طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

بهار 91 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]
صلح طلبان افغانستان
منتشر شده در شنبه, 20 خرداد 1391 01:33
نوشته شده توسط پایگا? تاجیکان


( تصویر بالا ، از پیکر یک برادر هزاره می باشد که توسط کوچی ها اوغان کشته و سوزانده شده است )

ما دبیران پایگا? " تاجیکان " ، تجاوز  "اوغان های کوچی" را در بهسود و دیگر نواحی هزاره جات به شدید ترین لحن محکوم نموده و همدردی و همبستگی خویش را با مردمان شریف هزاره اعلام مید اریم . هیچ شک و تردید نداریم که در پشت این همه جنایتکاری اوغان های کوچی ، برادران فاشیست شان ( اوغان ملتی ، سورخلقی ، طالبی ، گلبدینی و دیگر سمسوری ها ) قرار دارند . 

این تجاوز گری اوغان های کوچی به مناطق مردم شریف هزاره ، بخشی از برنامه های بزرگتر پاکسازی قومی و غصب زمین های مردمان غیر اوغان ( غیر پشتون ) می باشد که در کتاب مقدس پشتون ها ( دویمه سقوی ) فرمان آن به روشنی صادر شده است . این دار? فاشیست های پشتون ( اوغان ) که از هر جنس و گروه در ارگ و در قصر های دیگر دولتی چون شغالان و گرگسان زانو زده اند ، همدست با آن هایش که در کشور ترور ، وحشت و انتحار را به پیش می برند ، تا هنگامی که حاکمیت تک قومی پشتونی خود را بر وجب وجب خاک کشور ما قایم و دایم نسازند ، از دسیسه سازی و تجاوز و جنگ و جنایت  باز نخواهند ایستاد . این  کرزی ها ، انورالحق احدی ها ، اشرف غنی ها ، زلمی خلیل زاد ها ، اسماعیل یون ها ، حنیف اتمر ها ، ملا عمر ها ، گلبدین ها ، حقانی ها و دیگران شان هستند که در هیات کوچی و  طالب و لشکر حقانی و چه های دیگر ، زنده گی را برای مردم ستمدید? میهن ما تلخ و تباه ساخته اند . این نیروی غدار و فریبکار و وحشت گستر و مرگ آور ، برای رسیدن به مرام و خواست ضد انسانی خویش ، حتا از جفا کردن و آزار رساندن و کشتار مردم بیچار? پشتون هم پرهیز نمی کنند . این ها ، فاشیست های از جنس ادولف هیتلر هستند که حیات انسان در نگاه شان هیچ ارزشی ندارد و اگر لازم باشد خون میلیون ها انسان را به یک اشاره می ریزند . حزب اوغان ملت ، فرزند خلف حزب نازی های هیتلری است . با این حزب منحوس و با تمام جریان بزرگ افراط گرایی و تمامیت خواهی پشتونی ، به زاری و خواری سخن گفتن ، کسی را به هیچ جایی نخواهد رساند . تاجیک ، هزاره ، اوزبک و دیگران ، اگر همین گونه ، خوشخیال بخوابند و گمان کنند که حامد کرزی نجات دهند? شان از این حال زار خواهد بود و شاید بتوانند با فاشیست های پشتون یک کشور آباد و آزاد بسازند و به عدالت قومی و برابری و وحدت ملی دست یابند ، خیلی زود ، تا چند سال دیگر ، پی خواهند برد که همه خواب بود و خیال بود و جنون !

مردم غیر اوغان ، تاجیک ، هزاره ، اوزبک و دیگران ، اگر خود را با شتاب آماده نسازند ، بیشتر امکانات و نیرو های خود را در جهت تهیه ابزار های قیام و مقاومت بزرگ همگانی صرف نکنند ، توسط سونامی ویرانگر پشتونیستی ، خورد و خوار و نابود خواهند شد .

فاشیست های اوغان ، در ده سال گذشته ، همه مردم غیر پشتون را به طور کامل خلع سلاح کردند ، تمام نهاد های مقاومت ساز شان را از بیخ و بنیاد ویران ساختند ، شخصیت های موثر شان را یکه یکه ترور کردند و خواهند کرد ، اما خود نیروهای پشتونیست و افراط گرا و دهشت افگن پشتون ، در ده سال گذشته ، هر روز ، از هر جا ، به هر شیوه ایکه ممکن بود ، سلاح و مهمات جنگی جمع کردند و کوچی و پوچی و خوب و بد خود را تا دندان مسلح ساختند . به ما می گویند که " مبارزه مدنی کنید " ، اما خودشان تجاوز مسلحانه می کنند ، ترور می کنند ، انفجار و انتحار را رونق داده اند !

