طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

اعلامیه شورای جهانی هزاره پیرامون سر بریدن بیرحمانه هفت انسان هز - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]
صلح طلبان افغانستان
شورای جهانی هزاره، سر بریدن هفت انسان هزاره – شامل دو خانم و یک دختر 9 ساله – را یک فاجعه را دهشتناک دانسته در حالیکه به روح این شهدا درود مى فرستد، از دولت افغانستان، ارگانهای بین المللی و
image
 

شورای جهانی هزاره، سر بریدن هفت انسان هزاره – شامل دو خانم و یک دختر 9 ساله – را یک فاجعه را دهشتناک دانسته در حالیکه به روح این شهدا درود مى فرستد، از دولت افغانستان، ارگانهای بین المللی و تمام نهادهای حقوق بشری، جداً در خواست می کند تا عاملان این رویداد را شناسایی و به شدید ترین جزا محکوم نمایند.

گروگانگیری پی در پی، به رگبار بستن و سربریدن هزاره ها نشان داد که مناطق مرکزی افغانستان که جغرافیای هزاره ها اند، تاچه حدی از امنیت شکننده برخوردار است. راه های منتهی به این مناطق، در چند سال اخیر هیچگاهی مصئون نبوده و تاکنون دهها انسان به جرم هزاره تباری، به قتل رسیده و یا گروگان گرفته شده اند.

اما سربریدن هفت انسان هزاره به شمول زنان، تا هنوز با این قساوت و بیرحمی در هیچ گوشه کشور به وقوع نپیوسته بود. قطعاً این برخورد جنایتکارانه برمی گردد به ماهیت گروه هاى تروریستى در رویکرد قومى ساختن بحران افغانستان و کشتن هزاره ها به عنوان بى دفاع ترین مردم این سرزمین، که اوج تعصب ” هزاره ستیزی ” در افغانستان را نشان می دهد.

شورای جهانی هزاره در حالیکه مراتب تسلیت خود را به ملت بزرگ، افتخار آفرین، فرهنگ مدار و غیور هزاره، تقدیم می نماید، باور دارد که این فاجعه، تکانه ای بسیار بزرگی برای هزاره ها است، تا پس از این بخاطر بقای شان بر هرگونه نفاق داخلی فایق آیند و مسیرهای جداگانه را به یک شاهراه همبستگی تبدیل کنند. چون وضعیت سالهای آخر نشان داد که هزاره ها به هر اندازه ای که بر طبل نفاق کوبیده اند به همان اندازه از سوی خود و بیگانه سرکوب شده اند. لذا راه رستگاری و دفاع از عزت، شرف و ناموس این قوم، تنها در سایه ى وحدت متصور است.

مردم غیور و سر بلند هزاره این را به ” هزاره ستیزان ” اعلام می دارند که هزاره ها در برابر این فاجعه کمر خم نمی کنند، چون تاریخ بیش از یک قرن این ملت نشان داده که به رغم فاجعه های به مراتب بزرگتر به زانو در نیامده اند. چنانچه هزاره ها در یک مرحله ای از تاریخ بیش از نصف از جمعیت خود را از دست دادند، اما به رغم این فاجعه عظیم، باز هم قامت راست کردند و روی پاهای شان ایستادند.

چند تذکر:

– شورای جهانی هزاره، به دلایل بسیار موجه، از مردم غزنی و تشییع کنندگان جنازه های شهدا، در خواست می کند که فریب نخورند، و جنازه ها را به کابل برسانند. این کابل است که صدای حنجره های بریده شده هزاره را از طریق یک راهپیمایى عظیم خیابانی، همچون تندری به گوش جهانیان می رساند. در واقع با جنازه این شهدا در کابل، هزاره ها تاریخ قتل عامها، کشتارها، سیاهچالها، تبعید شدن ها و مهاجرت های اجباری، اهانت و تحقیرهای معنوی خود را در سطح جهانی باز خوانی می کنند. بنابراین هزاره ها نباید فریب بخورند و نباید تشییع جنازه ها را در غزنی محدود سازند.

