طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

زنده باد صلحزنده باد افغانستاننابود باد جنگ و خشونت

مردم افغانستان صلح می خواهند نه جنگ 

طالبان عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

تابستان 91 - صلح طلبان افغانستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
صلح طلبان افغانستان

 

مجموعه سایتهای افغانستان

سایتهای دولتی و سیاسی

www.afghanistangov.org

Hezb-e-Wahdat (Hazara Press)

Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)

Afghanistan Peace Association

Women"s Alliance for Peace and Human Rights in Afghanistan (WAPHA)

ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

شورای ملی
ستره محکمه

سایت‌های اطلاعات عمومی

عصر نوین دایکندی

آژانس خبرى پژواک

افغانستان قلب آسیا
غرجستان
عصر اندیشه
فلسفه و سیاست

فضای دموکراسی
انجمن‌جوانان‌وروشنفکران‌افغانستان

انجمن فرهنگی جوانان دایکندی
نوید فردا
حقوق و قوانین افغانستان
صبح بخیر افغانستان
نگاه نو، ناظر حسین زکی
دانشجویان دایکندی
دنیای تفکر
کاتب هزاره
سایت مطبوعات افغانستان
سایت آرمان
علی پیام
مطالعات افغانستان
سپندزار-صالحی
آسمایی
خانه فیلم پویا
خبر گزاری باختر
سایت آرمان
ســـــخن
سیدابوطالب مظفری
صفحه زبان مادری دری
محمدشریف سعیدی
نابرابری‌اجتماعی در جمهوری افلاطون
کانون توسعه و تعاون افغانستان
کانون فـرهـنگی نی

عصر گفتمان

www.asrenow.com

نوشته های در خلوت

پیام آفتاب

کوکچه پرس

افغانستان

سایت بادغیس

سایت گشایش

سلام

غزل

غروب

تمران

نگاه نو

دوروب

بشارت

میرامور

نامه های که به دستت نرسید

نبشته های بی نشان

یک فنجان چای داغ

محمدعلی ابراهیمی

ترانه های در مه

افغانستان نو

سایه روشن

سایه خورشید

مرده بی برکت

داوود سرخوش

گلشن خاوران

گفتمان روشنایی

حمزه واعظی

ارزگان شمالی

صادقی نیلی

طلسم معجزت

وزارتخانه‌های افغانستان:

وزارت زراعت ومالداری
وزارت تجارت
وزارت مخابرات
وزارت دفاع
وزارت مالیه
وزارت امورخارجه
وزارت تحصیلات عالی
وزارت شهداء ومعلولین
وزارت احیاء وانکشاف دهات

وزارت آب وانرژی

وزارت امور خارجه افغانستان

وزارت عدلیه افغانستان

وزارت تجارت افغانستان

وزارت مالیه افغانستان

وزارت معارف افغانستان

وزارت امور خارجه افغانستان

وزارت معارف افغانستان




  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: دوشنبه 91/5/23::: ساعت 5:49 عصر

    برای صلح و امنیت در افغانستان عزیز دعا کنیم

    دعا برای صلح در افغانستان

    مردم افغانستان صلح میخواهند نه جنگ

    افغانستان را آباد کنیم

    افغانستان را ویرانه نسازیم

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: چهارشنبه 91/4/21::: ساعت 5:17 عصر

    جمع آوری جعل نامه اطلس اقوام غیر پشتون کافی نیست؛

    باید دیدگاه و رفتار نازیستی و نژادپرستانه از بین برود!

    by admin | Posted on دوشنبه, جوزا 29م, 1391

    شبکه سراسری مردم هزاره: همانطور که می دانیم انتشار جعل نامه هایی همچون دایرت المعارف (دانشنامه) آریانا و اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن در افغانستان (غیر پشتون ها) از سوی جمع نام نهاد آکادمی علوم، با واکنش شدید اقوام تحت ستم هزاره، اوزبیک و تاجیک روبرو شده است. نویسندگان این دو کتاب که جزو سرسخت ترین تئوری بافان جریان فاشیسم و نازیسم در سرزمین ما می باشند، بصورت مستقیم و غیر مستقیم غیر پشتون ها را اقوام مهاجر خوانده و شعار همیشگی نازیسم پشتونی که “تاجیک به تاجیکستان، اوزبیک به اوزبکستان و هزاره به گورستان ” را دنبال کرده اند.