ما نشسته ایم که کشته شوییم ، که لگدمال ما کنند ، که بر کشته های ما اسپ و شتر خویش را برانند و پیکر های بی جان کشته شده گان ما را نسق نمایند و به آتش افگنند . ما نشسته ایم و آنانی که خود را " بزرگ " و " رهبر " ما می خوانند ، از کار جهان تنها و تنها معامله کردن به نفع خود  و بغل جوال گرفتن را یاد دارند و با چند هیت و فیت و لاف و پتاق جهان را فتح می کنند !

اگر همین حالت دوام کند ، این تفنگ ها و راکت اندازها و دیگر وسایل جنگی که امروز در بهسود و مناطق هزاره غریو دارند ، فردا در جاهای دیگر طنین خواهند انداخت . حال ما مردمان غیر اوغان ( غیر پشتون ) زارتر و تارتر از امروز  خواهد بود  و آنگاه پای به کوه رفتن هم نخواهیم داشت !

مرگ بر فاشیزم اوغانی

از سوی دبیران پایگا? " تاجیکان "

ماه جون ، سال 2012 میلادی

منبع: http://tajikmedia.com/index.php/52-uncategorised/393-2012-06-09-01-33-13

 



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 91/3/20::: ساعت 2:51 عصر

    منطق حسین ع

    با حملات کوچی ها در هزاره جات هر سال مردم مظلوم هزاره با وحشی گری و توحش کوچی ها مواجه میشوند

     جنایات کوچی

    جنایات کوچی

    تو را می کشند

    یا

    گرسنه ات نگه میدارند

    فقر و گرسنگی

    !

    ؟



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 91/3/20::: ساعت 2:36 عصر

    افعانستان و مشکلات

    امیدت را از دست نده، شما هرگز نمیدانید که فردا چه خواهد آمد!

    صلح در افغانستان

    افغانستان

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 91/3/20::: ساعت 2:8 عصر

    کوچی های مسلح صدها جلد قران کریم را به آتش کشیدند

     

    در پی تهاجم کوچی های مسلح به مناطق بهسود و حمله بر مردم روستانشین، صدها جلد قرآن کریم و یک مدرسه همراه مسجد و حسینیه آن، در دره کجاب بهسود به آتش کشیده شد. همچنین مردم محل می گویند، کوچی های مسلح با حمله بر خانه های آنان، قرآن ها و کتاب هایی که در خانه های مردم بوده را نیز سوختانده اند.

    بر اساس گزارش تصویری که از یکی از تلویزیون های خصوصی افغانستان به نشر رسیده است، در این حملات بر مناطق کجاب بهسود، صدها فرد مسلح اشتراک داشته اند.

    مردم محل می گویند که صدها فرد مسلح تحت نام کوچی، با انواع سلاح های سبک و سنگین بر منطقه و خانه های مردم حمله نموده اند که در نتیجه صدها جلد قران کریم سوختانده شده، خسارات مادی فراوانی به محل وارد شده و هزاران تن از روستائیان مجبور به ترک منطقه شده اند. مردم این منطقه می گویند که 600 خانواده، منازل شان را به علت هجوم کوچی ها، ترک نموده و به مناطق دیگر مهاجر شده اند.

    در این حال معاون والی میدان وردک گفته است، که درنتیجه حمله کوچی ها به مناطق کجاب سه تن کشته شده، دوازده خانه وهشت دکان درمنطقه از سوی کوچی ها اتش زده شده است.

    حمله کوچی ها بر مناطق روستانشین مرکزی در افغانستان، که معمولا با قتل، تخریب، غارت اموال و مهاجرت مردم محلی همراه است، برای چندمین سال است که رخ می دهد. سال گذشته رئیس جمهوری با صدور فرمانی خواهان اسکان کوچی ها و پایان درگیری ها و حملات بالای مردم روستا نشین شده بود، اما با آن هم، امسال کوچی ها بار دیگر به حمله بر این مناطق دست زده اند.

    به همین ارتباط، حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در سالگرد شهادت محمد جواد ضحاک در بامیان، با محکومیت تکرار حملات طالبان بر مناطق مرکزی کشور گفته است که: هر سال ما قربانی داریم هر سال ما آواره داریم؛ در همین عصر دیموکراسی. من یک وقتی به آقای رییس جمهور گفتم : آقای رییس جمهور حدود چهار هزار خانواده از بهسود، از دایمیرداد، از تیزک و کجاب مهاجر شده اند که شامل چهل تا پنجاه هزار نفر اند که یا در کابل آمده اند یا در دیگر مناطق هزاره جات رفته اند.

