طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

پاییز 90 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه ایمانش را خالص کرد، هدایت یافت . [امام علی علیه السلام]
صلح طلبان افغانستان



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 90/8/21::: ساعت 9:0 عصر

     

    فتوای مفتی و نفاق و تفرقه

     

    عربستان سعودی عامل تفرقه بین مسلمین

    معمای کور جنایات تروریستی  کویته پاکستان

    چندماهی است که تراژدی خون و قساوت و ترور و جنیساید قومی ومذهبی در شهر کویته پاکستان ادامه دارد، در این چند ماه اخیر بیش از صد نفر از مردم هزاره کویته پاکستان به خاک و خون غلطیده اند. هرچند در مناطق مختلف پاکستان و بخصوص ایالت پختونخواه و شهر کراچی خشونت و ترور تقریبا امری عادی به شمارمی رود، اما شهر کویته سالها از این امر مستثنا بود، اقوام مختلفی که در این شهرزندگی می کردند، روابط مسالمت آمیزی با یک دیگر داشتند، اما در چند ماه اخیر ترورها و کشتارهای سازمان دهی شده در این شهرآغاز شده است.

    آنچه دراین تحولات خونین سئوال و پرسش است این است که دستهای پلیدی فقط یک اقلیت قومی را هدف قرار داده وبرنامه های مدونی برای قتل و کشتار قوم خاص دارند، هزاره های مقیم کویته پاکستان، طی چند ماه اخیر براساس برنامه های از قبل طراحی شده مورد هدف قرار می گیرند، اما این که چه گروهی و کدام دسته از تروریست ها دست به چنین جنایتی می زنند، سئوالی است که هنوزهیچ پاسخی برای آن یافت نشده، زیرا دولت محلی و مرکزی پاکستان هم در برابر این جنایات و کشتارها سخنی برای گفتن ندارد و یا نمی خواهد که بگوید.

    تاکنون طی چند ماه چندین حادثه تروریستی غمبار بالای مردم هزاره کویته رخ داده است، اما دولت های محلی و مرکزی و نیز اداره امنیت این کشور و نیز اداره پولیس پاکستان، همیشه از یافتن افراد تروریست که دست به چنین جنایات وحشیانه می زنند، اظهار عجز کرده اند.

    به راستی ریشه ترورها و کشتارهای سیتماتیک مردم هزاره در کویته پاکستان در کجاست؟ چرا شناسایی نمی شوند؟ چرا دولت های محلی و مرکزی و نیز اداره اطلاعات پاکستان در برابر یافتن تروریست ها اظهارعجز می کنند؟ آیا واقعا هزاره های پاکستان قربانی فرقه گرایی مذهبی است، یا این که دست های دیگری در این کشتار بی رحمانه دست دارند و برای رسیدن به اهداف شوم شان و پنهان کردن جنایات شان گروههای افراطی فرقه گرا را آدرس می دهند؟.

    برنامه کشتار سیستماتیک هزاره ها در کویته امری ساده و براساس فرقه گرایی تنها نیست، این موضوع پیچیده تر از آن است که در قالب جنگ ها و کشتارهای فرقه گرایی مذهبی بگنجد. آنچه برای این قلم درد آور است این است که رسانه های مختلف داخلی و خارجی کشتارهای سیتماتیک هزاره ها را به فرقه گرایی مذهبی نسبت می دهند؛ این بدین معنا است که هزاره ها نیز گروههای افراطی مذهبی دارند که با دیگران در حال نبردند و این بار این هزاره ها هستند که از رقیب فرقه ای عقب مانده و کشته می شوند.

    در حالی که هزاره ها در طول چند دهه اخیر که نبردهای فرقه گرایی مذهبی در ایالت های سرحد و پنجاپ و سند جریان داشت، هزاره ها در تمامی این نبرد ها بی طرف بود و از چنین نبردهای جنایت بار فرقه ای نفرت داشتند. پس چه شد که هزاره ها خود اکنون گرفتار و قربانی تصفیه حساب های فرقه ای می شوند؟

    به شدت تردید دارم که کشتار هزاره ها براساس نزاع های مذهبی باشد، آنچه که بسیاری از کارشناسان و آگاهان بیان می کنند و خود این قلم چندین بار با دوستان اهل خبره خود در کویته در ارتباط شدم آنها نیز تردید دارند که این نوع کشتارهای مردم هزاره تنها از سوی فرقه گرایان مذهبی باشند.

