30 سال جنگ تجربه و درس نیاموخته‌اند؟ و تجربه سه دهه گذشته برای شان کافی نیست که تفنگ و زور، کاربردش موقتی و گذرا است و هیچ کسی را نمی‌توان حذف کرد! آیا هزاره‌ها مالک حریم قریه‌ها و خانه‌های شان نیست؟ ووو؟؟؟

    الأَعْرَابُ أَشَدُّ کُفْرًا وَنِفَاقًا وَأَجْدَرُ أَلاَّ یَعْلَمُواْ حُدُودَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ (توبه 97)

    حضرت مجددی، خلیلی را به قوم‌گرایی متهم کرد!

    خوب بود حضرت مجددی به جای محکوم نمودن خلیلی، خود به هزاره‌جات می‌رفت و صلح و امنیت را در آن‌جا به وجود می‌آورد، وظیفه‌ی دولتمردان نشستن در کابل و تماشای خونریزی و چپاول نیست، مردم از حکومت انتظار بیشتری دارند؟

    فرهنگیان هزاره برای نجات مردم خویش چه کرده‌اند؟

    وقتی دانشگاه کاتب تأسیس شد کمی امید به وجود آمد که فرصت برابر تحصیلی برای تمامی فرزندان وطن به وجود خواهد آمد، ازین پس خان و غریب می‌توانند بچه‌های شان را تا دانشگاه به ادامه تحصیل وادارند!.

    اما کاتبی‌ها از همان آغاز با وضع شهریه سنگین به فرضیه «فرصت برابر» خط بطلان کشیده و در دانشگاه را به روی افراد بی‌بضاعت و کم‌پول بستند، و تنها پول‌دارها توانستند فرزندان شان را برای تحصیل به آنجا بفرستند، گفته می‌شود مؤسسین دانشگاه، ماهیانه بیش از پنجاه هزار دالر به جیب می‌زنند، و اعضای هیئت علمی و استادان معاش دالری دریافت می‌کنند! این در حالی است که مدرسین و اساتید این دانشگاه اغلب تحصیل‌کرده‌گان حوزه علیمه اند که سالیان زیادی از سهم امام(ع) استفاده نموده‌اند، و تحصیل رایگان در «جامعه العلوم» و «جامعه المصطفی العالمیه» داشته‌اند!

    لیسه معرفت نیز از کاتب پیروی کرد!

    لیسه معرفتآقای عزیز الله رویش که مدعی است برای فرزندان محروم هزاره خدمت می‌کند، در سال‌های آغازین تأسیس مکتب معرفت به شهریه ماهیانه 100 افغانی از هر محصل اکتفا می‌کرد، و معرفت با استقبال بی‌نظیری مواجه شد، اما در این اواخر شهریه را تا 10 برابر افزایش داد، که برای فرزندان محصل خانواده‌های متوسط غرب کابل که درآمد ماهیانه زیر 5000 افغانی دارند مشکل ایجاد کرد.

    باز کاتب و معرفت، آفرین بر آنان!

    بیا و بیبین فارغ التحصیلان ... را که خدمت به مردم و فرزندان محروم وطن، اصلا به ذهن شان خطور نمی‌کند، گویا در قبال ... هیچ‌گونه مسئولیت شرعی و دینی ندارند، و بدتر این که وقتی دنیا را بعد از سی، چهل سال ماندن در ... بدرود می‌گویند، در اطلاعیه‌ی وفات «ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شئ» می‌شوند!

    _---------------------

    سران هزاره چه می‌کنند؟

    عده‌ی از سران در قبال عقب ماندگی و فقر مردم ما خود را مسئول و متعهد می‌دانند، دست کم حمایت لسانی دارند، و عده‌ی چون «داکتر بشر دوست»، تحبیب قلوب کوچی‌ها را ترجیح می‌دهند بر دفاع از موکلین شان، آقای «سید عبد القیوم سجادی» تنها نماینده با دانش و سخنور مجلس، سکوت کرده و «استاد زاهدی»، که در غزنی مردم او را به استاد زاهدیشجاعت و جدیت در جبه‌های جنگ، خوب می‌شناسند، به «تعقل» پرداخته است که معلوم نیست تعقل یعنی چه!

