طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زمستان 90 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
صلح طلبان افغانستان

هفدهمین سالگرد استاد شهید عبد العلی مزاری، با حضور دهها هزار تن از مردم کابل و حضور گسترده شخصیت های جهادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، سران و اعضای بلند رتبه گروه های سیاسی، اعضای کابینه و وکلای شورای ملی در مصلی بزرگ رهبر شهید عبد العلی مزاری، روز جمعه تجلیل شد.

پیام ها و سخنرانی ها ارایه شده در هفدهمین سالگرد استاد عبد العلی مزاری بر تجلیل و توضیح گوشه هایی از اندیشه های بلند استاد شهید عبد العلی مزاری اشاره داشته و نقش وی را در عدالت خواهی و مبارزه با استبداد و دفاع از حقوق کلیه شهروندان افغانستان توضیح نمودند و بر ادامه راه وی که عدالت خواهی و مبارزه با استبداد و برتری طلبی و تبعیض است تاکید نمودند.

همچنان شماری از سخنرانان که همرزمان و همسنگران استاد شهید عبد العلی مزاری بودند به خاطرات و لحظات حساسی از زندگی وی اشاره نمودند که برای نسل امروز رهگشا و سازنده است.

رییس جمهور در این پیامش یادآور شد که سرزمین پر افتخار افغانستان زادگاه بزرگانی نامدار و پرآوزا? تاریخ سازیست که در لحظات حساس تاریخ کشور ظهور کرده اند و با کارنامه های ماندگار و مبارزات سرسخت و دلیران? شان تاریخ کشور را درمقاطع مختلف زمان رقم زده اند.

یکی از چنین شخصیتهای بارزِ تاریخ مبارزات مؤثر کشور، استاد عبدالعلی مزاری بود که با طبیعت سرشار از آزادی خواهی، عدالت طلبی و قلب پر تپش و لبریز از عشق به مردم، در دوران جهاد مردم افغانستان وارد مبارزه عملی گردید.

درپیام آمده بود که شهید مزاری کسی بود که از همان آغاز مشخصات رهبری درشخصیت نافذ و کردار جسوران? او به مشاهده می رسید. استاد عبدالعلی مزاری شخصیت چند بعدی داشت، یکی از ابعاد شخصیت وی شیفتگی و اعتقاد راسخ او به یک پارچگی، وحدت و همدلی بود. درکارنامه هایش وفاداری به وحدت ملی و همدلی را تا پایان زندگی اش به نمایش گذاشت.

مطالعه زندگی نام? او درس هایی است از آزاد منشی، ایستادگی در برابر ظلم، بی عدالتی و بالاخره اتکاء و اعتقاد راسخ به وحدت ملی.

رییس جمهور درپیامش تصریح کرد که من امید وارم که نسل جوان کشور از زندگی نام? استاد عبدالعلی مزاری شهید بیاموزند و با استفاده از آن در راه تحکیمِ هرچه بیشترِ وحدت ملی، اتحاد و همدلی بین هم? ساکنان کشور کوشا باشند؛ زیرا اتحاد ما باعث بقا و زندگی ماست.

پس از آن پیام تسلیتِ مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری توسط محمد یوسف اعتبار رییس دفتر وی قرائت شد.

دربخشی از این پیام آمده است؛ هفده همین سالروز شهادت استاد مزاری درحالی برگزار می شود که افغانستان وارد مرحله حساس تاریخی شده است. شهید مزاری در راه تامین وحدت ملی، تحقق حقوق بینادین اقوام ساکن کشور تلاش ورزید، آنچنانکه خود هوادار تامین عدالت اجتماعی درکشور بود، با روش های واقع بینان? خود می خواست تا مردم از حقوق و وجایب انسانی و شهروندی خود برخوردار گردد.

شهادت مزاری در واقع نشان دهنده این حقیقت بود که او تسلیم ظلم، استبداد و تحجر نشده و برای مردمش وفادار ماند تا جان عزیزش قربان شد.

