طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

پاییز 90 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
صلح طلبان افغانستان

http://kabul3.persiangig.com/image/SaudiArabia.jpghttp://kabul3.persiangig.com/image/afghan---saudi-arabia.jpghttp://kabul3.persiangig.com/image/vahabiat.jpghttp://kabul3.persiangig.com/image/vahabiat-crime--pakistan.jpghttp://kabul3.persiangig.com/image/vahabiat%20crime.jpg

http://kabul3.persiangig.com/image/wahabiat.jpg

 



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 90/9/29::: ساعت 10:43 صبح

    عزاداران سید الشهدا حضرت امام حسین در کابل یکبار دیگر عاشورای حسینی را با خون خود به عزا نشستند.

    http://kabul3.persiangig.com/image/hossain4.gif


    کافران از دین برگشته و مرتد که توان دیدن تجسم عینی معنویت دینی را نداشتند ، تصمیم گرفتند تا عزاداران حسینی را علاوه بر تعزینه عاشورا به عزای عزیزان شان نیز بنشانند تا شاید بتوانند مردم را از ادامه عزاداری شان منصرف سازند. اما نمی دانند که این مردم هرچند در راه اعتقادات شان خون بدهند مصمم تر می شوند و به مبارزه شان علیه کفار و از دین برگشته ها جدی تر از قبل ادامه می دهند.

    امروز سه شنبه همزمان با عاشورای حسینی یک انفجار در میان عزاداران حسینی در داخل زیارت حضرت ابوالفضل کابل رخ داد که بر اثر آن حدود 30 تن از عزاداران شهید و تعدادی نیز زخمی گردیدند.

    این انفجار در ساعت 11:45 دقیقه بوقوع پیوست.

    در همین حال یک انفجار دیگر در مرکز شهر مزار شریف رخ داده است.
    گفته شده است که در این انفجار نیز سه غیر نظامی شهید و سه فرد دیگر زخمی گردیده اند

    .http://kabul3.persiangig.com/image/hossain.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20hossain.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/yahossain2.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/mantegh%20hossaein.gif

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 90/9/15::: ساعت 5:15 عصر

    رئیس جمهورکرزی حملات تروریستی کابل و مزار شریف را به شدت محکوم کرد

    رئیس جمهور کرزی حملات تروریستی امروز را که باعث کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان بی گناه ما در کرئیس جمهورکرزی حملات تروریستی کابل و مزار شریف را به شدت محکوم  کردابل و مزار شریف گردید، به شدت محکوم کرد.
    قبل از ظهر سه شنبه دو حملهء تروریستی را در شهرهای کابل و مزارشریف انجام دادند که در اثر آن شماری از هموطنان بی گناه ما که مشغول انجام مراسم مذهبی عاشورا بودند، شهید و مجروح شدند.

    حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که پس از اشتراک در کنفرانس بن در حال حاضر مشغول یک دیدار رسمی از کشور آلمان است، از شنیدن این خبرها متاثر شد و حملات تروریستی مذکور را به شدت تقبیح کرد.

    حامدکرزی انجام این حملات تروریستی را در روز عاشورا کار کسانی دانست که دشمن اسلام و افغانستان اند و نه میخواهند که مردم مسلمان افغانستان در زیر چتر اسلام در اتحاد و آرامی زندگی نمایند.

    به گزارش خبرگزاری صدای افغان به نقل دفتر مطبوعاتی سخنگوی ریاست جمهوری،حامد کرزی افزود که پیروان تمام مذاهب در طول تاریخ افغانستان همیشه در فضای برادری زندگی کرده اند و این اولین بار است که در جریان مراسم مذهبی چنین حادثهء غم انگیز رخ داده است و بدون شک که در عقب آن دشمنان اتحاد و اتفاق مردم افغانستان قرار دارند، ولی آنها باید بدانند که با انجام چنین اعمال وحشیانه هیچگونه خللی در اتحاد و همبستگی مردم افغانستان بوجود نیامده، بلکه نفرت و انزجار مردم افغانستان در برابر دشمنان کشور شان بیشتر خواهد شد.

