طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

پاییز 94 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
صلح طلبان افغانستان

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس با 153 کشته و 200 زخمی/ اسد: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما 5 سال است با آن زندگی می‌کنیم/ داعش رسماً مسوولیت حملات «پاریس» را برعهده گرفت+تصاویر، فیلم و واکنش‌ها

چندین حمله و انفجار در پاریس به کشته شدن بیش از 150 تن و گروگان گرفته شدن 100 نفر منجر شد. در پی این حوادث،‌ هزار و 500 نفر از نظامیان فرانسه به پایتخت اعزام شدند.

خبرگزاری فارس: انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس با 153 کشته و 200 زخمی/ اسد: فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما 5 سال است با آن زندگی می‌کنیم/ داعش رسماً مسوولیت حملات «پاریس» را برعهده گرفت+تصاویر، فیلم و واکنش‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. 

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند. 

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد. 

پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود. 

سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.

پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است. 

شمار تلفات، لحظه به لحظه تغییر کرد. اولین گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم 18 نفر در جریان این اتفاقات حکایت داشت، اما این رقم، تقریباً هر لحظه تغییر کرد. 

گزارش زیر، تحولاتی است که لحظه به لحظه از وقایع بامداد شنبه پاریس در رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است. 

14:40 مقامات بلژیک به اتباع خود هشدار دادند که از سفر به پاریس خودداری کنند.

14:18 تکفیری‌های «داعش» در بیانیه‌ای رسماً مسوولیت حملات تروریستی «پاریس» را برعهده گرفتند.

14:37 کری در ابتدای نشست «وین» درباره سوریه به حادثه تروریستی پاریس اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن تصریح کرد که واشنگتن هر چه در توان دارد برای مقابله با تروریسم به کار خواهد گرفت.



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: شنبه 94/8/23::: ساعت 2:49 عصر

     

    چهارشنبه 20 عقرب 1394

    سازمان ملل جنایت زابل را محکوم کرد

    شفقنا افغانستان- دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان،قتل هفت غیرنظامی گروگان در ولایت جنوبی زابل توسط مخالفین مسلح را محکوم کرده و آن را جنایتی ضد بشری خواند.

    جزئیات بیشتری از بیانیه سازمان ملل در محکومیت جنایت زابل بیان نشده است.

    موضع غیر مستحکم نهادهای بین المللی و خارجی درباره فجایع رخ داده در کشور در حالی مطرح می شوند که نیروهای خارجی به بهانه تامین امنیت و مبارزه با تروریسم پای به افغانستان گذاشته اما سالها حضور آنها نه تنها جلوی رشد تروریسم و طالبانیزم را نگرفته بلکه در بسیاری موارد، هم سویی هایی نیز با گروههای دهشت افگن و جنایتکار از سوی آنان انجام شده است.

     

    633



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:53 عصر

    فیلم: لحظه ورود شهدای مظلوم زابل به کابل

    شفقنا افغانستان-

    12195774_932003783515378_7940409886802807585_n


     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:53 عصر

    مولوی جمشیدی در گفت‌وگو با شفقنا: جنایت زابل از جهل و نا آگاهی نسبت به دین ریشه گرفته/ سربریدن در متون فقهی هیچ یک از مذاهب اسلامی جایگاهی ندارد

    شفقنا افغانستان- چگونه میتواند انسانی با نهایت قساوت قلب و این گونه وحشی سفت، کارد بر گلوی کودک، زن و مردان بی گناهی بکشد که هیچ نقشی در این موش و گربه بازی های وحشیان افسار گسیخته دست غرب و دولت مردان بی کفایت و طمّاع به اصطلاح رهبر نداشته اند و تنها به گناه رنگ، چهره، لهجه و مذهب باید از این دنیای بی ارزش و فانی این گونه وحشیانه رخت بر کنند، مگر این مردمان چیزی یا حتی آرزویی بیشتر از نفس کشیدن در وطنی آرام، از دولت مردان شان خواسته بودند؟ جواب خون این بی گناهان را که خواهد داد، آیا باید این بار هم فقط با ابراز تأسف و بیانیه ای اجمالی این جنایت را هم به گذر زمان بسپاریم تا جز شرمنده گی برای تاریخ چیزی عاید حال مظلومان نشود.