معاون اول ریاست جمهوری در پیامش تصریح کرد که ما تلاش خواهیم کرد تا بر بنیاد اندیشه های شهید صلح استاد برهان الدین ربانی رییس جمهور اسبق کشور، شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور، شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری و شهید ملت حاجی عبدالحق و دیگر جان باختگان راه جهاد و آزادی افغانستان، کشور خویش را به همان راهی هدایت کنیم که آرزوی آنها و کافه ملت مسلمان افغانستان می باشد.

همچنین استاد خلیلی معاون ریاست جمهوری و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان فقدان استاد شهید مزاری را در افغانستان یک فاجعه خوانده و از تحولات و رویدادهایی که پس از شهادت ایشان رخ داد و چگونگی دوره مقاومت و تداوم راه شهید مزاری یادآوری نمود.

معاون رییس جمهور با اشاره به فصل جدید و اینکه رهروان شهید مزاری در آن چگونه نقش داشت گفت: ما در حالی که یکی از ارکان اساسی فصل جدید بودیم در کنار سایر هموطنان به آن وارد شدیم. ما همیشه طرفدار وحدت و همدلی مردم کشور بوده و هستیم و همچنین خواهان مشارکت سیاسی تمام شهروندان کشور در تصمیم گیری ها بوده و هستیم.

استاد خلیلی تأکید نمود که ما طرفدار برقراری صلح و امنیت در کشور هستیم؛ اما نه به قیمت از دست دادن ارزشهای جدید و دستاوردهای که در ده سال گذشته بدان دسته یافته ایم.

احمد ضیاء مسعود معاون پشین رییس جمهور سخنران دیگر این محفل بود که در بخش از صحبت هایش گفت؛ شهید مزاری رهبری توده های وسیعی جامعه را به عهده داشت که از متن مردم برخواسته بود و نیاز زمان و مردمش را خوب درک می کرد.

آقای مسعود شهید مزاری را یک تن از رهبران بزرگ سیاسی و جهادی مردم افغانستان خوانده افزود که مزاری شهید، مبارز هدفمندی بود که هیچگاهی ازپرداختن به منافع مردم فاصله نگرفت.

مسعود گفت، مزاری از میان توده های محروم کشور برخاسته بود و خواسته ها و نیازمندی های این طبقه محروم را به خوبی درک می کرد.
احمد ضیا مسعود افزود که؛ مزاری می خواست زندگی طبقاتی را از بین ببرد و معتقد بود که یک انقلاب اجتماعی برپا کند؛ او یک انسان معتقد بود و هیچگاه هدف خود را با امور مادی معامله نکرد.

احمد ضیا مسعود رئیس جبهه ملی افغانستان، در مراسم تجلیل از هفدهمین سالروز استاد شهید عبدالعلی مزاری، دولت را به اعمال تفکرات طالبانی بالای مردم متهم کرد.

او از اعمال محدودیت های اخیر شورای علما در برابر زنان، به گونه مثال یاد کرد و گفت که آقای کرزی می خواهد "تفکرات طالبانی" را آهسته آهسته بالای مردم اعمال کند تا پس از ورود طالبان، ذهن مردم آماده گرایش طالبانی باشد.

مسعود افزود که اعمال دولت به نفع مردم افغانستان نه؛ بلکه به نفع طالبان است.

رئیس جبهه ملی افغانستان از آنچه که نفوذ طالبان در بدنه دولت خواند اظهار نگرانی کرد.

احمد ضیا مسعود پارلمان کنونی را محافظه کار خواند و گفت که قوه اجرائیه نیز مانند قوه مقننه بی تحرک و ناکارآمد است.

رئیس جبهه ملی افغانستان براشتراک جریان های سیاسی درمذاکرات صلح تاکید کرده و ثبات و پیشرفت افغانستان را در نهادینه شدن ارزش های دموکراتیک دانست.