    این حالت در زمان حکومت های کمونیستی نشده بود؛اما در همین زمان دیموکراسی شد. چرا اینطور می شود؟
    وی علاوه کرد: امسال می گفتند که چون فرمان قبلی رییس جمهور بوده که کوچی ها اسکان داده شود که اسکان داده هم شد، دیگر نمی آیند و اما مردم ما بیچاره ها آمادگی داشتند برای یک فاجعه که سر شان می آید همان گپ شد. باز هم تهاجم کردند چهار یا پنج روز پیش یک تهاجمی که بیش از دو هزار نفر در آن اشتراک کرده بودند و آن هم با داتسن ها، رینجرها و مهمات شان مثل یک اکمالات اردو از پشت سر شان می آمدند، تا دهن آب پای. از آنجا حمله می کند به کجا؟ بالای مردم مظلوم کجاب، سر خانه مردم، سر زراعت مردم، سر زن و طفل بیچاره، سه نفر شهید سه نفر زخمی و سه نفر هم مفقود الاثر دارند.

    پیش از این احمد ضیا مسعود نیز گفته بود که حکومت از مسئله هجوم کوچی ها بر مناطق روستانشین استفاده سیاسی می نماید و باید به این وضعیت خاتمه داده شود. وی همچنین افزود بود که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، جبهه ملی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد نمود. (افغانستان)



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 91/3/18::: ساعت 6:3 عصر

    منازعه کوچی ها، زخم ناسور!

     

    با فرا رسیدن فصل بهار و پایان یافتن سردی زمستان، ذهنیت جامعه به نوعی در نگرانی و اضطراب قرار میگیرد. تکرار این نگرانی و اضطراب سبب گردیده که چنین وضعیتی بدل به یک خصیصه دایمی و ژنتیکی شود. در کنار هزاران مصیبت و رنجی که مردم ما از حاکمیت های ستمگرانه گذشته به میراث برده اند، موضوع اختلاف و نزاع دوامدار به بهانه های گوناگون و تضییع حقوق شهروندی هم چون زخم ناسوری است که موجب رنج و اندوه همیشگی مردم ما می گردد.

    منازعه کوچی ها در کشور از زمره آن زخم ناسوری است که از یک سوی مردم اسکان یافته در بعضی از مناطق مرکزی و شمالی را به رنج و مصیبت گرفتار ساخته است، از دیگر سوی آن دسته از اتباع کشور را که به دلیل بی کفایتی و یا اعمال سیاست های تفرقه افگنانه حکومت ها از همه حقوق شهروندی محروم گردیده و سپر بلا و اغراض شوم دسیسه گران قرار گرفته اند.

    بر اساس گزارش ها مقام‌های ولایت میدان‌ وردک به دلیل احتمال هجوم کوچی ها و نیز به منظور پیش گیری از هرگونه برخورد ناگوار نیروهای امنیتی را در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، بصورت آماده باش درآورده و خط حایل ایجاد نموده اند.
    این نیروها متشکل از پولیس، اردو و امنیت ملی می ‌باشند. هم چنین به همین منظور هیئتی نیز به منطقه اعزام گردیده بود، این هیئت وظیفه دارد تا تنش های موجود را پایان بخشد. گفته می شود که در این رابطه هیئت های هم از سوی حکومت و هم از ولایت میدان ‌وردک به بهسود تعیین شده اند.

    در تنشی که میان کوچی ها و ساکنین منطقه در روز های قبل رخ داده بود دو تن از ساکنان محل زخمی و سه تن دیگر تا هنوز ناپدید می باشند. هم چنین به تعداد ده ها خانواده نیز مجبور به کوچ اجباری از محل سکونت خود گردیده اند. البته در این باره گزارش های ضد و نقیض و گوناگون نشر می گردد.

    نکته دیگری که در این ارتباط قابل تذکر می باشد اینست که در منازعه کوچی ها ، متاسفانه تحریک های دستگاههای قدرت به تنهایی دخالت ندارند. بلکه عناصر دیگری نیز سعی دارند که از آن بهره برداری نمایند. چنانچه بنا به نقل از شاهدین قضایا گفته می شود که طالبان و نیز طالب های خارجی نیز در تحریک کوچی ها و حتا در یورش به مناطق مسکونی بصورت مستقیم دست دارند. بگفته یکی از باشندگان حصه دوم بهسود ،‌ کوچی موتر داتسن و یا سلاح ثقیله با خود ندارد، ‌اما کسانی که به مناطق مسکونی هجوم آورده اند و در سال های قبل نیز این حادثه روی داده بود ، همه مهاجمان با سلاح های سنگین و موترهای داتسن که معمولا طالب ها از آن استفاده می کنند مجهز بودند.