    تئوری بافان و جعل کنندگان تاریخ و واقعیت های جاری و روان سرزمین ما که بازوی فرهنگی تروریسم و خشونت می باشند، با استفاده از نام تحمیلی افغانستان، خود را مالک اصلی این سرزمین قلمداد کرده و آمارهای دروغ درباره میزان نفوس و جمعیت به نشر رسانده و نفوس خود را بر تمام گروه های مردمی و باشندگان اصلی این سرزمین بیشتر دانسته اند. در جعل نامه اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن در افغانستان (غیر پشتون ها)، بصورت مستقیم و غیر مستقیم به مردم هزاره توهین شده و در راستای تفکر پشتونستی طالبان، ضمن رافضی (در معنای کافر) خواندن مردم هزاره، زمینه های روانی و فکری جنایت های تازه را برای این آدم کشان قرن 21 بیشتر کرده اند.

    واضح است که اینگونه جعل بافی ها از پشتیبانی حامد کرزی و تیم پشتونیستی وی چون وزیر پیشین و بی خرد فرهنگ افغانستان برخوردار است. وزیری که در زمان وزارت خود دستور به آب انداختن هزاران جلد کتاب درباره هزاره ها و تاریخ آنان صادر کرده بود و اقدامات ضد فرهنگی وسیعی را علیه فرهنگ و تاریخ ساکنان اصلی این سرزمین روی دست گرفته بود.

    درپی اعتراض شدید به جعل بافی های تازه، اخیرا مسئولین جمع نام نهاد آکادمی علوم به برخی از رسانه ها گفته اند که کتاب “اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن در افغانستان (غیر پشتون ها)” را جمع آوری کرده اند و کمیسیونی برای بررسی محتویات آن تعیین شده است.

    شبکه سراسری مردم هزاره معتقد است که به گفته های حکومت و نهادهای وابسته به آن همچون آکادمی علوم نمی توان اعتماد داشت. در صورت حقیقت داشتن این امر، باز هم، این اقدامات نمی تواند مانع از فعالیت های جریان نازیستی و برتری طلب پشتون در افغانستان شود. برای پایان دادن همیشگی به جنایت، جعل تاریخی و تحریف واقعیت و توهین و تحقیر باید دیدگاه و رفتار نازیستی و نژادپرستانه از بین برود. دیدگاه و رفتاری که در چند سده حکومت های پشتونیستی به ارتکاب شدیدترین جنایات ضد بشری انجامیده و جعل و تخریب تاریخ و آثار تاریخی فرهنگی ساکنان اصلی این سرزمین اعم از هزاره، اوزبیک و تاجیک، تورکمن، بلوچ و…را در پی داشته است.

    شبکه سراسری مردم هزاره از همه ی اقشار کشور عزیز ما که قربانی سیاست های نژادپرستانه می باشند، بویژه از اهالی سیاست و فرهنگ آنان می خواهد اختلافات خود را کنار گذاشته و صف آهنینی را علیه برتری خواهی ایجاد کنند. دانشمندان، فرهنگیان و قلمبدستان غیر متعصب و منصف، با دیدگاه باز نسبت به تاریخ و واقعیت های جاری باید دست بکار شده و آثار علمی ارزشمند ارایه کنند تا میدانی برای گزافه گویی و جعل بافی عده ای نژادپرست و جاعل در این زمینه باقی نماند.

    شبکه سراسری مردم هزاره از اقدامات فعالان سیاسی و فرهنگی برای اتحاد و یکپارچگی واقعی اقوام تحت ستم برای توقف کامل جنایات و از میان برداشتن جعل کاری ها و تحریف های تاریخی استقبال کرده و دست آنان را به گرمی می فشارد.

    شبکه سراسری مردم هزاره



    www.HazaraPeople.com

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 91/4/4::: ساعت 8:34 عصر

    منبع خبر http://www.junbesh.net/?p=821 سایت جنبش ملی اسلامی افغانستان

    ---------------------------------

    گرچه محتوای کتاب تفرقه انگیزقومی را به دلیل مسافرت ندیدم اما آنچه را که رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان جناب استاد محقق دریک کنفرانس خبری اعلام داشت ، واقعا تکان دهنده بود دراین کتاب براساس اظهارات رهبرحزب وحدت مردم وعضورهبری جبهه ملی افغانستان،به قوم بزرگ ومظلوم افغانستان بلحاظ مذهبی قومی وملیتی اهانت صورت گرفته است.