    رئیس جمهوری افغانستان در حالیکه مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این حملات تروریستی ابراز می کند، از بارگاه ایزد متعال برای شهدا جنت فردوس و برای زخمی ها صحت و سلامتی عاجل تمنا می نماید.



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 90/9/15::: ساعت 5:11 عصر

    وقوع یک انفجار شدید در ناحیه دوم کابل در مقابل ارگ ریاست جمهوری تلفات جانی بر جای گذاشت.
    به گزارش خبرنگار صدای افغان(آوا) این انفجار حوالی ساعت 12 ظهر امروز در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) (مرادخانی) در هنگام مراسم عزاداری عاشورای حسینی رخ داده است.
    نیروهای امنیتی هم اکنون محل را به محاصره خود درآورده و از ورود خبرنگاران جلوگیری می کنند.
    به گفته جنرال ظاهر رییس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه ی کابل، در این رویداد که انتحاری بوده است، 48 کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده اند.
     به گفته یک شاهد عینی، انفجار در نزدیکی زیارت حضرت ابوالفضل رخ داده است.
    این شاهد عینی به خبرنگار صدای افغان(آوا) که تعداد کشته شده گان بیش از یکصد نفر می باشد.
    وی که خود را یکی از فراشان زیارت ابوالفضل(ع) می خواند، گفت با  اینکه از نیروهای پولیس خواسته شده بود تا از رفت و آمد موترها جلوگیری کنند، هیچ توجهی ننموده و قبل از انفجار نیروهای پولیس، محل حادثه را ترک کردند.
    گفته می شود که فرد انتحار کننده تحت پوشش دسته هیأت عزاداری خوشی لوگر به محل حادثه حضور یافته و خود را منفجر کرده است. 
    این در حالی است که کارگر نور اوغلی، سخنگوی وزارت صحت گفته است که تعداد کسانی که در این حادثه کشته شده اند، به 54  تن و شمار  مجروحین  به 164 نفر رسیده است.
    به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) از ولایت بلخ، بر اثر قوع انفجار در میان عزاداران در شهر مزار شریف نیز شش نفر شهید و بیست و یک نفر از جمله 3 پولیس و یک سرباز اردوی ملی زخمی شدند.
    این انفجار بر اثر انفجار یک بایسکل بمب گذاری شده هنگام عبور عزاداران در چهاراهی الکوزی مقابل شفاخانه ملکی به وقع پیوسته است.
    درهمین حال شورای علمای شیعه افغانستان با صدور اعلامیه ای، ضمن محکوم کردن این حادثه و تسلیت به عزاداران حسینی و خانواده های شهدای حادثه کابل و مزار شریف، از تمامی عزاداران حسینی خواسته است تا برای جلوگیری از هر گونه هرج و مرج و تشنج، خونسردی و خویشتن داری خود را حفظ و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.



     

     

     

     




  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 90/9/15::: ساعت 5:8 عصر

    سلام بر حسین و بر اولاد حسین و اصحاب حسین ویاران باوفای حسین

    نمیدانم چگونه امت پیامبر حرأhttp://kabul3.persiangig.com/image/hossain4.gifت کردند که فرزند دلبند پیامبر را به فجیع ترین وضع به شهادت برسانند،چگونه توانستند کودک شش ماهه (علی اصغر) را بکشند و چطور شد که اهل بیت امام حسین ع که همه آل نبی ص و علی ع بود را به اسارت ببرند و منزل به منزل روی شتران عریان در حالی که سرهای بریده عزیزان شان بر سر نیزه ها بود، به شام و دار الحکومه یزید (لعنت الله علیه و علی ابیه) ببرند.