    شهادت فجیعانه و وحشیانه هم وطنان عزیزمان به نام قومیتشان، خبرنگار شفقنا افغانستان را واداشت تا گفت و گویی ترتیب دهد با یک تن از علمای فقه حنفی، مولوی عبدالغنی جمشیدی، رئیس کمیته علمای روند سبز ولایت هرات، و از وی در مورد ارتکاب و جایگاه چنین جنایاتی ازنظر دین اسلام خصوصاً مذهب اهل سنت خواهان جزئیات شده است.

     

    movlavi jamshidi

    حکومت برنامه مشخص برای جلوگیری از نفوذ داعش ندارد

    مولوی عبدالغنی جمشیدی: متأسفانه ما در افغانستان حکومتی نداریم که برای چنین موضوعاتی خصوصاً در بحث داعش خط سرخ و پالیسی مشخصی را در نظر بگیرد، و اگر ازنظر بومی روی این پدیده دقیق تر بنگریم، داعش در افغانستان جایگاهی ندارد، چرا که ازلحاظ شرعی وقتی اعمال این گروه را بنگریم از قبیل بحث سوزاندن، بحث زنده به زیر تانک کردن، سر بریدن و … هیچ جایی ندارد و هر کس که مرتکب چنین اعمال فجیع میشود برخلاف دین عمل کرده، از سوی دیگر ما در افغانستان، می‌بینیم که حتی کسانی که نهایت افراط را دارند، موافق با این چنین رفتاری نیستند، پس مردم ما به هیچ وجه داعش را نمیپذیرند و کسانی که چنین اعمالی را انجام میدهند کسانی هستند که از بیرون آمده و مزدور و جاسوس اجنبی هستند.

    جنایاتی چنین فجیع از جهل و نا آگاهی نسبت به دین ریشه گرفته در متون فقهی این جنایات هیچ جایگاه ندارد

    بحث سر بریدن افراد بی گناه خصوصاً اطفال و زنان و همچنین سنگسار خودسرانه، از جهل و ناآگاهی نسبت به دین مبین اسلام ریشه گرفته است، ما وقتی که به کتب فقه مراجعه میکنیم، خصوصاً در متون معتبر فقه احناف، بحث سربریدن هیچ جایگاه مثبتی در آن ندارد، و به صورت وسیع تر اگر نگاهی بیندازیم در هیچ یک از مذاهب اسلامی این جنایات توجیهی ندارد، به جز در جهل مطلق و بی خبری از قوانین دین اسلام، به خصوص بالای مسافرین بی گناهی که از مسیری میگذرند و از آن بدتر بالای اطفال و زنان و کهنسالان.

    افغان ها نمیتوانند چنین جنایاتی را مرتکب شوند، امنیت ملی باید هویت این جانیان را مشخص کند/ بین هموطنان ما بحث مذهب و قومیت نباید مطرح باشد

     وظیفه امنیت ملی و استخبارات کشور ما است تا هویت و ملیت این جانیان را مشخص کند چرا که ما نمیتوانیم تشخیص دهیم و از ذهن خود چیزی را گفته نمی توانیم که این جنایات را چه کسانی انجام داده اند، ولی آن گونه که از رسانه ها شنیده و دیده ایم گفته شده که افرادی که این جنایات را مرتکب شده اند خصوصاً این مورد اخیر که از همه تکان دهنده تر بود که در آن حتی کودکان و زنان کهن سال سر بریده شده اند، کار این گروه بوده و اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد به غیر از خارجیان و نوکران اجنبی و جاسوس اجنبی هیچ کس دیگر نمیتواند مرتکب چنین جنایاتی شود و بحث این که این افراد شیعه، سنی، تاجیک، هزاره، پشتون یا ازبک بوده اند نباید در کشور ما مطرح شود، چرا که ما مسلمانیم و در اسلام چنین موضوعاتی به هیچ وجه مطرح نیست و هر کس از این نام استفاده کند جز این که تیشه به ریشه دین میزند سود دیگری را ندارد.