    به هر روی وقوع رویداد های ناگوار میان کوچی ها و ساکنین مناطق مرکزی و شمالی کشور، بصورت متواتر و بی توجهی مسئولین در این رابطه این سوال را به میان می آورد که آیا موضوع کوچی ها یک مسئله حقوقی است یا سیاسی ؟ ‌زیرا اگر این مسئله یک قضیه حقوقی است چرا مسئولین قضایی کشور درباره سکوت و بی تفاوتی اختیار نموده اند و قضایا فورا بخود رنگ سیاسی یا قومی میگیرد؟ اگر موضوع سیاسی است ،‌این قضیه جنجال بر انگیز از کدام مرجع و نهاد با قدرت سیاسی سرچشمه گرفته و حمایت می گردد؟

    دو سال پیش، رییس‌جمهور فرمانی را صادر نمود و از نهادهای مختلف حکومتی، از جمله وزارت زراعت و ارگان‌های محلی، خواست تا زمینه اسکان دایمی کوچی‌ها را فراهم نموده و به این قضیه خاتمه بخشند. در این فرمان آمده است " به ‌منظور توزیع زمین جهت اسکان کوچی‌ها، با در نظر داشت مصوبات شورای وزیران، بار دیگر به وزارت‌های زراعت و آبیاری، امور داخلی و اداره مستقل ارگان‌های محل، اکیدا هدایت داده می‌شود، تا طی مدت حد اکثر سه ماه، کار عملی توزیع زمین به‌ منظور اسکان و معیشت کوچی‌ها را آغاز کنند".

    اما تاکنون هیچگونه اقدام جدی از سوی مراجع تعیین شده صورت نگرفته است. این در حالی است که مهم تر از همه قانون اساسی کشور در مورد کوچی‌ها، صراحت کامل دارد که حقوق شهروندی آنان تامین گردد. بطور مثال در ماده چهاردهم قانون اساسی آمده است: " دولت برای انکشاف زراعت و مالداری، بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و معیشتی دهقانان و مالداران و اسکان و بهبود زندگی کوچیان، در حدود بنیه مالی دولت، پروگرام‌های موثر طرح و تطبیق کند".

    در طی این مدت همانگونه تطبیق مواد قانون اساسی در بسیاری از زمینه ها مورد اغفال و بی توجهی قرار گرفته است ،‌ در زمینه بهبود بخشیدن به وضعیت کوچی ها پایان بخشیدن به منازعه یاد شده در این مدت حکومت هیچ‌گام موثری برداشته نشده است. اقدام هایی که دراین زمینه تاکنون صورت گرفته متاسفانه موقتی و غیر موثر بوده است. اتخاذ چنین سیاست های بیمارگونه و ناکارآمد سبب گردیده است که با اجرای روشهای امتیاز بخشی به طرف های منازعه ، عناصر سوء استفاده جو هر ساله به دامن زدن و شعله ور ساختن آتش آن مبادرت ورزند.

    در ارتباط با موضوع و تاکید بر حل قانونی و عادلانه قضایا نکاتی را باید یاد آور شد معضل کوچی ها از مواردی بشمار می رود که مخالفان مسلح سعی دارند از زمینه آن در هر فرصتی برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور بهره می برند. به این جهت آغاز و ادامه درگیری ها و نزاع های کوچی ها با باشندگان محلی در ولایت میدان وردک، یکی از آن فرصت هایی است که طالبان درپی بهره برداری از آن هستند. متاسفانه چنین وضعیتی را در سالهای گذشته نیز شاهد بودیم که طالبان مسلح با در دست داشتن سلاح های سبک و سنگین به بهانه درگیری کوچی ها و ده نشینان وارد محلات مسکونی در ولایت میدان وردک شده و ساکنان محلی را هدف قرار دادند.

    بی توجهی و سهل انگاری دولت نسبت به موضوع طی سالهای گذشته سبب گردیده است فرصت های مساعد و مناسب در جهت تحکیم حاکمیت و تقویت وفاق ملی بدون دست آورد لازم ازدست برود و اگر این شرایط و روش ادامه یابد ، افغانستان فرصت های بیشتر خود را در آینده از دست خواهد داد و بسا که چالش ها و بحران های پیش بینی ناشده دیگر دامنگیر کشور گردد. منافع و مصالح ملی ایجاب می نماید که حکومت برای پایان بخشیدن به منازعه کوچی ها بر اساس قانون و عدالت هم به تامین امنیت و حقوق شهروندی ساکنین مناطق یاد شده همت گمارد و هم درپی تامین حقوق کوچی ها و تطبیق مواد قانون اساسی و فرمان رئیس جمهور باشد.