     

     



    انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

    انتخاب کنیم کدام به نفع ماست؟

    ساختن افغانستان:


    همه با هم افغانستان را آباد کنیم


















    یا جنگ و  ویرانی کشور:

    جنگ و وبرانی افغانستان

     

    نتیجه:

    اعدام به جرم هزاره بودن

     


    سخنی چند با تفرقه گرایان



  • کلمات کلیدی : افغانستان، امنیت
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 عصر

    حمله اسرائیل به کاروان آزادی که به قصد شکستن محاصره نوارغزه عازم این منطقه شده بود

    اگر نگاه مختصری به ماهیت رژیم صهیونیستی داشته باشیم قساوت، وحشیگری، و فاصله از کرامت های انسانی از خصیصه های واقعی این رژیم بوده و هست. 

    تصاویراز حمله اسرائیل به کاروان آزادی 

    صهیونیست ها و «هرتصل» پدر خوانده این رژیم بعد از کنفرانس بال در1897 در ادامه فعالیت های قبلی، پیوسته در تکاپوی یافتن راه ممکن و فراهم کردن بستر و شرایط مناسب برای اشغال و مستعمره سازی فلسطین که از لحاظ ژئوپولیتیک از موقعیت ممتازی برخوردار بود و قلب جهان اسلام محسوب می شد، برآمدند.

    صهیونیست ها برای دستیابی به اهداف وبرنامه های شان یک سلسله مسایل اعتقادی و تاریخی را مطرح می کردند. از لحاظ تاریخی فلسطین را سرزمین پدری خود تلقی کرده و در صدد احیای پادشاهی بنی اسرائیل در این منطقه بودند. برخلاف ادعای صهیونیست ها قدیمی ترین ساکنان اصلی این سرزمین را عرب های کنعانی تشکیل می دادند که 2500 سال قبل از میلاد در آنجا سکونت داشتند و عبرانی ها حدوداً 700 سال بعد ازعرب های کنعانی  به همراه حضرت ابراهیم به آن منطقه رفتند.

    ازلحاظ اعتقادی صهیونیست ها تلاش کردند که برای غصب و اشغال فلسطین تئوری پردازی اعتقادی کرده و آن را امر الهی به حساب آورند و آن این که خداوند به حضرت ابراهیم وعده داده است که فلسطین را به ذریه ونسل او ببخشد. براساس این گونه تئوری سازی ها است که اسرا ئیل حاکمیت در سرزمین فلسطین را از آن خود دانسته و در راستای رسیدن به اهداف خود سال هاست که نسل کشی وقتل وغارت و وحشیگری راه انداخته و تمام معیارها ،قوانین و مقررات  بین المللی را زیرپاگذاشته اند.

    اگرچنین وعده ای را خداوند به حضرت ابراهیم(ع) داده است برخی از اعراب نیز از نسل حضرت ابراهیم است، حال چرا صهیونیسم منحصراً چنین حقی را برای خود ثابت فرض کرده اند؟!

    بهرحال اسرائیل از زمان پیدایشش به عنوان یک رژیم نامشروع در خاورمیانه تا امروز، زیر چتر حمایت های مستمر قدرت های استعماری.( دیروز انگلیس و امروز آمریکا) و در سایه سکوت شرم آور اعراب و موضع انفعالی جهان اسلام هر روز دست به جنایت می زند و هیچ مانعی را سد راه وحشیگری های خود نمی بیند. سران کشورهای عربی مرگ برای شان بهتراست از این زعامت و پاد شاهی بی خاصیت که حتی جرئت محکوم کردن جنایات اسرائیل ندارند.

    عکس از حمله وحشیانه اسرائیل به کاروان آزادی

     حمله اسرائیل به کاروان عازم غزه

    حمله به آزادی خواهان جهان

    حملات اسرائیل جان چند تن از افراد کاروان آزادی را گرفت

    اسرائیل دست به جنایت علیه مردم آزاده بیش از 40 کشور جهان زد

    قربانیان راه صلح وآزادی پرده ازچهره زشت اسرائیل برداشتند

    منبع: http://ganjinah.blogfa.com

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 89/3/30::: ساعت 9:0 عصر


    عید مبارک             عید سعد عید مبارکخم بر مسلمین مبارکباد                   
      

    عید مبارک

    عید مبارک

      عید مبارک
     

    میلاد با سعادت زهرای مرضیه بر مسلمانان جهان مبارکباد!