    دراین کتاب تفرقه انگیز، به وضوح به احساسات ملیونها انسان وعقاید آنها توهین شده است.براساس گفته های استاد محقق درصفحات اخیرکتاب نوشته شده است که مردم هزاره رافضی هستند.این مساله به این دلیل اهانت است که مردم هزاره به دومساله اهمیت فو ق العاده قایل است یکی اهل بیت رسول خدا(ص) ودیگری احترام عمیق به خلفاء راشدین .درکتاب نوشته شده است که مردم هزاره رافضی هستند رافضی درتاریخ به گروهی گفته می شود که احترامی به جانشینان رسول الله نداشته باشد مرد م هزاره همواره گفته اند که پیامبراسلام چهارخلیفه داشته است خلفاء راشدین جانیشنان ایشان هستند فقط با این تفاوت اعتقاد دارند که علی علیه السلام خلیفه اول است. برادران اهل سنت به خلفاء راشدین اعتقاد راسخ دارند ومعتقد هستند که علی علیه السلام خلیفه چهارم اسلام است.

    دربخشهای دیگری ازکتاب به مسایل تاریخی اشاره کرده وگفته است که مردم هزاره ازبقایای لشکرچنگیزخان است این مساله به اندازه ای بی اساس است که برخی ازمحققان مغرض، گفته اند که اقوامی درافغانستان شناسایی شده که ازگم شده گان قوم یهود هستند. این مساله به لحاظ تاریخی مطرح شده است مردم هزاره ازبقایای لشکرمغول نیست این مردم هزاران سال دراین سرزمین سکونت داشته است وازپیشگامان مسلمانان اولیه درافغانستان هستند درتاریخ روایت شده است که مردم هزاره درزمان خلافت خلیفه چهارم مذهب شیعه را برگزیده اند یعنی 1400 سال پیش، این مردم مسلمان شده اند درحالیکه حمله مغول هفصد سال پیش به افغانستان ودیگرممالک اسلامی صورت گرفته است.محققان ومورخان اسناد ومدارکی زیادی عرضه داشته اند که مردم هزاره هزاران سال دراین سرزمین سکونت داشته اند.

    ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

     

     

     

    رئیس آکادمی علوم و تحقیقات افغانستان به همراه سه دانشجوی دیگر به دلیل انتشار کتابی که در آن شیعیان افغانستان به دروغگویی، خشونت و ضد‌اسلامی بودن توصیف شده بودند از دانشگاه اخراج شدند. عنوان این کتاب «اطلس قومی قبایل افغانستان» نام داشت که انتشار آن خشم قوم هزاره را در افغانستان برافروخت.

    به گزارش صراط به نقل از فارس، حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان چهار تن از دانشگاهیان این کشور را به دلیل انتشار کتابی موهن درباره شیعیان و هزاره‌های افغانستان از دانشگاه اخراج کرد.

    رئیس آکادمی علوم و تحقیقات افغانستان به همراه سه دانشجوی دیگر به دلیل انتشار کتابی که در آن شیعیان افغانستان به دروغگویی، خشونت و ضد‌اسلامی بودن توصیف شده بودند از دانشگاه اخراج شدند. عنوان این کتاب «اطلس قومی قبایل افغانستان» نام داشت که انتشار آن خشم قوم  هزاره را در افغانستان برافروخت.

    هزاره‌ها که نزدیک به بیست و پنج درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند از زمان حمله روس‌ها به این کشور در 1979 میلادی، مورد آزار و اذیت دیگر قومیت‌های افغانستان خصوصا طالبان قرار گرفته‌اند.

    حامد کرزی در مورد این کتاب گفت: محتوای کتاب بسیار موهن است و این کتاب تنها توهین به یک قوم خاص نیست بلکه به کل جمعیت افغانستان توهین شده است. وی همچنین دستور داد تا این کتاب جمع آوری شود.

    حاجی محمد‌ محقق، یکی از سیاسیون هزاره که در دولت کرزی شرکت دارد، این کتاب را محکوم کرد و خواستار مجازات نویسندگان آن شد.  

    از سوی دیگر خالد حسینی، نویسنده هزاره افغانستان، در سال 2003 کتاب «بادبادک باز» را نوشت و در این کتاب به ظلم‌ها و آزار شیعیان افغانستان در طول یک سده اخیر اشاره کرد. این کتاب در ایران از سوی دو ناشر مورد توجه قرار گرفت و به فارسی ترجمه شد. همچنین در سال 2007 با اقتباس از این کتاب فیلمی ساخته شد.