    اصولا چرا با علی ابن ابی طالب جنگیدند؟ مگر جایگاه علی را نمیدانستند و مگر سفارشهای پیامبر در مورد علی را نشینیده بودند؟ چرا 70 سال بر منبرها به علی لعن کردند؟

    پاسخ روشن است، نه معاویه و نه فرزندش یزید، هیچکدام به پیامبر و دین او ایمان نداشتند و آنان جنگ های پیامبر با ابوسفیان و مشرکان قریش را فراموش نکرده بودند؛ جنگ های که در آن تعداد زیادی از افراد خانواده ابوسفیان و از جمله جد مادری معاویه (عتبه) و دایی او (ولید) و برادرش حنظله در بدر به دست علی ع کشته شده بود را فراموش نکرده بودند!

    در عصر حاضر وهابیت عرب که از بقایای یزید و معاویه اند، همان مسیر را ادامه داده و سر، دست و پای دوست داران اهلبیت نبی را می‌برند، پیروان علی ع را رافضی و مشرک می‌خوانند، و بی شرمانه معاویه را امیر المؤمنین! می‌خوانند و از یزید نفی تقصیر میکنند!!!

    اما وهابیت غیر عرب که نه از نسل یزید اند و نه هم اموی یا عباسی! نیز جنایت میکنند! برای این که پول میگیرند! دالرهای عربستان در سراسر عالم در گردش است تا جیره خواران و مزدوران بی اراده و نا فهم را به جان بقیه مسلمین بیاندازند و در نتیجه مسلمانان را ضعیف و امریکا و اسراییل را تقویت کنند.

    یزیدیان غافل اند از این که نور حسین(ع) هرگز خاموش نخواهد شد

     

     

     

     

    حسین ع نوری که هرگز خاموش نشود

     

    http://kabul3.persiangig.com/image/hossain.gif

     

    http://kabul3.persiangig.com/image/abalfazl.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/mantegh%20hossaein.gif

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 90/9/13::: ساعت 12:49 عصر

    http://kabul3.persiangig.com/image/mantegh%20hossaein.gif

    http://shiaonline.net/farsi/images/stories/mazarsharif.jpg

    فلسفه عاشورا از دیدگاه شخصیت های علمی و سیاسی افغانستان

    در مورد عاشورا و قیام امام حسین(ع) کتب فراوانی نگاشته شده و شخصیت های زیادی در این مورد سخن گفته که در این قسمت راجع به فلسفه عاشورا به دیدگاه برخی شخصیت های کشور اسلامی افغانستان اشاره می شود. پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی در افغانستان ، هرساله اعضای کابینه با برنامه ریزی توسط رئیس جمهور کشور، اعضای کابینه هرکدام بطور جداگانه دریکی از مساجد و یا تکایا ی شهرکابل موظف می شوند که پیرامون نهضت امام حسین(ع) سخنرانی نمایند و با همین شیوه مقامات حکومتی در دیگر ولایات افغانستان نیز در روزهای عاشورا در مراسم سوگواری حضور پیدا می نمایند.
    شورای اخوت اسلامی اولین ابتکارش برگزاری مراسم بزرگ روز نهم محرم برابر با ماه جدی سال 1385 در مسجد شریف عیدگاه با حضور رئیس جمهور بود و پس از آن دوسال دیگر در همان مکان جلساتی برپا گردید که به چکیده ازگفتار برخی از شخصیت های سیاسی و علمی کشور به طور مختصر اشاره می گردد:

    حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان:
     ایثار وفداکاری نواده رسول اکرم(ص) نه تنها اسلام و راه و روش محمدی را نجات داد، بلکه از خون معطرش قرنها و نسلها تا امروز موجهای مقاومت، ایثار و جوانمردی، صلح طلبی و صلح خواهی ایجاد شد؛ امروز ما برای خود و آیندگان راه و روش زندگی با عزت و فداکاری و حق طلبی و ایستادن در برابر ظلم و کسانی که حق ما را انکار می کنند، بیاموزیم وایثار امام حسین(رض) را سرمشق و افتخار بدانیم....

    جنرال عبدالرحیم وردک وزیر دفاع ملی: تا جهان است حادثه غم انگیز عاشورا زخم سینه ها را باز کرده و جام دیده ها را از اشک لبریز می کند و هر روز به کاروان شهدای حسینی افزوده می شود.