                                     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/3/13::: ساعت 10:7 عصر





    السلام علیک یا روح الله


     


    منبع: پایگاه اطلاع رسانی امام خمینی ره



     و ما مفتخریم‌ که‌ پیرو مذهبی‌ هستیم‌ که‌ رسول‌ خدا مؤسس‌ آن‌ به‌ امر خداوند تعالی‌ بوده‌، و امیرالمؤمنین‌ علی‌ بن‌ ابیطالب‌، این‌ بندة‌ رها شده‌ از تمام‌ قیود، مأمور رها کردن‌ بشر از تمام‌ اغلال‌ و بردگیها است‌.

                     ما مفتخریم‌ که‌ کتاب‌ نهج‌البلاغه‌   که‌ بعد از قرآن‌ بزرگترین‌ دستور زندگی‌ مادی‌ و معنوی‌ و بالاترین‌ کتاب‌ رهایی‌بخش‌ بشر است‌ و دستورات‌ معنوی‌ و حکومتی‌ آن‌ بالاترین‌ راه‌ نجات‌ است‌، از امام‌ معصوم‌ ما است‌.


                     ما مفتخریم‌ که‌ ائمة‌ معصومین‌، از علی‌ بن‌ ابیطالب‌ گرفته‌ تا منجی‌ بشر حضرت‌ مهدی‌ صاحب‌ زمان‌ ـ علیهم‌ آلاف‌ التحیات‌ والسلام‌ ـ که‌ به‌ قدرت‌ خداوند قادر، زنده‌ و ناظر امور است‌ ائمة‌ ما هستند.


                     ما مفتخریم‌ که‌ ادعیة‌ حیاتبخش‌ که‌ او را «قرآن‌ صاعد»   می‌خوانند از ائمة‌ معصومین‌ ما است‌. ما به‌ «مناجات‌ شعبانیة‌»   امامان‌ و «دعای‌ عرفات‌»
     حسین‌ بن‌ علی‌ ـ علیهما السلام‌ ـ و «صحیفة‌ سجادیه‌» این‌ زبور آل‌ محمد و «صحیفة‌ فاطمیه‌»   که‌ کتاب‌ الهام‌ شده‌ از جانب‌ خداوند تعالی‌ به‌ زهرای‌ مرضیه‌ است‌ از ما است‌.


                     ما مفتخریم‌ که‌ «باقرالعلوم‌»   بالاترین‌ شخصیت‌ تاریخ‌ است‌ و کسی‌ جز خدای‌ تعالی‌ و رسول‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ ـ و ائمة‌ معصومین‌ ـعلیهم‌السلام‌ ـ مقام‌ او را درک‌ نکرده‌ و نتوانند درک‌ کرد، از ما است‌.


                     و ما مفتخریم‌ که‌ مذهب‌ ما «جعفری‌» است‌ که‌ فقه‌ ما که‌ دریای‌ بی‌پایان‌ است‌، یکی‌ از آثار اوست‌. و ما مفتخریم‌ به‌ همة‌ ائمة‌ معصومین‌ ـ علیهم‌ صلوات‌الله ـ و متعهد به‌ پیروی‌ آنانیم‌.


                     ما مفتخریم‌ که‌ ائمة‌ معصومین‌ ما ـ صلوات‌ الله و سلامه‌ علیهم‌ ـ در راه‌ تعالی‌ دین‌ اسلام‌ و در راه‌ پیاده‌ کردن‌ قرآن‌ کریم‌ که‌ تشکیل‌ حکومت‌ عدل‌ یکی‌ از ابعاد آن‌ است‌، در حبس‌ و تبعید به‌ سر برده‌ و عاقبت‌ در راه‌ براندازی‌ حکومتهای‌ جائرانه‌ و طاغوتیان‌ زمان‌ خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم‌ که‌ می‌خواهیم‌ مقاصد قرآن‌ و سنت‌ را پیاده‌ کنیم‌ و اقشار مختلفة‌ ملت‌ ما در این‌ راه‌ بزرگِ سرنوشت‌ساز سر از پا نشناخته‌، جان‌ و مال‌ و عزیزان‌ خود را نثار راه‌ خدا می‌کنند.