    سنگسار در اسلام به ندرت و با شرایط خیلی خاص جواز دارد/ سنگسار رخشانه به هیچ عنوان وجه فقهی و اسلامی نداشت

    در بحث سنگسار هم که در اسلام به آن اشاره شده، (که البته این بحث مفصل است و بهتر است که برای موشکافی بیشتر در این رابطه دقیق تر مطالعه شود، و در اینجا به آن اشاره ای اجمالی میکنیم) شریعت اسلام در بعضی موارد خاص به جاری شدن حد سنگسار اجازه داده، که فراهم شدن آن شرایط در یک زمان اگر نا ممکن نباشد به ندرت پیش می آید چرا که اسلام بیشتر سعی بر آن دارد که این حد جاری نشود و گناه پوشیده بماند، تا بلکه شخص گناه کار توبه کند و بازهم تأکید می کنم، شرایطی که میتوان به آن استناد کرد تا حد سنگسار جاری شود شرایطی نیست که به آسانی مهیا باشد، که یکی از موارد آن این است که چهار انسان بالغ به چشم سر دیده باشند و شهادت بدهند. و تأکید شده که هر چهار تن باید شهادت بدهند و برای اجرای حد سنگسار، شهادت سه تن کافی نیست و در این حالت جاری نخواهد شد، تا جایی که حتی آن سه تن حد تهمت میخورند چرا که در دین مبین اسلام آبروی یک انسان اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین اساس در متون فقه احناف این سنگساری که اخیراً بالای رخشانه شده است هیچ جایگاهی ندارد و از طرفی هم تا جایی که ما اطلاع داریم پدر رخشانه، او را به یک انسان پیر و از پا افتاده نکاح کرده آن هم بدون رضایت دختر و چنین نکاحی هیچ گاه صحت ندارد و خود آن نیز زنا محسوب میشود و وقتی نکاح صحت نداشته باشد این دختر متأهل نبوده و در این حالت حتی اگر خدای نکرده فرض کنیم که چنین گناهی مرتکب شده، حد سنگسار بالای او جاری نمیشود و تنها حد دره بالای او جاری خواهد شد آن هم در شرایط اثبات جرم که ملزومات خود را دارد و هر کسی هم نمیتواند این حد را جاری کند.

    انتهای پیام

    www.af.shafaqna.com

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:50 عصر


     


    حمله انتحاری با الاغ
    مقامات امنیتی پکتیکا از شناسایی دو الاغ حامل مواد انفجاری خبر دادند که به گفته آنها مواد انفجاری یکی از این الاغ ها خنثی و دیگری از طریق ریموت کنترول، منجر شده است.
    مقامات امنیتی ولایت پکتیکا می گویند که تروریستان با استفاده از دو الاغ، مقداری از مواد انفجاری را داخل پالان ها جاسازی کرده که مواد حامل یکی از آنها خنثی و دومی منفجر شده است.
    در دو سال گذشته، این دومین بار هست که تروریستان از روش جدید یعنی بستن مواد منفجره به حیوانان، اعمال تروریستی را انجام می دهند.
     مواد انفجاری حامل الاغ اولی (مرکب) توسط نیروهای پولیس سرحدی در ولسوالی "گیان" ولایت پکتیکا شناسایی و خنثی شده است اما دومی قبل از شناسایی با ریموت کنترول منفجر شد.
    این رویداد تلفاتی در قبال نداشته و تحقیقات پولیس برای رد یابی عاملین آن جریان دارد .
    براساس گفته های مسئولین امنیتی، هراس افگنان می خواستند با استفاده از مواد انفجاری ای که توسط این دو الاغ (مرکب) منتقل می شد، دست به حمله های تروریستی بزنند.
    سال گذشته نیز شورشیان بر روی یک الاغ بمب کار گذاشته و آن را در مقابل مقر فرماندهی منطقه "چهار سده" ولایت غور رها کردند. سپس به هنگام ورود رئیس پولیس به مقر فرماندهی از طریق کنترول از راه دور این بمب را منفجر کرده و او را کشتند.


  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:42 عصر

    مردم از چندین ولایت جهت پیوستن به معترضان بسوی کابل حرکت کردند

    مردم افغانستان از  ولایت های پروان، کاپیسا، پنجشیر و میدان وردک به طرف کابل سرازیر شدند تا به جمعیتی انبوهی از معترضان در کابل یکجا شوند.