    منبع: http://dailyafghanistan.com/opinion_detail.php?post_id=124914

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 91/3/18::: ساعت 6:2 عصر

    ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مبارک باد

     

    نوبهار امد گل امد گل شکفته در برش گل
    گل چه گل ؛ آن گل که باشد تا سراپا پیکرش گل
    گل بگو امشب که گل از دامن گل سرکشیده
    شد چمن آرا گل نوری که باشد جوهرش گل
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447252491.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447254544.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447254643.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447254878.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447253229.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447254653.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447251179.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447251788.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447252095.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447253864.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447254578.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447253747.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447252809.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447253837.jpg
     
     
    حرم پیغمبر
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447253658.jpg
     
    http://files.afghanpaper.com/pics/201205/201205120447251387.jpg


  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 91/2/23::: ساعت 4:58 عصر

    مسئولان محلی در غزنی می‌گویند که شبکه استخباراتی پاکستان(آی اس آی) به طالبان مسلح دستور داده است که دروازه های  تمامی مکاتب غزنی را مسدود نمایند.

    امان الله کامرانی؛ عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری جمهور گفت:”از چند روز بدینسو ده ها باب مکتب در ولسوالی های ده یک، اندر و زنخان غزنی از سوی طالبان مسدود شده است.”

    او افزود که طالبان مسلح این اقدام را در واکنش به منع استفاده از موترسایکل که از سوی دولت اعمال شده است انجام داده و به دولت هشدار داده اند تا زمانی که استفاده موترسایکل ممنوع باشد آنان اجازه نخواهند داد تا دوباره مکاتب در این ولایت باز شوند.

    به باور کامرانی در صورتی که جلو این روند گرفته نشود ممکن است مکاتب سایر ولسوالی های غزنی نیز از سوی طالبان مسدود شود که این امر آسیب بزرگ به معارف و شهروندان غزنی خواهد شد.

    در همین حال فیض طوفان؛ فرمانده پولیس ولسوالی ده یک غزنی مسدود شدن مکاتب در این ولسوالی را تائید کرده به خبرگزاری جمهور گفت که آی اس آی پاکستان در این قضیه دست دارد.

     او افزود:”آی اس آی پاکستان به طالبان مسلح دستور داده است که مکاتب غزنی را مسدود نمایند و  دو روز می شود که دروازه های مکاتب ولسوالی ده یک به روی دانش آموزان مسدود شده است.”

    به گفته طوفان، مسئولین ولسوالی ده یک غزنی در همکاری با بزرگان محل در تلاش اند تا این معضله را حل نموده دوباره دروازه معارف را به روی دانش آموزان باز نمایند.

    گفتنی است که نیروهای امنیتی در زمستان سال گذشته استفاده از موترسایکل بدون پلیت را در شهر غزنی ممنوع کرده اند، آنان دلیل این امر را جلوگیری از مشکلات امنیتی و بهبود وضعیت عنوان کرده اند.



    دوستان اگر مطلب فوق مورد پسند تان بوده است ، انرا حتما با دیگر دوستان تان شریک سازید

    این مطلب را به اشتراک بگذارید:

     

     

    منبع: http://www.jomhornews.com/politicalsecurity/5230.html

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 91/2/18::: ساعت 6:47 عصر

    به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سایت جنجالی ویکی لیکس که طی دو سال اخیر بارها و بارها با انتشار اسناد محرمانه، باعث شگفتی ملتها و دولتها شده، یکبار دیگر حقایقی را درباره دخالت نابجا برخی از کشورهای منطقه در افغانستان افشاء نمود.

    اسناد یاد شده جزو250 هزار سندی است که مسوولان سایت می‌گویند از وزارت خارجه آمریکا به سرقت رفته و تمام مسائل را ازچشم ماموران یا دولتمردان آمریکایی روایت می‌کند و همین مساله ماهیت رفتار و اعمال دولتمردان آمریکایی را بیشتر در معرض قضاوت جهانیان می‌گذارد.

    این بار ویکی‌لیکس با انتشار یک سند محرمانه دیگر اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا یعنی خانم هیلاری کلینتون اعتراف کرده که عربستان سعودی مهمترین منبع تامین مالی گروه‌های تروریستی در سراسر جهان می باشد.

    بر اساس این سند، هیلاری کلینتون درباره اقدام سرمایه‌داران آل سعود در تامین مالی گروهک‌های تروریستی اقصاء نقاط جهان هشدار داده و از مقامات مسئول سعودی خواسته است تا این موضوع را حل و فصل کنند زیرا این امر دارای اولویتی راهبردی است و یک چالش دایمی و همیشگی می باشد.