                     ما مفتخریم‌ که‌ بانوان‌ و زنان‌ پیر و جوان‌ و خرد و کلان‌ در صحنه‌های‌ فرهنگی‌ و اقتصادی‌ و نظامی‌ حاضر، و همدوش‌ مردان‌ یا بهتر از آنان‌ در راه‌ تعالی‌ اسلام‌ و مقاصد قرآن‌ کریم‌ فعالیت‌ دارند؛ و آنان‌ که‌ توان‌ جنگ‌ دارند، در آموزش‌ نظامی‌ که‌ برای‌ دفاع‌ از اسلام‌ و کشور اسلامی‌ از واجبات‌ مهم‌ است‌ شرکت‌، و از محرومیتهایی‌ که‌ توطئة‌ دشمنان‌ و ناآشنایی‌ دوستان‌ از احکام‌ اسلام‌ و قرآن‌ بر آنها بلکه‌ بر اسلام‌ و مسلمانان‌ تحمیل‌ نمودند، شجاعانه‌ و متعهدانه‌ خود را رهانده‌ و از قید خرافاتی‌ که‌ دشمنان‌ برای‌ منافع‌ خود به‌ دست‌ نادانان‌ و بعضی‌ آخوندهای‌ بی‌اطلاع‌ از مصالح‌ مسلمین‌ به‌ وجود آورده‌ بودند، خارج‌ نموده‌اند؛ و آنان‌ که‌ توان‌ جنگ‌ ندارند، در خدمت‌ پشت‌ جبهه‌ به‌ نحو ارزشمندی‌ که‌ دل‌ ملت‌ را از شوق‌ و شعف‌ به‌ لرزه‌ درمی‌آورد و دل‌ دشمنان‌ و جاهلان‌ بدتر از دشمنان‌ را از خشم‌ و غضب‌ می‌لرزاند، اشتغال‌ دارند. و ما مکرر دیدیم‌ که‌ زنان‌ بزرگواری‌ زینب‌گونه‌ ـ علیها سلام‌الله ـ فریاد می‌زنند که‌ فرزندان‌ خود را از دست‌ داده‌ و در راه‌ خدای‌ تعالی‌ و اسلام‌ عزیز از همه‌ چیز خود گذشته‌ و مفتخرند به‌ این‌ امر؛ و می‌دانند آنچه‌ به‌ دست‌ آورده‌اند بالاتر از جنات‌ نعیم‌ است‌، چه‌ رسد به‌ متاع‌ ناچیز دنیا.


                منبع


     


    منبع:http://www.imam-khomeini.com


     



    با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیرد.

    گوشه هایی از دیدگاه امام خمینی"ره" در رابطه با افغانستان:

    مردم افغانستان سرنوشت خو را تعیین نموده و استقلال واقعی خود را تضمین می کنند و به ولایت کرملین یا قیمومیت آمریکا احتیاجی ندارند

    منبع : خبرگزاری صدای افغان(آوا) - سرویس بین املل- مشهد مقدس

    مردم افغانستان سرنوشت خو را تعیین نموده و استقلال واقعی خود را تضمین می کنند و به ولایت کرملین یا قیمومیت آمریکا احتیاجی ندارند

     
     

    همزمان با سالروز ارتحال جانگداز رهبر آزادگان جهان وبنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی"ره" برآن شدیم تا جهت آشنایی نسل نو افغانستان با دیدگاه های آن امام در رابطه با افغانستان، گوشه های بسیار کوچکی از دیدگاه آن بزرگمرد را  در باره ور ومردم ما، جمعآوری نموده از نظر بگذرانیم:

    بیانیه امام خمینی "ره" به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) (15/11/58)
    ما بار دیگر پشتیبانی خود را از برادران مسلمان و مظلوم افغانی اعلام می داریم و اشغالگران را شدیدا محکوم می نمائیم. ما مسلمانیم و شرق و غرب برایمان مطرح نیست. ما از مظلومان دفاع می کنیم و بر ظالم می تازیم. این یک وظیفه اسلامی است.