    آنها می گویند دستهایی در داخل دولت محلی و مرکزی وجود دارد که سعی دارند در ایالت بلوچستان بلوا وآشوب و خشونت را گسترش دهند تا در سایه گسترش خشونت ها به اهدافی که می خواهند برسند، اما این احتمال وجود دارد که گروهای افراطی فرقه گرا را برای ایجاد خشونت های بیشتر در خدمت گرفته باشند تا در سایه باورهای افراطی آنان، هزاره ها را که شیعه هستند راحت تر مورد هدف قرار دهند.

    بسیاری از آگاهانی که در کویته هستند می گویند هزاره ها قربانی رقابت های پنهانی می گردند که در تلاشتند این ایالت را به خشونت و آشوب بکشانند و در این میان مظلوم تر ازهزاره ها در کویته پیدا نتوانسته اند.
    مصاحبه ای که اقای عبدالخالق هزاره رهبر حزب دموکراتیک هزاره پاکستان به مناسبت قتل مسافران هزاره در یک اتوبوس در مستونگ انجام داده، خود روایت گر این مدعا است. او می گوید: " ما برای بیان وضعیت خود به اسلام آباد رفتیم، تا در مقابل حکمرانهای کر و رسانه ها فریاد خود را ثبت کنیم، تا به وضعیت ما رسیدگی صورت بگیرد و عدالت تامین گردد، ولی در آنجا به جز نا امیدی و مایوسی ما چیزی دیگری را ندیدیم.

    به علاوه سازمانهای حقوق بشری هیچکدام از نهاد های سیاسی با ما اظهار همدردی نکرد. با افسوس زیاد می گویم، که مسایل بلوچستان برای اسلام آباد نشینان به جز یک افسانه، ارزشی دیگری ندارد. امروز ما به علاوه قوه قضاییه از هیچ نهادی توقع عدالت را نداریم.

    ما به انتهای ناامیدی رسیده ایم. چشمان ما از اشک ریختن برای مظلومیت ما خشک شد، ولی کسی برای تامین عدالت همکاری نکرد. ما از این بابت ناراحت هستیم، که همه ی آنانی که با ما زندگی می کنند، ظلم کردن در مورد ما را حق شان می دانند.

    برای تحفظ ما اجازه نامه نگهداری سلاح داده شد، ولی دوباره اسلحه را از پیش ما گرفته و ما را به جرم نگهداری آن متهم کردند. به ما اجازه انتقال سلاح را داده اند، ولی نمی گذارند که سلاح خود را با خود ببریم. این چگونه قانون و انصاف است، که قاتلان را اجازه انتقال راکت، پیکا، کلاشنکوف و انواع اسلحه های دیگر را می دهند؟ آنها در ملاعام انسانهای بی گناه را قتل عام نموده و به کمک نیروهای انتظامی فرار می کنند، ولی مردم بی گناه مطابق به قانون اجازه حفاظت جانشان را ندارند؟"

    درهمان زمان که رهبران و بزرگان هزاره برای دادخواهی به اسلام آباد رفته بودند و در حال تظاهرات و تحصن بودند، تروریست ها در یک برنامه سیتماتیک دیگر سه تن از کارگران زغال سنگ هزاره را که از کویته به طرف مچ می رفتند از بس پیاده کرده کشتند و تظاهرات و دادخواهی بزرگان هزاره در اسلاآباد تازه به پایان رسیده و به کویته رسیده بودند که حادثه تروریستی سه شنبه این هفته رخ داد و در آن 13 تن از سبزی فروشان بی گناه هزاره را قتل عام کردند، سه قتل اخیر کاملا نژاد پرستانه و قومی بوده است، طوری که تروریستها فقط هزاره ها را از دیگران سوا کرده و آنان را رگبار بسته اند و هرسه جنایت اخیر به یک شیوه وحتی از همان مسلسل هایی بوده که در هرسه حادثه تروریستی از آن استفاده شده است.