    پروفیسور برهان الدین ربانی از رهبران جهادی و رئیس جبهه ملی:
     عاشورا برای مسلمانان موضوع عاطفی و احساس نیست، بلکه درس ایثار، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، استبداد و نظام فاسد بود. تنها راه پیروزی مسلمانان حفظ و حدت و یکپارچگی و هوشیاری در برابر توطئه های بیگانگان می باشد.
    آیت الله محسنی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان:
     عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک مکتب است.
    استاد عبدالرب رسول سیاف:
     واقعه عاشورا یک حادثه عظیم تاریخی در جهان اسلام هست که توسط امام حسین(رض) و یاران پاک‌
    طینتش برای اصلاح امت اسلامی به وقوع پیوست و یکی از ضروریات ایمان، محبت به پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت می‌باشد. 
    آیت الله سید محسن حجت:
     منزلت اهلبیت به اندازه منزلت قرآن است، همان طوری که قرآن را« لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ» اهلبیت را هم مقامش را درک نمی کند؛ «مطهرون» ما باید مطهر بشویم تا بفهمیم پیام قرآن و اهلبیت را و آنان که مطهر بودند وزحمت کشیدند و تعالی وترقی معنوی داشتند، اهلبیت را درک کردند. درک اهلبیت(ع) ربط به سنی بودن وشیعه بودن ندارد. مهم اینکه باطن ما با اهلبیت باشد و آن اینست که ما خط اهلبیت(ع) را بشناسیم، مهم این است که ما از اهل بیت(ع) جدا نشویم آنها طالب ما هستند به شرط آنکه ماهم زمین? این قضیه را فراهم کنیم.
    شیخ الحدیث فضل احمد شینواری: 
    «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» محبت اهل بیت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) از شاخص های مهم یک مسلمان به شمار می رود؛ ایشان صحبت های خود را در محوریت این حدیث و حادثه کربلا ادامه داد و گفت: تجلیل از قیام بزرگ و تاریخ ساز کربلا و سالروز شهادت نواده پیامبر که آن حضرت(ص) در باره اش فرمود: «حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسینا» باعث بیداری امت اسلامی می گردد.
    استاد محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری:
     جای افتخار است اینکه بار دیگر علمای جید، دلسوز و آگاه به مسائل روز در این مجلس گردهم آمده و جهت تحکیم اخوت اسلامی میان برادران و خواهران هم کیش و مسلمان این مرز و بوم و اهداف بزرگ امام حسین(ع) این چراغ هدایت و کشتی نجات مسلمین بحث و صحبت مینمایند.
    محمد یونس قانونی رئیس مجلس نمایندگان:

    دهه ی محرم که مصادف با حماسه کربلای حضرت حسین(رض) است بخش بزرگی از تاریخ اسلامی را تشکیل می دهد و فاجعه ی المناک کربلا یکی از بزرگ ترین، مهم ترین و تاثیر گذارترین حوادث در بستر تاریخ اسلام به شمار می رود و حراست از سنت پیامبر(ص)، جوهر قیام امام حسین(رض) را تشکیل می دهد.
    حاج سید محمدهادی «هادی» رئیس کمیسیون برگزار ی مراسم عاشورا:

    در آغازین روزهای محرم الحرام قرار داریم این محفل شریف از سوی شورای اخوت اسلامی بر گزار گردیده است تا در راستای سر فصل های که دراین روز بزرگ بخوانش گرفته می شود دستورالعمل جامع? اسلامی مان باشد وسنی وشیعه درکنار هم از امام حسین(ع) وسالروز شهادت آن حضرت عزاداری می کنند وعاشورا را زنده نگه می دارند.
    ملا تاج محمد مجاهد مؤسس بنیاد علماء و معاون اول شورای اخوت اسلامی:
     بر ماست امروز تاقسم که دوستان فرمودند آن خط حسینی، آن حسینیت را در راه معقولش تعقیب بکنیم و برویم در مقابل زمامداران بیدین ویا زمامداران دین دار که انسان ها را به سوی ذلت، بسوی بی دینی، بسوی سبک شدن و رسوا شدن دعوت می کنند، واقعاً انسانهای که با خدا عهد بسته که بنده هستند و بنده گی میکنند ازین حرکت تنبیه شوند و استفاده ی بکنند حیات همان عقیده و جهاد است، اگر انسان عقیده نداشته باشد ودر آن راه تلاش نکند موقفش پائین میاید به حد حیوانات میرسد
    استاد محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو پارلمان کشور:

    مجلس با عظمت امروز که از طرف شورای اخوت اسلامی به مناسبت تجلیل از عاشورای حسینی بر گزار شده است ابتکار خدا پسندانه ایست که از طرف بزرگان و علمای ما پی ریزی شده است و انشاالله که می تواند برای شناخت امام حسین(ع) و شناخت آل رسول(ص) و قدر دانی از آنها جامعه مارا منسجم نموده و راه روشن رابرای جامعه ما ترسیم می کند.
    عبدالرحیم وردک وزیر دفاع ملی: 
    تا جهان است حادثه غم انگیز عاشورا زخم سینه ها را باز کرده وجام دیده ها را از اشک لبریز می کند و هر روز به کاروان شهدای حسینی افزوده می شود.
    مولوی حبیب الله حسام عضو شورای اخوت اسلامی: 
    پیام خون سرخ حضرت امام حسین(رض) برای قبول نکردن نظام ظلم وستم واستبداد با آوردن نظام عدل الهی در روی زمین برای بشریت را دارد .
    بنا بر این عاشورا منحصر به یک مذهب، قوم، نژاد و جغرافیا نیست و قیام امام حسین(ع) در تداوم وتحقق خط ورسالت پیامبر بزرگ اسلام(ص) است؛ ماه محرم، فصل شکفتن لاله های مقاومت خونین اسلام است؛ همان گونه که سرآغاز زوال حاکمیت های فاسد نیز می باشد؛ ماه محرم در افغانستان فرصتی مناسبی هست که همه ساله سخنرانان در مساجد و حسینیه ها بر وحدت مذاهب شیعه و سنی و وحدت ملی تاکید می کنند.
    محرم و عاشورا در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک انقلاب خونین، یک مظلومیت آشکار و یک مجموعه‌ی از حماسه های بی نظیر است. محرم ماهی که خون خدا بر زمین ریخت و بهترین بندگان خدا در دست بدترین موجودات زمینی به شهادت رسیدند. 

     منبع : آوا - کابل


     

    http://www.karbala-najaf.org

    http://www.alimaan.com

    http://www.imambargah.com

    http://www.zizi.ir/moharram/

    http://www.imam-hussein.org

    http://www.zakerin.ir

    http://www.karbala-najaf.org

    آرشیو



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 90/9/6::: ساعت 7:0 عصر

    http://kabul3.persiangig.com/image/yahossain2.gif

    وصیتنامه امام حسین (ع 

    بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ،


    هذا ما اَوْصى بِهِ الْحُسَینُ بْنُ عَلِی اِلى اَخیِهِ مُحَمّدِ بْنِ الْحَنَفِیَّةِ اَنَّ الْحُسَیْنَ یَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّه وَحَدهُ لا شَرِیْکَ لَهُ وَاَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ جاءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِهِ وَاَنَّ الْجَنَّةَ حَقُّ وَالنّارَ حَقٌ وَالسَّاعَةَ آتِیَةٌ لارَیْبَ فیها وَاَنَّاللّه یَبْعَثُ مَنْ فِى الْقُبُورِ وَاَنَّى لَمْ اَخْرُجْ اَشِرا وَلا بَطِراً وَلا مُفْسِداً وَلا ظالِماً وَانَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ اْلا صْلاحِ فِى اُمَّةِ جَدِّى صلى اللّه علیه و آله ارِیدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَاَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَاَسیرَ بِسِیرَةِ جَدِّى وَاَبى على بْنِ اَبِى طالِبٍ فَمَنْ قَبِلَنى بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللّه اَوْلى بِالْحقِّ وَمَنْ رَدَّ عَلَىّ هذا اَصْبِرُ حَتّى یَقْضِیَاللّهُ بَیْنِى وَبَیْنَ الْقَومِ وَهُوَ خَیْرُالْحاکِمِینَ وَهذِهِ وَصِیَّتِى اِلَیْکَ یااَخِى وَما تَوْفِیقى اِلاّ بِاللّه عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَاَلیْهِ اُنِیبُ[1] 