    محقق: نشر کتاب های توهین آمیز از سوی آکادمی علوم به هدف تفرقه بین اقوام افغانستان است

    حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رییس کمیسیون عدلی وقضایی مجلس نمایندگان اعتراض شدید خود را نسبت به نشر کتاب های تفرقه افگن وتوهین امیز آکادمی علوم افغانستان، اعلام کرد.محقق خواهان وحدت ملی در ترکیب اعضای اکادمی علوم افغانستان شده می گوید که باید این نهاد علمی اصلاح گردد.

    حاجی محمد محقق روز یک شنبه در یک نشست خبری اعتراض شدید خود را نسبت به نشر کتاب های نفاق افگن وتوهین امیز اکادمی علوم افغانستان ابراز کرد. استاد محقق خواهان وحدت ملی در ترکیب اکادمی علوم شده میگوید که نشر کتاب های اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن افغانستان غیرپشتون ودایره المعارف افغانستان از سوی افراد متعصب به هدف ایجاد نفاق بین مردم افغانستان از سوی اکادمی علوم به چاپ رسیده است.

    به گفته محقق نشر کتاب اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن افغانستان غیرپشتون پنجاه هزار دالر امریکای هزینه برداشته که از پول بیت المال برای اهانت شهروندان و تقسیم کردن مردم افغانستان از سوی اکادمی علوم منتشر شده است.استاد محقق افزود که درین کتاب نفاق افگن، جامعه هزاره ساکن افغانستان را بقایای مغول، رافضی و دروغگو یاد کرده که این ادعا ها جنگ های داخلی را دامن خواهد زد.

    هم چنین استاد گفت که اکادمی علوم با ترکیب کنونی باید منحل گردد وترکیب اعضای ان ملی و افراد شایسته عالم باشند.وی ضمن رد مطالب منتشر شده در کتاب های اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن افغانستان یعنی غیر پشتون و دایره المعارف افغانستان گفت که نشر این مطالب با واقعیت ها سازگاری ندارد.(افغانستان)

    منبع: http://www.dailyafghanistan.com/latest_detail.php?post_id=125025

    محقق گفت که، در این کتاب به قوم هزاره، صفت رافضی نسبت داده شده که به گفته محقق، رافضی (دشمن خلفای اسلام) کلمه دشمن آفرینی است که دشمنان اسلام در گذشته به شیعه ها نسبت می دادند. محقق گفت که، در این کتاب به قوم هزاره، صفت رافضی نسبت داده شده که به گفته محقق، رافضی (دشمن خلفای اسلام) کلمه دشمن آفرینی است که دشمنان اسلام در گذشته به شیعه ها نسبت می دادند.
    آقای محقق با آنکه مطالب و محتوای این کتاب را "نفاق افکنانه" و "تبعیض آمیز" خواند، تاکید کرد که نویسندگان این کتاب و افرادی که در اطراف آقای کرزی جمع شده اند، پس از خروج نیروهایی خارجی در سال 2014  زمینه را برای جنگ‌های داخلی آماده می‌کند.
    این درحالی است که چندی قبل، همین اداره با انتشار جلد اول دایرة المعارف آریانا جنجال‌های زیادی را به راه انداخته بود.
    بخشی از این کتاب که به درصدی اقوام افغانستان اختصاص یافته که در آن پشتون ها 62 درصد، تاجیک‌ها 12 درصد، هزاره‌ها 9 درصد و ازبک‌ها 6 درصد ذکر شده است.

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 91/4/4::: ساعت 8:28 عصر

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20allah.gif

    میلاد امام حسین عباس و امام زین العبدین مبارکباد

     

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20mohammad.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20ali2.gif

     

    میلاد امام حسین مبارکباد

    http://kabul3.persiangig.com/image/hossain4.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/ya%20hossain.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/yahossain2.gif

    http://kabul3.persiangig.com/image/abalfazl.gif

     



  • کلمات کلیدی :
  • انجمن صلح طلبان افغانستان ::: یکشنبه 91/4/4::: ساعت 7:13 عصر

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 131
    کل بازدید :640093
    >> درباره وبلاگ <<
    صلح طلبان افغانستان
    انجمن صلح طلبان افغانستان
    پیش به سوی عدالت، صلح و امنیت در افغانستان