    درد آور این است که تاکنون جنایات زیادی در کویته صورت گرفته اما هیچ یک از سرنخ ها بدست نیامده است، سئوال این است اگر دستهای پنهانی در قتل و کشتار هزاره ها در کویته دخیل نیست، چگونه است که نوع سلاح هایی که تروریست ها بکار می برند شناسایی می شود وحتی می دانند که از یک اسلحه چند بار برای حملات تروریستی استفاده شده، اما حتی یک نفر از تروریست ها را شناسایی و دستگیر نمی توانند؟

    منبع: http://www.dailyafghanistan.com/opinion_detail.php?post_id=122628

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 90/7/27::: ساعت 8:24 عصر


    آژانس خبری وخت
    شهر کابل
    5 سنبله 1390

    مقام ها در وزارت فوایدعامه میگویند که با تکمیل شدن سرک کابل ـ بامیان و بامیان ـ هرات 34 در صد مصافه نسبت به مسیر کنونی آن کوتاه میشود.

    احمد شاه وحید معیین مسلکی وزارت فواید عامه حیثن امضا قرار داد سرک گردندیوال- چغچران با شرکت سرک سازی افغان کوریا به رسانه ها گفت:

    «امروز ما شاهد عقد قرار داد کار ساختمان پروژه سرک چغچران – گردندیوال بطول 40 کیلو متر با شرکت ساختمانی افغان کوریا میباشیم.»

    وی افزودکه ساختمان سرک بنا تراسپورتی پنداشته میشود که رول مهم و اساسی اقتصاد یک کشور را دارا میباشد.

    وی اضافه کرد که هزینه این پروژه از بودجه خود وزارت فواید عامه تمویل میشود که ارزش آن به یک میلیاردو 642 میلیون 300 هزار افغانی میرسد.

    آقای وحید گفت که طول مجموعی سرک چغچران- گردندیوال 335 کیلومتر بوده از طرف کمپنی سیمک سروی و دیزاین گردیده که به طول 40 کیلو متر و عرض 10 میتر، عرض اسفلتی 7 متر و شانه های سرک در هر دو طرف به عرض 1.5 متر میباشد.

    وی در ادامه گفت که در مسیر این سرک پل ها، پلچک ها و دیوار های استنادی شامل بوده و این یک سرک کاملاً جدید الحداث میباشد که به شکل پخته و اساسی اعمار میشود.

    وی خاطر نشان ساخت معیاد اکمال ساختمان این پروژه دوسال را در بر خواهد گرفت و همچنان بعد از این تکمیل این سرک کار ادامه آن نیز آغاز خواهد شد.

    به گفته معیین مسلکی وزارت فواید عامه با تکمیل سرک مذکور مصافه راه از کابل به هرات 34 در صد کاهش خواهد یافت.

    محمد اکبری نماینده مردم بامیان در ولسی که حیین امضا پروژه حضور داشت به آژانس خبری وخت گفت که کار این سرک باید پنج سال پیش آغاز میشد ولی دولت در قسمت کمی توجه نشان داد.

    وی افزود که این سرک شرق و غرب را با شمال وصل میکند و از از ولایات میدان وردگ، بامیان، دایکندی غور گذشته و به هرات خاتمه میابد.



    وی اضافه کرد که طول اصلی این سرک به 7 صد کیلومتر میرسد که با تکمیل آن 34 در صد مصافه راه کوتاه می شود این سرک از 13 ولایت می گذرد.

    قابل ذکر است که در مراسم عقد قرارداد این این پروژه وکلا پارلمان و سناتوران نیز جضور داشتند.

    خبرنگار: نویداحمد امیری
    تصحیح:احمدجمیل پوپلزی



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 90/7/20::: ساعت 3:49 عصر

    والی غزنی: 200 میلیون دالر برای برگزاری پایتخت ثقافت اسلامی نیاز است

    آژانس خبری وخت
    ولایت کابل
    22 حوت

    مردم  جهان در سال 2013 میلادی شاهد مراسم بزرگ ثقافت اسلامی جهان در یکی از ولایات تاریخی افغانستان " غزنی خواهد بود،که مقام ها در این ولایت بمنظور برگزاری این مراسم از آماده گی ها ونیاز ها خبر می دهند.

    محمد موسی خان اکبرزاده والی غزنی در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس خبری وخت میگوید که،.برای برگزاری پایتخت ثقافت اسلامی یا تمدن کشور های اسلامی جهان در 2013(ولایت غزنی) به 200 میلیون دالر نیاز است.

    وی افزود:"پروژه های سال 2010 بازسازی ابدات تاریخی و زیربنایی به پایه اکمال رسیده و فعلآ کار پروژه های 2011 آغاز گردیده است.