عبدالرؤف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در این مراسم رهبر شهید را افتخار ملت مسلمان افغانستان خوانده گفت که استاد مزاری با بینیش ودرایت خاص سیاسی توانست مردم را به خوبی مدیریت کند و شهید مزاری منحصر به یک قوم ،زبان وسمت خاص نیست.

جنرال عبدالرشید دوستم ، رهبر و بنیان گذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان نیز در پیامی که توسط سیدنورالله سادات به خوانش گرفته شد، استاد شهید را مبارز توانا وشخصیتی یاد کرده که برای تعیین شدن سرنوشت کشور توسط مردم تلاش میکرد.

در پیام استر جنرال عبد الرشید دوستم زوایای مختلفی از زندگی استاد شهید عبد العلی مزاری به تحلیل گرفته شد که بر افکار بلند و انسانی وی در برهه های مختلفی از حیات سیاسی کشور گواهی می دهد و می تواند راه روشنی را در امروز افغانستان برای شهروندان کشور ترسیم نماید.

حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلام مردم افغانستان ورییس کمیسیون عدلی وقضای مجلس نمایندگان رهبر شهید را چهره علمی، جهادی و با تقوا یاد کرده گفت که با شهادت استاد شهید همه معادلات شکست خورد. استاد محقق شهادت استاد مزاری را درد اور خوانده مرگ وفقدان رهبر را یک مصیبت بزرگ یاد کرد.

حاج محمد محقق با بیان افکار و اندیشه های استاد شهید عبد العلی مزاری که نه تنها برای زمان خودش بلکه برای نسل های آینده نیز درس های بزرگی دارد، افزود که تمام اهداف و آرمان های استاد مزاری در نشست بن که پس از فروپاشی طالبان برگزار شده بود؛ مورد بحث و بررسی قرار گفت.

وی افزود اندیشه های استاد مزاری در حال حاضر نیز رهگشای معضلات کشور است. از مشارکت اقوام و همه شهروندان کشور بدون هیچ گونه تعبیض و تعصب گرفته تا مشارکت زنان و نفع تبعیض و استبداد مسایلی هستند که استاد شهید عبد العلی مزاری بر آن تاکید داشته و در همه تاریخ کشور باید مورد نظر گرفته شود.

حاجی محمد محقق از آنچه که نبود شفافیت لازم در روند مذاکرات صلح خواند شدیداً ابراز نگرانی کرد و از نهادهای که در این راستا کار می کنند خواست تا به همه جناح های سیاسی موجود در زمینه صلح با طالبان به صورت یکسان فرصت حضور و نقش آفرینی داده شود.

وی افزود که با صلح موافق است و هر گروهی که با قبول قانون اساسی و قوانین فرعی و دستاوردهای یک دهه گذشته افغانستان به مردم افغانستان بپیوندند، به عنوان شهروندان افغانستان حق حضور در همه صحنه ها را دارند ولی آنچه امروز به عنوان پروسه صلح به پیش برده می شود پرسش برانگیز و نگران کننده است چرا که دولت افغانستان و دیگر مذاکره کنندگان به نظر مردم افغانستان و گروه های سیاسی مطرح و جامعه مدنی و گروه های اجتماعی جایی باقی نگذاشته است.

عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد درین مراسم رهبر شهید را مبارز راستین، عدالت خواه و ثابت قدم یاد کرد.

استاد قربانعلی عرفانی عضو مجلس نمایندگان بر ادامه راه عدالت وازادی خواهی رهبر شهید از سوی مردم تاکید کرد.

کنسل ملی والا حضرت اقاخان رهبر شیعیان اسماعیلی نیز با ارسال پیامی به مناسبت هفدهمین سالگرد شهادت رهبر شهید که توسط شیرباز حکیمی رئیس کنسول ملی آقا خان در افغانستان قرائت شد، استاد شهید عبد العلی مزاری را پرچم دار عدالت اجتماعی یاد کرده گفت که استاد مزاری برای احقاق حقوق ملت ها به شهادت رسیده است.