    لحظه به لحظه به جمعیت معترضان افزوده می شوند

    دیروز و همزمان با انتقال اجساد از غزنی به کابل، شماری از شوراهای مردمی از اقوام مختلف در افغانستان و اتحادیه های صنفی از این راهپیمایی حمایت کردند و حضور شان را در این اعتراض اعلام کرده اند.
    به گزارش خبر گزاری بخدی :در حال حاضر جمعیت معترضان در کابل که تابوت بی سر گروگان ها را حمل می کنند به صدها هزار نفر رسیده و جمعیتی عظیمی از مردم به طرف ارگ ریاست جمهوری در حرکت هستند.
    معترضان با حمل تابوت های گروگان ها شعارهای مرگ به محمد اشرف غنی، مرگ به عبدالله عبدالله و مرده باد رهبران معامله گر قوم سر می دهند.
    در شعارهای معترضان نوشته شده است که هفت شهید بی سر تقدیم به دولت هفت سر.
    انتظار می رود که میلیون ها نفر معترض امروز در یک حرکت بی سابقه در برابر ارگ ریاست جمهوری از کشتار مردم بی گناه و بی تفاوتی دولتمردان اعتراض کنند.

    ast

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:39 عصر

    طالبان دو پسر 10 و 16 ساله را به اتهام جاسوسی به نیروهای دولتی سر بریده‎اند.

    مقامات محلی ولایت قندهار گروه طالبان را متهم به سربریدن 2 پسربچه 10 و 16 ساله کردند.

     به نقل از بی بی سی، مقامات محلی ‎اعلام کردند که طالبان دو پسر 10 و 16 ساله را به اتهام جاسوسی به نیروهای دولتی سر بریده‎اند.
    جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار، گفت: «افراد مسلح وابسته به گروه طالبان این دو کودک را دیروز در «ولسوالی ژیری» سربریدند.»
    منابع پلیس گفته‌اند که اجساد این کودکان بامداد امروز در بیابانی نزدیک به منطقه کوهستانی «نَودِه» در مسیر جاده قندهار - هرات پیدا شده است.
    سخنگوی پلیس ولایت قندهار نیز گفت: «این کودکان عادت داشتند از منطقه "نهر کاریز" برای گرفتن غذا یا سایر چیزهایی که ماموران پلیس دور می ریختند به مرکز ایست بازرسی پلیس بروند و طالبان تصور کرد آنها جاسوس هستند و آنها را ربود و سر برید».
    «توریالی ویسا»، والی قندهار سربریدن این دو کودک را غیراسلامی و غیرانسانی توصیف کرده است.
    قاری محمد یوسف، سخنگوی گروه طالبان اتهام قتل این دو کودک را رد کرده است و گفته است که این گروه از مدتی پیش به این سو سر بریدن مردم را منع کرده و سربریدن این کودکان را هم محکوم می‎کند.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:38 عصر

    تظاهرات در کابل علیه جنایات طالبان در زابل افغانستان

    صدها هزار نفر در کابل به خیابان ها ریختند /راهپیمایی بسیار بزرگ آغاز شده است

    انبوهی از جمعیت معترض تابو ت های اسیران سربریده شده را روی دوش خود برداشته اند شعار های مرگ بر حکومت در فضایی کابل طنین انداز شد ,مردم یک صدا فریاد میزند ,رهبر بی کفایت نمی خواهیم، دولت بی کفایت جنایت جنایت، ع و غ حیا کن حکومت را رها کن، به گلویت قسم به سر بریده ات قسم انتقام انتقام، این شعارهای است که معترضان سر می دهند. لحظه به لحظه بر تعداد معترضان افزوده می شود ,

    برخی از وکلای مجلس در این راهپیمایی دیده می شوند اما خبری از مشارکت رهبران هزاره در این اعتراض نیست .

    معترضان از اقشار مختلف جامعه و به شدت عصبانی و خشمگین هستند.
    بخش های شهر کابل به ویژه مناطق غرب کابل در تعطیلی کامل به سر می برد، دکان ها و فروشگاه ها بسته شده اند.
    ماموران پولیس به ویژه نیروهای واکنش سریع در مسیر این اعتراض مستقر شده اند و مسوولیت تامین امنیت معترضان را به عهده دارند.