    به گفته وی، توسط این پروژه های باسازی ابدات تاریخی می توان که شهر غزنی در 2013 شاید مرکز بزرگ ثقافت اسلامی جهان خواهد بود.

    به گفته اکبرزاده در سال 2013 میلادی بیش از 47 ابداه تاریخی به نمایش گذاشته خواهد شد که فعلآ بعضی از این ابده ها نیاز به بازسازی و نو سازی دارد .

    وی میگوید: "ا امیدوار هستیم تا کشور های عضو سازمان ایکو و دیگر کشور های جهان و دونر ها ما را در بازسازی و نو سازی آن کمک کند تا موفق به نمایش آن شویم."

    والی غزنی ،امنیت ونبود بودجه کافی را از مشکلات میداند که فرا راه برگزاری مرکز بزرگ ثقافت اسلامی جهان در غزنی است.

    وی در حالیکه از بهتر شدن نسبی امینت در این ولایت حرف میزند ، ابراز امید اوری می کند که این مراسم در 2013 در یک فضای امن برگزار خواهد .

    اکبرزاده از تمام کشور های جهان،دونر ها و کشور های اسلامی خواستار کمک بمنظور بازسازی ونو سازی و آماده گی برای این شهر بزرگ تاریخی شدند.

    همچنان مقام در وزارت شهر سازی می گویند که مطابق ماستر پلان شهر غزنی برای سال 2013 کار آغاز شده است وبرای بازسازی و نو سازی آن تا حدود 60 تا 70 میلیون دالر وعده شده است از طرف کشور های مختلف و دونر ها ی مختلف.

    گفتنیست که سه سال قبل کشور های جهان بخصوص کشور های اسلامی تعهد کردند که باید شهر غزنی در سال 2013 مرکز بزرگ ثقافت اسلامی یا تمدن جهان اسلام باشد.

    قابل یادآوریست که ولایت غزنی بخصوص شهر غزنی دارای آثار و ابدات تاریخی پیش از اسلام است وهمچنان یک شهر تاریخی افغانستان محسوب می شود که در این اواخر نامنی ها و عدم توجه حکومت و دونر های از این آثار وابدات تاریخی این شهر از جمله چالشها ونگرانی های مردم به حساب می آید.

    خبرنگار:عبدالعزیز ابراهیمی
    تصحیح: نیکزاد



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 90/7/20::: ساعت 3:46 عصر

    ضامن علی حبیبی ناهوریضامن علی حبیبی ناهوری

     نقد کتاب

    پدید آورنده : محمد علی ابراهیمی ، 

    اهداف تدوین کتاب

    مؤلف در مقام ترسیم ضرورت تدوین اثر خود چنین می نگارد: علی رغم تفاوت های نظری میان نگاه اهل سنت و شیعه در مورد ساختار حکومت، آثار پژوهش محدودی را می توان یافت که به صورت مقایسه ای و عمیق به این اختلاف ها پرداخته باشد، از همین رو به نظر می رسد برای درک روشن از ایده های هر دو مذهب در باب حکومت سازی، مطالعه مقایسه ای میان هر دو چشم انداز ناگزیر می باشد و چه بهتر که چنین مطالعه ای بر اساس دیدگاه های متفکران برجسته شیعه و سنی انجام شود.

    به خاطر اهمیت مطالعه مقایسه ای میان نخبگان شیعه و سنی در این نوشته، اندیشه های امام خمینی) و سید ابوالأعلی مودودی در مورد نظام سیاسی اسلام بررسی و اشتراکات و افتراقات دیدگاه های این دو صاحب نظر، مورد تحقیق قرار گرفته است.

    اهمیت چنین مطالعه ای را می توان به صورت ذیل ترسیم کرد:

    ضرورت وحدت و همگرایی مسلمانان شیعه و سنی در عصر حاضر، می طلبد تا هر دو گروه درک و تصویر روشنی از دیدگاه های یکدیگر داشته باشند.

    اندیشه های هر دو متفکر (امام خمینی) و مودودی) به خاطر نفوذ برجسته آن دو در میان شیعه و اهل سنت، موجب بروز تحولات نظری و عملی فراوانی بوده است. بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر با این دو اندیشمند، به نحوی با دیدگاه های آنان ارتباط داشته است.