     ترجمه و توضیح لغات: اءَشِر (از اءَشَرَ، یَاءْشِرُ طغیان و سرکشى و خودخواهى . بَطِر: سرپیچى و تکبر در مقابل حق.

    ترجمه و توضیح                                                            :
    امام علیه السلام هنگام حرکت از مدینه به سوى مکه این وصیتنامه را نوشت و با مهر خویش ممهور ساخته به برادرش محمد حنفیه تحویل داد: ((بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ،)) این وصیت حسین بن على است به برادرش محمد حنفیه ؛ حسین گواهى مى دهد به توحید و یگانگى خداوند و گواهى مى دهد که براى خدا شریکى نیست و شهادت مى دهد که محمد صلّى اللّه علیه و آله بنده و فرستاده اوست و آیین حق (اسلام ) را از سوى خدا (براى جهانیان ) آورده است و شهادت مى دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزاء بدون شک به وقوع خواهد پیوست و خداوند همه انسانها را در چنین روزى زنده خواهد نمود. امام در وصیتنامه اش پس از بیان عقیده خویش درباره توحید و نبوت و معاد، هدف خود را از این سفر این چنین بیان نمود: «و من نه از روى خودخواهى و یا براى خوشگذرانى و نه براى فساد و ستمگرى از مدینه خارج مى گردم بلکه هدف من از این سفر امر به معروف و نهى از منکر و خواسته ام از این حرکت ، اصلاح مفاسد امت و احیا و زنده کردن سنت و قانون جدم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و راه و رسم پدرم على بن ابى طالب علیه السلام است . پس هرکس این حقیقت را از من بپذیرد (و از من پیروى کند) راه خدا را پذیرفته است و هرکس رد کند (و از من پیروى نکند) من با صبر و استقامت (راه خود را) در پیش خواهم گرفت تا خداوند در میان من و این افراد حکم کند که او بهترین حاکم است . و برادر! این است وصیت من بر تو و توفیق از طرف خداست ، بر او توکل مى کنم و برگشتم به سوى اوست».


    انگیزه هاى قیام حسین (ع)

    امام علیه السلام در سخنان خود در پاسخ ولید و مروان اولین انگیزه قیام و مبارزه و علت مخالفت خود با یزید بن معاویه را بیان نمود و اینک به هنگام حرکت از مدینه در وصیتنامه خویش به انگیزه دیگر و یا به علة العلل قیام خود که امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با مفاسد وسیع و نابسامانیهاى ضد اسلامى و ضد انسانى حکومت یزیدى مى باشد، اشاره مى کند و مى فرماید:
    «اگر آنان از من تقاضاى بیعت هم نکنند من باز هم آرام و ساکت نخواهم نشست ؛ زیرا اختلاف من با دستگاه خلافت تنها بر سر بیعت با یزید نیست که با سکوت آنان در موضوع بیعت ، من نیز سکوت اختیار کنم بلکه وجود یزید و خاندان وى موجب پیدایش ظلم و ستم و سبب شیوع فساد و تغییر در احکام اسلام گردیده و این وظیفه من است که در راه اصلاح این مفاسد و امر به معروف و نهى از منکر و احیاى قانون جدم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و زنده کردن راه و رسم پدرم على علیه السلام و بسط عدل و داد بپا خیزم و ریشه این نابسامانیها را که خاندان بنى امیه است قلع و قمع نمایم . و همه جهانیان بدانند که حسین جاه طلب نبود، طالب مقام و ثروت نبود، شرور، مفسد و اخلالگر نبود و این حالت از روز اول تا ساعت آخر و تالحظه آخر در روح حسین علیه السلام متجلى ومتبلوربود».
    در اینجا این سؤ ال مطرح است که آیاانجام دادن وظیفه امربه معروف و نهى ازمنکر مشروط به نبودن ضرر جانى و مالى نیست ؟ در صورتى که امام علیه السلام این شرط را نادیده گرفته و از این مرحله قدم فراتر نهاده و تا نقطه بذل جان و ایثار خون خود و یارانش ، قبول اسارت اهل بیت و دخترانش ‍ پیش رفته است.