    به گزارش بخدی :علی یزدان پرست از فعالان جامعه مدنی افغانستان که کشتار گروگان ها مردم افغانستان را از خواب سکوت و بی تفاوتی بیدار کرده است.
    آقای یزدان پرست می گوید که سربریدن این افراد، جنایت ضد بشری و خیانت ملی است که دولتمردان حکومت و حدت ملی و در راس آن اشرف غنی باید پاسخگو باشند.
    اجساد قربانیان زابل دیروز از غزنی به کابل رسید، مردم تا صبح در مصلای شهید مزاری در کنار اجساد ماندند.
    آنها با اعلام فراخوان ملی، راهپیمایی بزرگی را راه اندازی کرده و قرار است که اجساد را برای دادخواهی به دروازه ارگ انتقال دهند.
    معترضان می گویند که حکومت در رهایی این افراد کوتاهی کرده و باید پاسخگوی عوامل بعدی آن باشد و همچنان معترضان خواهان دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت هستند.

    هر چند محمد اشرف غنی، دیروز به مردم و خانواده های قربانیان تسلیت گفت و این کشتار را توجیه کرده است، اما معترضان به این گفته های قناعت نکرده و حکومت و شخص رییس جمهوری را عامل پیشامد این رویداد می خوانند.
    علی یزدان پرست گفته است که برخی ها از جانب حکومت مامور شده بودند که از انتقال جنازه ها به کابل جلوگیری کنند اما مردم در یک حرکت خوش جوش اجساد را به کابل انتقال دادند.
    گزارشگر خبرگزاری بخدی از محل گزارش می دهد که هر لحظه به جمعیت معترضان افزوده می شود و انتظار می رود که یک راهپیمایی بی سابقه ای در کابل برگزار شود.
    دیروز و همزمان با انتقال اجساد از غزنی به کابل، شماری از شوراهای مردمی از اقوام مختلف در افغانستان از این راهپیمایی حمایت کردند و حضور شان را در این اعتراض اعلام کرده اند.
    آنها می گویند که رهبران حکومت وحدت ملی سرگرم تقسیم قدرت هستند و تروریستان با استفاده از این وضعیت با سقوط دادن شهرها و اقدام به کشتار مردم بی گناه می کنند و حکومت به جز انتشار اعلامیه و تقبیح کردن این جنایت کاری دیگری انجام نمی دهد.
    از یک سال بدین سو، دامنه ناامنی ها، گروگانگیری و کشتار غیرنظامیان در افغانستان افزایش یافته است و وضعیت اقتصادی مردم هر روز خرابتر می شود.

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/8/20::: ساعت 4:31 عصر

    نویسنده: یعقوب یسنا

    قصد تولید هیجان ندارم، ما هزاره ها در خطر بالفعل نسل کشی قرار داریم؛ کشندگان با بریدن گلو دختر 9 ساله و بریدن گلوی زنان هزاره و… پیام واضح داشتند که کودک، زن و مرد مردم هزاره را می کشند. بنابر این، اگر دقت و توجه کنیم، قصد و نیت این کشتار به این معنا است که همه ما مردم هزاره را کشته باشند؛ زیرا درصورتی که برای کشندگان ممکن بود همه هزاره ها را گلو می برید. با این کشتار، نیت شان را از “مشت، نمونه خروار” نشان دادند؛ در چنین وضعیتی همدردی عاطفی تنها با کشته شدگان نه بلکه با همه هزاره ها باید صورت بگیرد، برای این که به جای هر کشته شده ممکن یکی از ما (هزاره ها) می بودیم. اما لازم نیست هیجانی و احساساتی شویم؛ با آرامش به تاریخ، جایگاه و مهمتر از همه به وضعیت کنونی خویش فکر کنیم و ببینیم این دولت در قبال سرنوشت ما مسوول است یا نه! بعد موضع خویش را مشخص بسازیم؛ از این که هر روز با ذلت و خواری کودک، زنان و… ما کشته شوند؛ بهتر است در جنگ رو در رو کشته شویم: یا بزرگی و عز و نعمت و جا/ یا چو مردانت مرگ رو یا روی!

    منبع: http://rokh.af/?p=3930

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 94/8/19::: ساعت 1:49 عصر

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 51
    بازدید دیروز: 43
    کل بازدید :639772
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    پاییز 94 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">