طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

تابستان 1389 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منفورترین مردم نزد خداوند، فقیر متکبّر وپیر زناکار و دانشمند بد کار است . [امام علی علیه السلام]
صلح طلبان افغانستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دیروز دوشنبه هفت تن از نامزد وزیرانى که از سوى حکومت به پارلمان معرفى شده بودند، پنج تن از آنان راى اعتماد را به دست آوردند.

دو نامزد وزیر یعنى غلام سرور دانش و داکتر على نجفى که مربوط به قوم هزاره بودند، نتوانستند آراى لازم نمایندگان را کسب نمایند.

برادران قوم هزاره که از اقلیتهاى مردم افغانستان هستند به تناسب نفوسشان در پارلمان راه یافته اند و اقلیتهاى قومى تا زمانیکه همکارى و تفاهم اقوام دیگر را جلب نکنند نمى توانند به تنهایى راى اکثریت را بدست آورند.

براساس اطلاعات روزنامه آرمان ملی، روى همین ملاحظات دو نامزد وزیر راى لازم را به دست نیاوردند و نتوانستند در کابینه آقاى کرزى که مصلحتهاى قومى در آن مد نظر بوده است، راه یابند.

رد شدن این دو نامزد وزیر که مربوط به قوم برادران هزاره است، مایه نگرانى و تشویش سایر هزاره ها گردید و نمایندگان این قوم محترم در مجلس پارلمان احساساتى شدند و رد شدن دو نامزد وزیر هزاره با واکنش تند آنها مقابل گردید و حق به جانب هم بودند تا در برابر این عملکرد اعضاى پارلمان از خودشان واکنش نشان دهند.

همان گونه که گفتیم در کابینه آقاى کرزى مصلحتهاى قومى مد نظر است و اصل شایسته سالارى در شرایط کنونى جنبه عملى ندارد و تنها این اصل به درد شعار و آرمان مى خورد و بس...

اگر حامد کرزى در این چند سال که سکان قدرت را به دست دارد اصل شایسته سالارى را معیار قرار مى داد و به تدریج از قوم گرایى به سوى شایسته سالارى حرکت مى کرد و مردم افغانستان را با گزینش افراد لایق در حکومتدارى قناعت مى داد، مشکل قوم گرایى در کشور حل مى گردید، اقوام با هم برادر افغانستان در زیر چتر ملت جمع مى شدند و نفاق و درگیرى هاى قومى در کشور پایان مى یافت.

اکنون که مصلحتهاى قومى جاى شایسته سالارى را گرفته است باید اعضاى محترم پارلمان، سهم قوم هزاره ها را در کابینه مد نظر مى گرفتند و همان گونه که به اقوام دیگر رأى اعتماد دادند تلاش مى کردند تا نمایندگان برادران هزاره هم در کابینه جدید راه مى یافتند و از تنش هاى قومى در کشور جلوگیرى به عمل مى آوردند.

اگر آنها در مورد این دو تن ملاحظاتى داشتند، پیشاپیش مسأله را بازگو مى کردند تا اشخاص دیگر معرفى مى شدند.

با توجه به همین ملاحظات، باور داریم که تیم رئیس جمهور کشور عمدا نخواسته است تا این نمایندگان برادران هزاره در کابینه راه پیدا کنند و اگر رئیس جمهور به طرفداران خود در پارلمان مشوره صادقانه مى داد بدون شک دو تن از نامزد وزیران هزاره هم رأى لازم را به دست مى آوردند.

منبع:  http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=11746



  • کلمات کلیدی : پارلمان، تبعیض قومی
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 صبح

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، پس از رد صلاحیت دو نامزد وزیر از سوی پارلمان، استاد حاجی محمد محقق، مسئول حزب وحدت اسلامی و رییس کمیسیون امور دینی، فرهنگی و تحصیلات عالی مجلس نمایندگان با صدور پیامی این عمل مجلس نمایندگان را محکوم نموده و آن را ناشی از غلبه گرایش های قومی در پارلمان دانسته است.

    در این پیام گفته شده است رد شدن دو نامزد وزیر هزاره معیارهای عقلانی نداشت و بدین ترتیب دیگر در کابینه افغانستان وزیری از جامعه هزاره وجود ندارد و تاکنون ده وزیر از جامعه هزاره و هفت وزیر از جامعه ازبک و ترکمن بدون دلیل از پارلمان رد صلاحیت و قربانی موضع گیریهای خصمانه نژادی گردیده است.

    به گفته وی، از یک سو این کار خلاف صریح قانون اساسی افغانستان بوده و از سوی دیگر نشان دهنده تبانی مغرضانه و خلاف معیارهای قانونی میان رئیس جمهور و رئیس پارلمان است.

    در این پیام، تبانی غیرقانونی فوق عامل تفرقه ملی و تضعیف روند دموکراسی و مردم سالاری در کشور دانسته و از بابت به وجود آمدن یک فاجعه ملی اظهار نگرانی شدید شده است.

    وی تأکید کرده است که این تصفیه قومی تکرار همان تجربه ناکام دهه هفتاد است که راه به جایی نخواهد برد و تنها موجب خرابی بیشتر کشور و شکست ملت سازی خواهد شد.