    سخنان امام خمینی"ره" مورخه 1/1/59
    ما از ملت مسلمان و دلیر افغانستان کاملا پشتیبانی می کنیم. ملتی که علیه تجاوزگران به مبارزه برخاسته اند بدانند که خدا با آنان است. هرچه بیشتر صفوف خودشان را فشرده تر کنند و با ایمان راسخ بجنگند تا پیروز شوند و بدانند که پیروزی نزدیک است.

    رهنمود امام خمینی"ره" در دیدار با اساتید دانشگاه ها 3/3/59
    اینها از افغانستان هم یک درسی گرفته اند که همه سلاح های مدرن را آوردند و همه هلیکوپتر و طیاره ها و حتی نظامی های تربیت شده را آوردند افغانستان، لکن نتوانستند ملت افغانستان را خاضع کنند و هر روز رو به شکستند.

    رهنمود امام خمینی"ره" به سفرای کشورهای اسلامی 20/5/59
    ما می خواهیم که یک میلیارد جمعیت دنیا اینطور از مسلمین اینطور با هم متحد بشوند اگر متحد بشوند نه قضیه قدس دیگر باقی می ماند و نه قضیه افغانستان و نه قضایای دیگر.

    سخنان امام"ره" در جمع دانشجویان پیرو خط امام 12/8/59
    ارزش این چریک های افغانی این است که شکستند آن بت بزرگی که برای ملتها تراشیده بودند که اگر چنانچه کسی به شوروی یک کلمه بگوید، باید به فنا برسد. آنها شکستند این را.

    پیام امام خمینی"ره" به مناسبت روز قدس 10/5/60
    هان ای مسلمانان جهان و مستضعغان گیتی به پا خیزید تا کی تحمل جنایات وحستناک بر برادران افغانستان و لبنان را نموده و به ندای آن ها جواب نیم دهند؟

    پاسخ امام خمینی"ره" به تلگرام آیت الله گلپایگانی 8/6/61
    آن ها می دانند که از چه راه باید یک کشوری را به تباهی بکشانند. آن ها می دانند که باید از راه خود حکومت، از راه خود دولت، از راه خود مجلس از راه خود این ها این کار ها را انجام دهند ... این ها تجربه شان را در افغانستان کرده اند..

    سخنان امام خمینی"ره" در جمع بازاریان تهران 10/11/61
    همین طور مهمان های که داریم خوب افغانی هستند، مسلمان هستند یا عراقی هستند یا بیچاره ها را از خانه شان دور کرده اند، مالشان را بردند خودشان را فرستادند اینجا، خوب باید چه کرد با اینها، نباید این ها را پذایرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آنها هم مسلمانند. ما باید از آن ها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آن ها و این دولت است که این کارها را می کند.

    پیام امام خمینی"ره" به مناسبت سالگرد قیام 15 جوزای ایران 15/3/62
    آیا درست است که شوروی مسلمانان افغانستان را زیر شدید ترین فشار ها قرار دهد و کشور اسلامی افغانستان را اشغال کند و شما ساکت باشید؟

    پیام امام خمینی"ره" به حجاج بیا الله الحرام اسد 1366
    فریاد برائت ما، فریاد ملت مظلوم و ستم کشیده افغانستان است و من متاسفم که شوروی به تذکر و هشدار من در مورد افغانستان عمل ننموده و به این کشور اسلامی حمله کرد... مردم افغانستان سرنوشت خو را تعیین نموده و استقلال واقعی خود را تضمین می کنند و به ولایت کرملین یا قیمومیت آمریکا احتیاجی ندارند و مسلم بعد از خروج نظامیان بیگانه از کشورشان به سلطه دیگری گردن نمی نهند و پای آمریکا را اگر قصد دخالت و تجاوز در کشور شان را کرده باشند می شکند.
                                                                                                         تهیه کننده: احمد مبلغ


    کد مطلب : ????

    منبع: http://www.avapress.com/vdcg.z97rak9uzpr4a.html?PHPSESSID=848f6bbafecc164e15eae656efd4dbb8

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/3/13::: ساعت 1:0 صبح

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 42
    بازدید دیروز: 96
    کل بازدید :638648
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    بهار 1389 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">