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 90/12/22::: ساعت 9:18 صبح










    افغانستان و سویس در یک مقایسه



    سویس توانایی های محیط کوهستانی را به خوبی شناخته است. این شناخت در ابعاد مختلف زندگی مردم دیده میشود. موارد زیر نمونه های از هماهنگی فعالیت های مردم سویس را با محیط کوهستانی بیان میکند:

    ü به دلیل کمبود معادن فلزی، مشکل حمل و نقل و دوری از دریا صنایع ظریف مثل ساعت و جواهرسازی در سویس مورد توجه قرار دارد.

    ü به علت شیب دار بودن زمیندر این کشور باغداری مورد توجه فراوان است، به طوری که بخشی از تاکستانهای اروپای مرکزی در سویس قرار دارد.

    ü 40% از این کشور کوهستانی، مرتفع و علفزار است. همین امر توسعه دامداری را به همراه دارد که درآمد آن 75% از کل ارزش تولیدات کشاورزی این کشور را تشکیل میدهد.

    ü به دلیل توانمندی کوهستان در تولید برق، در این کشور کوهستانی، برق آبی مقام اول را در تولید انواع برق دارد.

    ü جاذبه های گردشگری کوهستان های سویس سبب شده تا تعداد گردشگران وارد شده به این کشور حدود 5/2 برابر گردشگران خارج شده از سویس باشد.

    ü موانع ایجاد و توسعه صنایع سنگین سبب شده است که سویس برای دستیابی به قدرت اقتصادی به توسعه بانکداری در سطح جهان بپردازد. هم اکنون این کشور با داشتن 630 بانک با 5000 شعبه قطب خدمات بانکی جهان محسوب میشود.

    قابل ذکر این که در کتاب منبع دوتصویر از افغانستان و سویس در کنار هم آمده که در یکی دریاچه ی را نشان میدهد با شتران کوچی و مرد لنگی دار و ریش دار و زن که لباس کوچیانه بر تن دارد. و در تصویر دیگر دریا با قایق و مناظر زیبا و ساختمانهای ساحلی



    اما فرضیه دوم کوهستانی بودن افغانستان

    مقایسه ی دو کشورکوهستانی سویس و افغانستان از نظر ویژگیهای طبیعی، سیاسی و اقتصادی[29]
    ویژگی های محیطی و طبیعی
    ویژگیهای سیاسی- اجتماعی
    ویژگیهای اقتصادی- رفاهی

    افغانستان
    سویس
    افغانستان
    سویس
    افغانستان
    سویس

    دسترسی نداشتن به دری
    دسترسی نداشتن به دریا
    تنوع قومی (تاجیک هزاره ازبک پشتون)
    تنوع قومی (رمانش آلمانی، فرانسوی)
    درآمد سالانه برای هر نفر کمتر از 300 دلار
    درآمد سالانمه برای هر نفر بالاتر از 35000 دلار

    70درصد از سطح کشور را کوه های جوان و مرتفع تشکیل میدهد
    70درصد از سطح کشور را کوه های جوان و مرتفع تشکیل میدهد
    تراکم نسبی جمعیت 32 نفر
    تراکم نسبی جمعیت 152 نفر
    متوسط عمر 40 سال
    متوسط عمر بالاتر از 80 سال







    شکل گیری رودهای پرآب و خروج آنها از کشور
    شکل گیری رودهای پرآب و خروج آنها از کشور
    نرخ رشد جمعیت 6/2 درصد