    [1] - مقتل خوارزمى ، ج 1، ص 188. مقتل عوالم ، ص 54.

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 90/9/6::: ساعت 6:52 عصر

       فرا رسیدن دهه محرم و سالروز شهادت امام حسین ع و یارانش را به امت اسلامی تسلیت عرض می نماییم

    شخصیت امام و جایگاه والای وی بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست، هر مسلمانی (شیعه یا سنی) حسین ع را دوست دارد و از دشمنان وی بیزاری می جوید، در کشور عزیز ما افغانستان شیعه و سنی خود را دوست دار امام حسین ع دانسته و در عاشورا عزا داری می کنند و در مقابل از یزید و اعمال زشت و غیر انسانی اش بیزاری میجویند. ما هم به نوبه خود خواستیم یادی کرده و عرض ارادتی به پیشگاه مقدسش.

    سیماى حسین (ع) در قرآن‏

    در قرآن مجید، آیات فراوانى تصریحاً و یا تلویحاً و تأویلاً مربوط به خاندان   عترت رسول خدا (ص) است که به ذکر بعضى از آن آیات اکتفا مى‏کنیم

    1 - آیه مودّت «قل لا اسألکم علیه اجرا الاّ المودّة فی القربى»[1]

    ابن عباس مى‏گوید: هنگامى که این آیه نازل گردید، به رسول خدا (ص) گفتند: اى   رسول خدا! نزدیکان تو چه کسانى هستند که محبت آنان براى ما واجب شمرده شده   است؟  !

    پیامبر (ص) فرمود: على و فاطمه و دو فرزند آنان صلوات اللَّه علیهم اجمعین. [2]  

      2- آیه تطهیر «انّما یرید اللَّه لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم   تطهیرا»[3]

    حضرت عایشه رض نقل کرده است: پیامبر (ص) روزى به هنگام بامداد در حالى که بُردى یمانى در   بر داشت بیرون آمد، در همین اثنا حسن و حسین و فاطمه و على‏علیهم السلام به ترتیب و   به فاصله کوتاهى از هم بر پیغمبر وارد شدند و پیامبر اکرم (ص) نیز به ترتیب آنها را  با بُردى که به تن داشت، پوشانید و فرمود «انّما یرید اللَّه لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا».[4]

    و در روایت دیگرى آمده است که: پدر و پسرى بر عایشه وارد شدند و از علىّ بن ابى‏طالب(ع) پرس و جو کردند، عایشه در جواب گفت: از مردى سؤال مى‏کنید که محبوبترین اشخاص نزد رسول خدا (ص) است و دخترش فاطمه، همسر اوست، من به چشم خود دیدم که رسول خدا (ص)، على و فاطمه و حسن و حسین‏علیهم السلام را فراخواند و پارچه‏اى را به روى آنها کشید و فرمود: «خداوندا! اینها اهل بیت منند، از آنان پلیدى را دور کن و پاکیزه‏شان نگاه دار»[5] ، و من به آنها نزدیک شده گفتم: اى رسول خدا! من هم از اهل بیت تو هستم؟ پیامبر فرمود: برخیز و دور شو![6]

     3- آیه مباهله «فمن حاجّک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم و نساءنا و نساءکم و انفسنا و انفسکم ثمّ نبتهل فنجعل لعنة اللَّه على الکاذبین»[7]

    از جمله آیاتى که بر فضیلت و موقعیّت حضرت سیدالشهداء (ع) به اتّفاق مسلمین دلالت دارد، آیه مباهله است. در تفاسیر اهل سنّت و در کتب محدّثان و مورّخان آمده است که شرکت کنندگان به همراه رسول خدا (ص) در مباهله با نصاراى نجران، على و فاطمه و حسن و حسین‏علیهم السلام بودند[8] ، و این خود دلیل روشنى است که آنان گرامى‏ترین افراد نزد خدا و پیامبر او بوده‏اند.