– رسانیدن جنازه ها در کابل، باز تاب نهایت گسترده خواهد داشت. شورا باور دارد که طرح تشییع جنازه ها با شرکت سران دولت، یک سبوتاژ آگاهانه برای جلوگیری از بازتاب بین المللی آن است.

– ما تمام هزاره ها را در داخل و خارج کشور به تظاهرات اعتراضی علیه این فاجعه انسانی دعوت می کنیم. همچنان از تمام نهاد ها، انجمن ها، افراد و شخصیت های هزاره مقیم کشورهای غربی تقاضا می نماییم که با وکلای پارلمان کشورهای محل اقامتشان تماس بگیرند و آنها را در جریان فاجعه ى اخیر و تهدید های امنیتی موجود در قبال هزاره ها قرار دهند. شورا ی جهانی هزاره، در این زمینه یادداشتی به زبان انگلیسی تهیه کرده است، و دوستان در کشورهای غربی در صورت نیاز می توانند با شورا تماس بگیرند تا یادداشت در اختیارشان قرار داده شود.

– شورا ی جهانی هزاره، از مردم، نخبه گان نظامی، اندیشمندان سیاسی، روشنفکران و همه دردمندان، تقاضا می کند که برای تضمین امنیت کل هزارستان، بر دولت وحدت ملی فشار وارد نمایند، تا یک ” قول اردو ” را برای هزاره ها منظور نماید. تا جزو تام های این قول اردو بخصوص در مسیرهای ناامن منتهی به مناطق هزاره نشین، استقرار یابد و امنیت مردم هزاره، از این طریق تامین گردد.

– شورای جهانی هزاره، هر گونه سکوت در قبال این فاجعه را، یک خبط تاریخی می داند، با قلم، سخن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، مظاهره، مراجعه به نهاد های بین المللی، حقوق بشری، با نشر ویدیو ها، عکس ها، پلاکارت ها، مصاحبه ها و خلاصه هرآنچه که به رساتر شدن صدای اعتراض ما یاری می رساند دریغ نباید کرد.

– ما از تمام اقشار اقوام و ملیت های با هم برادر این سرزمین می خواهیم که در مقابل این فاجعه انسانی سکوت نکنند و به دشمنان عزت و سربلندی این خاک اجازه ندهند که آتش جنگ های خانمان سوز قومی را شعله ور سازند.

شورا ی جهانی هزاره

توجه:

از شروع سال 2015 میلادی تا به حال 53 نفر هزاره از باشندگان غزنی توسط گروهای تروریستی تحت نام داعش و طالبان در مسیر راهها ربوده شده اند. که در بین انها 4 زن و دو کودک بوده است. متاسفانه تا به حال 16 نفر از این اسیران که شامل دو زن و یک کودک می باشد به طرز دهشتناکی کشته شده اند. تنها 23 نفر از این اسیران تا به حال رها شده اند و14 نفر انها به شمول دو زن و یک کودک هنوز مفقود هستند.

لیست کشته شدگان حادثه اخیر که از باشندگان ده مرده جاغوری بودند و در تاریخ 11 اگوست 2015 در مسیر جاغوری به اسارت گرفته شده بودند از این قرار است:

محمد خان ولی حسین علی

صادق ولد علی

شوکت ولد محمد علی

چاچا ولد جمعه

خانم لاجورد ولد تقی

خانم سردار ولی غلام علی

شکریه ولد رمضان دختر 9 ساله

منبع: http://www.worldhazaracouncil.org




  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 94/9/18::: ساعت 9:39 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 137
    بازدید دیروز: 43
    کل بازدید :639858
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    اعلامیه شورای جهانی هزاره پیرامون سر بریدن بیرحمانه هفت انسان هز - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">