    نرخ رشد جمعیت صفر






    بدون راه آهن




    به ازای هر 6کیلومتر مربع یک کیلومتر راه آهن

    وجود 4/0 هکتار زمین کشاورزی برای هر نفر




    وجود 4% هکتار زمین کشاورزی برای هر نفر


    جمعیت باسواد 12%
    جمعیت باسواد 100%




    برای هر 7000 نفر یک تخت بیمارستانی
    برای هر 70 نفر یک تخت بیمارستانی

    وجود معادن غنی گاز، آهن و ذغال سنگ
    وجود معادن محدود و اندک آهن و روی
    حکومت غیر دموکراتیک ناثابت و تمرکزگرا *[30]
    حکومت دموکراتیک باثبات و فدرال



    زمستان هوای سرد و مرطوب و در تابستان گرم و خشک
    زمستان سرد و مرطوب و در تابستان معتدل و نیمه مرطوب
    فعالیت بسیار محدود احزاب و گروه های سیاسی
    فعالیت بسیار وسیع احزاب سیاسی



    منبع: کتاب صنف 11 ایران، جغرافیای جهان




    + نوشته شده در 89/04/07ساعت توسط محمد نعیم اکبری | آرشیو نظرات



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 90/12/22::: ساعت 9:0 صبح

    مزاری mazari

     شهید مزاری

     

     

    تصویر دیگری از شهید مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان

    عکسهایی از حجت الاسلام و المسلمین شهید عبدالعلی مزاری

     رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان

    +

    گالری تصاویر بابه مزاری

    بیش از چهار صد قطعه عکس از رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری توسط آقای محمد ظاهر راستین جمع آوری شده است که می توانید در قسمت "گالری تصاویر" به آن دست رسی داشته باشید.


  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 90/12/18::: ساعت 1:19 عصر

    سایت رسمی طالبان

    به سایت امارت اسلامی افغانستان خوش آمدید

     

    http://shahamat-farsi.com



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: جمعه 90/11/28::: ساعت 9:0 عصر


    میلاد حضرت ختمی مرتبت، خاتم النبیین، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را  تبریک و شاد باش عرض می نماییم.

    نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادیرنمایش تصویر در وضیعت عادی

     

    نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

    نمایش تصویر در وضیعت عادیر

    نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

     

    نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

      
    مستند حضرت محمد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در کتب مقدس
    ردیف نام کلیپ

    توضیحات

    اجرا فرمت
    1 پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کتب مقدس (قسمت اول)
    (جدید)
    پیامبر (ص) در کتب مقدس (قسمت اول) (پخش و دانلود)
    flv
    2 پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کتب مقدس (قسمت سوم)
    (جدید)
    پیامبر(ص) در کتب مقدس (قسمت دوم) (پخش و دانلود)
    flv
    3 پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کتب مقدس (قسمت سوم)
    (جدید)
    پیامبر (ص) در کتب مقدس (قسمت سوم) (پخش و دانلود)
    flv

     
    مستند امین وحی حضرت رسول اکرم  (ص)
    ردیف نام کلیپ

    توضیحات

    اجرا فرمت

    حجم
    (KB)

    1 امین وحی 1
    (جدید)
    wmv 9.872
    2 امین وحی 2
    (جدید)
    wmv 9,937
    3 امین وحی 3
    (جدید)
    wmv 9,828
    4 امین وحی 4
    (جدید)
    wmv 10,582
    5 امین وحی 5
    (جدید)
    wmv 9,270
    6 امین وحی 6
    (جدید)
    wmv 8,711

     