    وی تاکید کرده است که از مهمترین گروه‌های که از این کمک‌های مالی سعودی بهره برده‌اند، القاعده، طالبان و سازمان نظامی "طیبة" است که با استفاده از کمکهای مالی شاهزادگان آل سعود اقدام به انجام عملیاتهای تروریستی و حملات انتحاری می نمایند.

    در تلگراف محرمانه ای که در دسامبر 2009 ارسال شده است، کلینتون از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است تا تلاش‌های خود برای توقف رسیدن پول به گروه‌های مسلحی که ثبات و امنیت را در پاکستان و افغانستان تهدید می‌کنند، مبذول دارند. بویژه اینکه این گروه‌ها نیروهای ناتو را هدف قرار می‌دهند.

    اما این اسناد نشان می‌دهد با وجود تمام فشارهای آمریکا، ریاض اقدامات محدودی برای متوقف ساختن بودجه‌رسانی به گروه طالبان، لشکر طیبه در پاکستان و دیگر گروه‌های افراطی که در افغانستان و پاکستان و هند حملات تروریستی انجام می‌دهند، انجام داده است.

    به هر حال بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی معتقدند که مبالغ مالی زیادی از سوی عربستان سعودی در موسم حج به دست گروه‌های مسلح می رسد و از آنجایی که رهبران و مسئولان طالبان و القاعده و حتی لشکر طیبه ظاهری کاملا اسلامی دارند، در این دیدار و گفتگوهایی که به بهانه سفر بیت الله الحرام صورت میگیرد، هیچ کس شک نمی کند.

    درباره اینکه حملات انتحاری در افغانستان ریشه در مدارس دینی پاکستان دارد هیچ شکی نیست. همان مدارسی که با کمک مالی آل سعود با اهداف خاصی تاسیس و اداره می شوند . این واقعیتی است که هم دولتمردان افغانستان می دانند، هم کاخ سفید نشینان غرب.

    اما اینکه چرا چنین خبری در چنین برحه ای از زمان نشر می یابد، جای سوال است.
    آنگونه که به نظر می‌رسد، روابط واشنگتن و ریاض بر سر معاملات نفتی رو به تیرگی است چرا که عربستان نتوانسته به تعهدات خود مبنی بر تامین نفت جایگزین نفت ایران، عمل نماید. لذا شاید بتوان برداشت کرد که موسم تسویه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان غرب و عربستان پیش از موعد خود آغاز شده است.

    هرچند که این سیاست آمریکاست. که تا زمانیکه به خاندانی، به گروهی به دولتی نیازمند باشد از آنها حمایت می کند. اما به محض اینکه کوچکترین سرپیچی از آنها مشاهده نماید، علاوه بر بدنام کردن و تخریب آنان، از انجام هر اقدامی بر علیه آنها خودداری نخواهد کرد.

    به هر حال این عاقبت دوستی با گرگانی چون آمریکا و انگلیس است.

    منبع: http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=35132

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 91/2/5::: ساعت 4:57 عصر

    وهابیت پ?ژندنه


    (?لورمه برخه)

     

    لیکواله: م?رمن رادان

    د وهابیت فرقه هغه فرقه ده چ? پک?? زیاتره تشدد، خشونت، تندلاریتوب او خپله عقیده په زرو په خلکو باند? له مسلط کولو نه بغ?ر بل ?ه نشته. (چ? نتائج ی? نن مون? د ن?? په مختلفو سیمو په خاصه تو?ه په لره او بره پ?تونخوا ک?? د دهشت?ردانه او حتی د ?ان وژونکو حملو په شکل ک?? ?ورو چ? پک?? ب? شم?ره  مسلمانان په خاور او وینو ک?? لوغ?ول کی?ی.)