    آیه مباهله نمایانگر جلالت مقام و تقرّب خاصّ آنها به خداوند است و این فضیلت براى جلالت شأن حسین بن على (ع) کافى است.

     



    - [1] سوره شورى: 23.

    [2] - عمده ابن بطریق 50.

    [3] - سوره احزاب: 33.

    [4] - صحیح مسلم 7/130.

     

    [5] - اللّهمّ هؤلاء اهل بیتی فاذهب عنهم الرّجس و طهّرهم تطهیرا.

    [6] - مختصر تفسیر ابن کثیر 3/94.

    [7] - سوره آل عمران: 61.

    [8] - تفسیر فخررازى 8/80؛ مختصر تفسیر ابن کثیر 1/289؛ طبقات ابن سعد، ترجمه امام حسین 29؛ و در تفسیر مجمع البیان 2/452 آمده است: مفسران اجماع کرده‏اند که مراد از «ابناءنا» حسن و حسین علیهما السلام هستند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 90/9/6::: ساعت 6:45 عصر

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20allah.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20mohammad.gif

    تسلیت!

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20ali2.gif

    تسلیت

    http://kabul3.persiangig.com/image/yahossain2.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/ya%20hossain.gif

    حسین ع نوری که هرگز خاموش نشود

    http://kabul3.persiangig.com/image/hossain.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/hossain4.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/abalfazl.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/mantegh%20hossaein.gif

    منبع تصاویر: http://kabul3.persiangig.com/image



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 90/8/30::: ساعت 11:2 صبح




     


     



    د

    عید غدیر مبارک


    بهاربیست                    www.bahar22.com

     


    عید سعید  غدیر خم مبارکباد




     


     


     


     



     



    http://kabul3.persiangig.com/image/48eoc9v.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/48eoc9v.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/48eoc9v.gifhttp://kabul3.persiangig.com/image/48eoc9v.gif

    چهل حدیث غدیر

    مقدمه
    غدیر در قرآن
    1- عید خلافت و ولایت
    2- برترین عید امت
    3- عید بزرگ خدا
    4- عید ولایت
    5- روز تجدید بیعت
    6- عید آسمانى
    7- عید بى‏نظیر
    8- عید پربرکت
    9- عید فروزان
    10- یکى‏از چهار عید الهى
    فصل دوم: شایسته‏ها و بایسته‏هاى غدیر
    11- روز پیام و ولایت
    12- روز اطعام
    13- روز هدیه
    14- روز کفالت
    15- روز سپاس و شادى
    16- روز نیکوکارى
    17- روز سرور و شادى
    18- روز تبریک و تهنیت
    19- روز درود و برائت
    20- عید اوصیاء
    21- روز گشایش و درود
    22- روز دیدار رهبرى
    23- روز تکبیر
    24- روز دیدار و نیکى
    25- نماز در مسجد غدیر
    26- نماز روز غدیر
    27- روزه غدیر
    28- روز تبریک و تبسم
    فصل سوم ولایت در غدیر
    29- پیامبر(ص) و ولایت على(ع)
    30- زندگى پیامبرگونه
    31- پیامبر(ص) و امامت على(ع)
    32- پایه‏هاى اسلام
    33- ولایت جاودانه
    34- ولایت و توحید
    35- روز ناله نومیدى شیطان
    36- ولایت علوى دژ توحید
    37- جانشین پیامبر
    38- اسلام در سایه ولایت
    39- ده هزار شاهد
    40- على(ع)، مفسر قرآن
    منابع


  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 90/8/22::: ساعت 6:38 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 94
    بازدید دیروز: 59
    کل بازدید :638604
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    پاییز 90 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">