    فرخنده میلاد محمد آمد
    ختم پیمبران سرمد آمد
    مولد صادق آل محمد
    مقارن گشته با میلاد احمد
    مبارک ، مبارک بادا، مبارک بادا
    ز یمن مقدم رسول خاتم
    معطر آمده محیط عالم
    مولد صادق آل محمد
    مقارن گشت با میلاد احمد
    مبارک ، مبارک بادا، مبارک بادا
    عرش کبریا نوید آمده
    که مسلمین عید سعید آمده
    بدر منورى پدید آمده
    حامل قرآن مجید آمده
    مبارک ، مبارک بادا، مبارک بادا
    ولادت ختم رسولان آمد
    محمد ان حبیب جآنان آمد
    به جسم پیروان او جان آمد
    بر حرمتش جهان گلستان آمد
    مبارک ، مبارک بادا، مبارک بادا
    به هفدهم ربیع دو ماه تابان
    ز تارک سپهر دین و ایمان
    براى دادن پیام جانان
    دمیده با سراج لطف یزدان
    مبارک ، مبارک بادا، مبارک بادا

    میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) مبارک باد

     

     

     

     

     

    حضرت محمد (ص) در عام الفیل به سال 570 میلادی در روز جمعه 17 ربیع الاول قدم به عرصه این جهان خاکی نهاد و با وجودش عالمی را از جهل و گمراهی نجات بخشید.
    او عرش نشینی بود که با فرش نشینان همراه گشت تا آنان را هم با خود به عرش ببرد.


    میلاد با سعادت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را به همه مسلمین جهان بالاخص ایرانیان عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.
    فرمایشات حضرت محمد(ص)

    «خوارترین مردم کسی است که مردم را خوار شمارد.»

    «شجاع ترین مردم آن کس است که بر هوس خویش تسلط یابد»

    «بهترین کسب ها آن است که مرد با دست خود کار کند.»

    «بهترین اقسام ایمان آن است که بدانی هر جا هستی خدا با تست.»

    «لذت حسود از همه کس کمتر است.»

    «خدایا مرا به علم توانگر ساز و به حلم زینت بخش و به تقوی عزیز کن و به عافیت زیبایی ده.»

    «ناتوان ترین مردم کسی است که از دعا ناتوان باشد.»

    «پشیمان تر از همه مردم در روز قیامت، مردی است که آخرت خود را به دنیای دیگری فروخته است.»

    «تواضع مایه بزرگی است، تواضع کنید تا خدا شما را بزرگ کند.»

    «صدقه موجب فزونی مال است، صدقه دهید تا خدا مالتان را زیاد کند.»

    «صدقه خشم خداوند را فرو می نشاند و از مرگ بد جلوگیری می کند.»

    «خداوند به وسیله نیکی با پدر و مادر عمر انسان را زیاد می کند.»

    «نخستین چیزی که به حساب آن می رسند نماز است.»

    «از لجاجت بپرهیز که آغازش جهالت است و انجامش ندامت.»

    «از یار بد بپرهیز که ترا به او شناسند.»

    «استغفار وسیله محو گناهان است.»

    «دروغ روزی را کاهش می دهد.»

    «با پدران خود نیکی کنید تا فرزندانتان با شما نیکی کنند.»

    «پرخوری دل را سخت می کند.»

    «سحرخیز باشید، زیرا سحرخیزی مایه برکت است.»

    «کمال نیکی آن است که در نهان همان کنی که در آشکار انجام می دهی.»

    «به یکدیگر هدیه بدهید تا رشته محبتتان استوار شود زیرا هدیه موجب افزایش محبت می گردد و کینه و کدورت را از میان می برد.»

    «توبه از گناه این است که دیگر مرتکب آن نشوی.»

    «گشاده رویی کینه را می برد.»

    «بهشت با ناملایمات قرین است و جهنم با خواستنی ها همراه است.»

    «صدقه گناه را از بین می برد، چنانکه آب آتش را خاموش می کند.»

    «حیا مایه زینت است.»

    «تقوا مایه بزرگی است.»

    «بهترین برادران شما کسانی هستند که عیوبتان را به شما آشکارا بگویند.»

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 90/11/20::: ساعت 1:9 عصر

    عکسهای هولناک از جنایات طالبان در افغانستان+20








  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 90/10/19::: ساعت 9:0 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 33
    بازدید دیروز: 96
    کل بازدید :638639
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    زمستان 90 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">