    نگاهی به محتوای کتاب

    منبع: http://www.hawzah.net/fa/MagArt.html?MagazineID=5980&MagazineNumberID=5982&MagazineArticleID=61867

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 90/7/20::: ساعت 2:47 عصر

    برهان الدین ربانی شهید / رهبر شهید

    نوشته شده توسط پرتو نادری   

    ماجرای حمله بر استاد ربانی زمانی بیشتردرهالهء ابهام فرو می رود که طالبان نه تنها مسوُولیت آن را بر عهده نگرفته اند؛ بلکه از آن اظهار بی اطلاعی نیز کرده اند.آیا طالبان می خواهند که با سکوت خویش فضای بی اعتمادی در دولت کرزی را بیشتر گسترش دهند و یا این که از پذیرفتن یک چنین مسوُولیت سنگین و تاریخی هراس دارند! شاید هم این بار طالبان درون دستگاه درتبانی با حزب اسلامی که تنها یک نفس از ریسس جمهور فاصله دارد، به یک چنین اقدام ننگینی دست زده اند؟  

    ادامه مطلب...

    نوشته شده توسط جنرال عطا محمد نور   
    شنبه, 02 مهر 1390 ساعت 07:31

    متن سخرانی ستر جنرال عطا محمد نور والی بلخ  در مراسم تعزیه داری شهید پروفیسور استاد برهان الدین ربانی رهبر معظم جهاد و مقاومت مردم افغانستان 
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضار محترم،شخصیت های عالیقدر وبزرگان حاضر در مجلس !
    اسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته :
    من به یک زخم تو ای چرخ!نیفتم ازپای                           گربود عمر بینم به پیکار دیگر

      

    ادامه مطلب...

    منبع: سایت تاجیک مدیا http://www.tajikmedia.com

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 90/7/9::: ساعت 4:8 عصر

    شهادت استاد را به مردم عزادار وطنم تسلیت می گویم. توجه شما را به شایعه ی که حقیقت دارد جلب می کنم:


    معصوم استانکزی در انفجار منزل برهان الدین ربانی زخمی نشده و توسط محافظان منزل استاد زخمی گردیده است.
    یک منبع نزدیک به یکی از محافظان منزل استاد ربانی که نخواست نامش فاش شود به
    خبرنگار افتخاری ما در کابل گفت که معصوم استانکزی رییس دارالانشای شورای عالی صلح و رحمت الله واحدیار وزیر مهاجرین دولت طالبان که عضو شورای عالی صلح بوده است، در حال فرار از منزل استاد ربانی با تیراندازی محافظان منزل استاد زخمی شده اند.

    در حین انفجار این دو نفر بطرز مشکوکی از اتاقی که قرار بود فرد انتحاری خود را منفجر نماید بیرون شده بودند و محافظان منزل استاد از خروج شان جلوگیری نموده و مجبور به تیراندازی به سمت آنان شدند. که در نتیجه هر دو نفر زخمی شدند.
    پس از زخمی شدن و انتقال این دو نفر به بیمارستان و آگاهی از صحت مندی شان ، هردونفر به امنیت ملی
    انتقال یافتند تا تحقیقات بیشتری پیرامون موضوع بعمل آید. (که بعید بنظر می رسد)

    استاد برهان الدین ربانی که پس از سفر تهران به دبی رفته بود ، با تماس مستقیم استانکزی و واحدیار از دبی به کابل برگشت تا بقول این دونفر در یک جلسه مهم با یکی از سران طالبان شرکت کند.
    این دونفر که میدانستند قضیه از چه قرار است ، به محض ورود شخص انتحاری به داخل اتاق استاد ربانی ، خود زا اتاق بیرون شدند و تصمیم داشتند تا خود را از مهلکه نجات دهند که محافظان منزل استاد مشکوک شده و پس انفجار این دونفر را که قصد فرار داشتند زخمی ساختند.
    تمامی افرادی که در اتاق جلسه استاد ربانی بودند کشته شده اند.

    شایعه است که در این اواخر و در غیاب استاد ربانی ، معصوم استانکزی سه جلسه مهم با نیروهای نظامی خارجی در کابل داشته ا

     

    منبع: http://www.tajikmedia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=267:1390-06-31-03-59-10&catid=40:1390-01-02-22-56-31&Itemid=66

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 90/7/5::: ساعت 4:40 عصر

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 122
    بازدید دیروز: 43
    کل بازدید :639843
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    پاییز 90 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">