    در پایان نیز، وی بار دیگر این تبانی غیر قانونی به ملت افغانستان و خصوصا جامعه هزاره تسلیت گفته است.

    منبع: http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=11753



    انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/10::: ساعت 1:0 صبح

     

     

     

    بسمه تعالی

    بیانیه ی حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان

    ملت رشید وسر بلند افغانستان السلام علیکم ورحمت االله وبرکاته!

    اگر نگاه کوتاه به تاریخ افغانستان داشته باشیم بخوبی درمی‌یابیم که تنوع قومی درافغانستان رنگین کمانی را می‌ماند که چشم هر بیننده را بخود جلب نموده واسباب اعجاب وتحسین او را بر می‌انگیزاند و هیچگونه مشکل و شقاق بین اقوام وجود ندارد. نمونه‌های این عزت را زمانی می‌توان دید، که نقش تمام مردم درتاریخ کشور برجسته گشته است. حضور هماهنگ ودوشادوش کلیه اقوام دردونبرد وجهاد علیه انگلیس وشوروی، خود بهترین گواه این ادعا است؛ اما زمانی که نخبه های ملی در جای عام مردم درکرسی تصیم گیری های ملی تکیه می زنند وفاق ملی اندک اندک جای خود را به شقاق ملی میدهد نمونه ی انکارنکردنی این مدعی، عدم استفاده ی بهینه ازمحصول پیروزی مردم مجاهد افغانستان پس از پیروزی، توسط نخبه های ملی است وامروز نیز کشور دریک بحران دیگر ملی ازناحیه ی نخبه گان  قرارگرفته است. معضل موجود روز هفت سرطان اکثریت نسبی اعضا ی پارلمان درتالارمجلس که محل تجمع به اصطلاح نخبه گان افغانستان است با رد دونامزدوزیر مربوط جامعه ی هزاره، صفحه ی تازه  ی ازشقاق ملی را گشودندوبرخلاف سوگند وتعهدات ملی خود عمل نمودند. بدون شک آنچه دراین تصمیم گیری فراموش گردید مصالح علیای مردم افغاسنتان بود.ممکن است تعداد ازوکلا عواملی را دراین تصمیم گیری دخیل وموثر بدانند،اماباورمندیم، عوامل هرچه باشد اقدامی راکه اکثریت نسبی وکلای محترم پارلمان انجام دادند شایسته مقام خانه ی ملت نبودو به هیچ وجه، نه قابل توجیه است ونه به نفع وحدت ملی می باشد. این پذیرفتنی نیست که به صورت تصادفی درسه بار مکرر هیچ یک ازوکلای متعلق به کتله قومی  خاص، نتواند رای اعتماد پارلمان را بدست بیاورند درحالیکه تعداداز این افراد- به اعتراف همه- شاخص های یک وزیرلایق راداشتند ووزرایی با توانمندی پائین تر، از دیگر کتله های قومی رای آوردند اما اینها به چنین توفیقی دست نیافتند. راه حل: جناب آقای کرزی ریس جمهور قانونی کل مردم افغانستان است چه آنان که رای داده اند وچه انهای که رای نداده اند بناءبراین جناب ایشان درتصمیم گیری های کلان ملی، باید با اندیشه ی ملی برخورد نمایند ودراین باره، هیچ نوع فشارافراد خاص را نه پذیرند. این باریا خود بصورت مستقیم ازافرادواجد شرایط مردم هزاره که تعلق خاص بکدام جریان سیاسی مشخص این مردم نداشته باشد معرفی نماید؛ یا اینکه تمام جریان های سیاسی مردم هزاره را دراین تصمیم گیری دخیل سازند وآنان راوادار به توافق درمعرفی افراد مورد نظرنمایند، تا بهانه ی برای توجیه گرانی که درتصمیم های خود منافع ملی را درنظر ندارند، نماند. درغیر ان، کشور خواسته یا نخواسته به سمت یک بحران تازه ی خواهدرفت که این به نفع هیچ یک از اقوام ساکن درکشور نمی باشد.  

    حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان

     



  • کلمات کلیدی : هزاره
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: سه شنبه 89/4/8::: ساعت 12:0 عصر


     

     

    ما صلح می خواهیم نه جنگ

     



  • کلمات کلیدی : جنگ
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: پنج شنبه 89/4/3::: ساعت 6:0 صبح

    آذر ?, ???? @ ??:?? ب.ظ

    دانلود رایگان کتاب الکترونیکی قرآن مجید:

    ParsQuran Daily Verse     ParsQuran Daily Verse 

    ParsQuran Daily Verse    

    برای دیدن عکسها روی آنها کلیک کنید

    مشخصات برنامه:

      - نمایش متن تمامی سوره های قرآن
      - قرآن به سه زبان فارسی, عربی و انگلیسی
      - قابلیت چاپ کردن سوره ها
      - امکان جستجوی قرآن با وصل شدن به وبسایت پارس قرآن

    برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید:
    دانلود برنامه برای Windows XP
    دانلود برنامه برای Windows Vista

         این صفحه را برای دوست خود بفرستید



  • کلمات کلیدی : قرآن، داتلود
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 89/4/2::: ساعت 1:0 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 73
    بازدید دیروز: 59
    کل بازدید :638583
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    تابستان 1389 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">