    د وهابیت د پراختیا لپاره له محمد بن سعود سره د محمد بن عبدالوهاب نجدی لوظنامه یوه فو?ی لوظنامه او په خواوشا سیمو باند? د حملو په بنیاد وه او له دغ? لوظنام? وروسته د مسلمانانو قتل عام شروع شو. له د? وروسته د دغو دوا?و کسانو  زامنو هم د پلارانو لار? ته دوام ورک? د ابن عبدالوهاب نجدی زامنو د وهابیت د عقائدو په پراختیا باند? لاس پور? ک? او د ابن سعود زامنو هم د وهابی علماؤ د فتوو په ر?ا ک?? د خلکو په قتل عام سره تر خپل? قبض? لاند? سیمو او د وهابیت قلمرو ته پراختیا ورک?ه. د محمد بن سعود زوے عبدالعزیز په د? من??و مان ک?? ??ر کردار لری. هغه په ب? درد? سره د خلقو په قتل عام او په خلکو د رعب او ویر? په رامن?ته کولو سره د وهابیت د فرق? زیات خدمت ک?ے دے. عبدالعزیز له خپل زوے سعود سره مقدس ?ارونه په وینو ولمباول او د دینی بزر?انو د مقدسو زیارتونو په شمول ی? زیاتره مذهبی مقامات او اثار له خاورو سره خاور? ک?ل. هغوی د کربلای معلی مقدس ?ار له ویجا?ولواو د  سید الشهداء امام حس?ن (ع) په مزار مبارک باند? له یرغل نه وروسته کوشش وک? چ? د اسلام تر ?ولو مهم  مرکز مکه معظمه باند? قبضه وک?ی. چ? په د? باره ک?? به انشاء خبر? وک?و.

    زیاتره مسلمان عالمان او مفکران په د? خبره باند? باوری دی چ? که د عبدالعزیز او د هغ? د زوے سعود دومره زیات تشدد او وحشی ?ری ن? و? نو ن? د آل سعود بادشاهت دوام پ?دا کول? شو او ن? وهابی مسلک دومره رواج موندلے شو. د هغوی په حکم د هغو کسانو چ? وهابیان ن? وو که هغه سنیان وو او که شیعه قتل واجب او د هغوی د مالونو او ناموسونو لو?ل په وهابیانو باند? حلال او مباح وو. په سیمه ک?? د ت?لو له را?ستلو نه تر مخک? وخته پور? د آل سعود بج? به له مسلمانانو سره د جن? او د هغوی د مالونو حالونو د لو?لو له لار? پوره ک?د?. د عبدالعزیز او د هغ? د زوے سعود له هغو فتوحاتو ?خه چ? په عربستان ک?? د هغوی د شهرت او د خلکو تر م?ن? د ویر? او وحشت سبب و?ر??دل د مک? معظم?، مدین? منور? او طائف د ?ارونو فتح کول وو. په دغو حملو ک?? وهابیانو د خداے د ?ران رسول (ص) د اهلب?تو علیهم السلام او صحابه کرامو او نورو بزر?انو مقدس مزارونه وران ویجا? ک?ل او په حجاز ک?? ی? د وهابیت اوچ ک?س او متحجرانه قوانین جاری ک?ل.

    د کربلا معلی او نجف اشرف په مقدسو ?ارونو باند? له حملو وروسته وهابیانو په 1802 عیسوی کال ک?? د حجاز په یو ?ار طائف باند? یرغل وک?. دغه حمله چ? د عبدالعزیز په دور ک?? د هغ? د زوے سعود په قوماندان? سره وشوه د وهابیانو یو تر ?ولو وحشتناکه حمله ??ل کی?ی. مشهور عراقی شاعر او دانشور جمیل صدقی زهاوی د وهابیانو په لاس د طائف ?ار د قبضه کولو په حقله لیکی: ((د وهابیانو تر ?ولو بد او خراب کار د طائف د خلقو قتل عام دے، هغوی په لوے او ماشوم باند? رحم ونک?، حتی د مور په غ??ه ک?? ی? د پیو له ماشومانو ?خه سروونه پر? ک?ل، هغوی هغه طالب علمان چ? د قران مجید په زدک?ه مشغول وو هم ووژل. چ? کله په کورونو ک?? ?وک پات? ن? شول نو په دوکانونو او جوماتونو باند? ی? حمل? وک?? او هر ?وک به ی? چ? هلته لید? حتی هغه کسان چ? خپل واحد رب ته په رکوع او سجود باند? مشغول وو وژل به ی?. د قران شریف او صحیح بخاری او صحیح مسلم په شان د مسلمانانو ارز?تناک کتابونه او د فقه? او حدیثو نور کتابونه ی? په لارو کو?و ک?? وغور?ول او تر پ?و لاند? لتا? شول.))

    وهابیانو د طائف د خلقو له قتل عام نه پس د مک? علماؤ ته یو خط ولیک? او هغوی ی? د وهابیت مذهب ته راوبلل. علامه شاه فضل رسول قادری چ? په هندی مشهور دے په خپل کتاب ((س?ف الجبار)) ک?? لیکلی دی: ((د مک? علماء د کعب? شریف? په ?ن? ک?? راغون? شول چ? د وهابیانو خط ته ?واب ورک?ی. د هغوی د خبرو اترو او سلا مشورو په دوران ک?? نا?اپه د طائف د ?ار یو شم?ر مظلوم او ?پل شوی کسان مسجدالحرام ته داخل شول او هغه ?ه چ? په طائف ک?? ت?ر شوی وو بیان ک?ل. د مک? په خلقو ک?? مشهوره شوه چ? وهابیان غوا?ی چ? په نزدیو وختونو ک?? په مکه معظمه باند? حمله وک?ی، د مک? خلق سخت ویر? او وحشت سره مخامخ شول.... له بل? خوا د مک? معظم? د ?لورو وا?و سنی مذاهبو ?ولو علماؤ او هغو علماؤ چ? له نورو سیمو ?خه د حج د ادائ??? لپاره مک? ته راغلی وو مشترکه فتوا جاری ک?ه چ? وهابیان مسلمانان ن? دی بلک? کافران دی او ورسره جهاد واجب دے. علماؤ د مک? له امیر ?خه په کلکه غو?تنه وک?ه چ? له وهابیانو سره مقابل? ته د? راپا?ی او ورسره جن? وک?ی.))

    له وهابیانو سره په جن? باند? د علماؤ له اتفاق سره سره د مک? خلک د? ته تیار ن? شول چ? له هغوی سره وجن?ی?ی. له بل? خوا د عبدالعزیز زوے سعود چ? د وهابی ل?کر کمان?ر ؤ مک? ته یو خط ول??? او د?که ی? ورک?ه چ? په دریو ور?و ک?? دننه دننه د? ?ول حاجیان له مک? ?خه و?ی. د مک? معظم? حاکم له ?و تنو عالمانو فاضلانو سره سعود ته ورغے او د مک? د خلقو لپاره ی? له هغ? ?خه امان وغو?ت. سعود هم په یو لیک ک?? د مک? ?ولو خلقو، عالمانو او مشرانو ته امان ورک?. د 1803 عیسوی کال د امامانو په میاشت ک?? سعود ب? له جن?ه مک? معظم? ته داخل شو او د کعب? شریف? له زیارت نه پس ی? خلق راغون? ک?ل چ? وهابی مذهب ته ی? راوبولی او تر? نه بیعت واخلی. هغ? د خداے پاک، د هغ? د ?ران رسول (ص) او د اسلام په حقله د خپل? عقید? مطابق خبر? وک?? او خلق ی? خپل بیعت ته راوبلل او له هغوی ی? وغو?تل چ? د هغ? له ل?کریانو سره د? په مکه ?ار ک? و?ر?ی او ?ول ارز?تاکه  مذهبی او تاریخی اثار د? وران او ویجا? ک?ی.

    په هر حال په مکه باند? له مسلط ک?دو نه پس وهابیانو د دینی بزر?انو مقدس اثار وران ک?ل. د خداے د?ران رسول (ص) حضرت علی (ع)، حضرت ابوبکر (رض) او حضرت بی بی خدیج? (رض) د پ?دائش ?ایونه چ? ?نبدونه پر? جو? وو له خارو سره خاور? ک?ل، هغه لرغونی او پخوانی اثار چ? د خانه کعب? چاپ?ره او د زمزم په کوهی باند? جو? شوی وو ویجا? ک?ل.

    وهابیانو به د مقدسو ?ایونو د ورانولو په وخت ?مام? غ?ول? او ??ا ?ان? او سندر? به ی? ویل?. د کویت ستر سنی دانشور ?اک?ر رفاعی په ((نصیحتی لاخواننا الوهابیه)) (یعن? خپلو وهابیانو ورو?و ته نصیحت) نوم? کتاب ک?? وهابی علماؤ ته په خطاب ک?? لیکی: ((تاسو د خداے د ?ران د و?ومب? حبیب? ام المومنین حضرت خدیجه الکبری د کور په ورانولو خپله رضامندی و?ودله او هی? غبر?ون او ردعمل مو پر? ?ر?ند نه ک?، په داس? حال ک?? چ? دغه ?اے د قران شریف د وحی د نزول ?اے ؤ... نو اخ?ر ول? له خداے پاک نه ن? ویری?ئ او له پ?غمبر اکرم (ص) ?خه حیاء ن? کوئ؟))

     

    ل?نک ::لیکوال: د مین? مجل? اداره وخت 5:53

    منبع و ادامه مطلب: http://www.meenapukhto.blogfa.com

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 91/2/5::: ساعت 4:49 عصر

    http://kabul3.persiangig.com/5x6psb7.gif



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 91/1/24::: ساعت 2:33 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 129
    بازدید دیروز: 96
    کل بازدید :638735
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    بهار 91 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">