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<
    افغانستان[23] . افغانستان و توسعه[19] . پارلمان[9] . غزنی[8] . طالبان[7] . مناسبت‏ها[6] . یادداشت‏های متفرقه[6] . وهابیت[5] . هزاره[5] . پاکستان[5] . امام علی[5] . جنگ[5] . اسلام[4] . انتخابات[4] . هزاره ها[4] . صلح[4] . قرآن[4] . دین[3] . امنیت[3] . تبعیض قومی[3] . تصاویر[2] . بهسود[2] . بیکاری[2] . خشونت[2] . آمریکا[2] . عربستان[2] . دانلود[2] . علی[2] . عید[2] . کابل[2] . کوچی[2] . کوچی‏ها . مجلس . محقق کابلی . معرفی کتاب . کتاب . کدجاوا . کراچی . کشتار شیعیان . والی . وبلاگ . وحدت . مهاجرین افغان . مهدی . میلاد پیامبر . ناامنی . نرم افزار . نقد کتاب . دانلود = کتاب . دعا . غزنی، تاریخچه . فقر و بیکاری . قالب . قالب رایگان . قالب وبلاگ . عکس . عکس از غزنی . عکس و تصویر . علم . رمضان . سایت . سرعت انترنت . سیاست دوگانه . شمشیر . شهید مزاری . اخلاق . ازبک ها . امریکا . افغانها . امام حسن مجتبی . امام حسین ع . امام رضا ع . امام صادق ع . انیمیشن . بازار غزنی . پشتون . پشتونها . پیام . تاجیک . داتلود . دانش . جنگ داخلی . حقوق بشر در افغانستان . حکمتیار . تظاهرات . تفرقه گرایی . تفرقه و نفاق! . جنایات . جنایات وهابیت . تجاوز . تربیت . ترور . قندهار . قوم گرایی . کوچی .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلح طلبان افغانستان

    >> سایت های افغانستان<<
    قرآن کریم دانلود قرآن
    نوشته های پیشین وبلاگ
    بدنبال آرامش
    مجله مینه - پشتو
    شورای جهانی هزاره
    پایگاه‏های اطلاع رسانی مراجع تقلید
    آیت الله محقق کابلی
    زبان انگلیسی یاد بگیریم
    علیجان زاهدی غزنوی
    کودکان افغان عکس و تصویر
    سلامت روان فرزندان
    نسیم رهایی / ککرک غزنی / محمدی
    آیت الله محقق کابلی
    حزب وحدت
    سایت شهید مزاری
    سایت دانشگاه کاتب هزاره
    سایت آیت الله محسنی
    سایت ریاست جمهوری افغانستان

    تاجیک مدیا
    متن کامل قرآن کریم - دانلود
    موسیقی افغانی برای وبلاگ
    کشتار شیعیان در کراچی یا در هر کجای دیگر تاکی و تا چند!؟
    مجمع علمی فرهنگی نور
    سایت امام هادی- آیت اله محقق غزنوی
    وبلاگ پشتو -جامعه روحانیت پشتون‏های شیعه
    سایت موسوی لاری - دانلوود کتاب
    جمهوری سکوت
    معلم عزیز رویش - مدیر لیسه معرفت غرب کابل
    پیوندهای فرهنگی مذهبی
    شریف حبیبی
    از غزنی / واسع هیله من
    آلبوم عکس و تصویر این وبلاگ
    سایت جنبش ملی افغانستان
    اندیشه مثبت
    افغانستان پس از جنگ
    تاجیک مدیا
    سادات افغانستان
    وبلاگ حقوقی صارم
    لینکستان وبلاگهای افغانستانی
    سایت گشایش
    سایت غرجستان
    سایت طلوع فجر
    آموزش زبان انگلیسی
    هفته نامه نىای غؤنه
    غرجستان
    تاجیک مدیا
    قلم بیقرار
    خبرنامه علودانی
    هزاره پیوند
    خبرهای تازه از علودانی
    وطندار
    کودکان وطن
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    روزنه امید
    برگ سبز - محمد رحمتی
    ناهور - خوات
    رو به فردا
    درد دلهای یک باچه مهاجر
    محمد شفق خواتی
    استاد علیزاده مالستانی
    مدرسه محمدیه غزنی
    مردم مالستان
    وحدت نیوز
    نگاه فردا
    سروش صبا
    هم صنفی
    در رثای بابه مزاری
    مجله اخوت
    هزاره پیوند
    حزب وحدت
    صادقی نیلی
    هیله من غزنوی
    علودانی
    مشفق
    بشیر احمدی
    خوات آنلاین
    قلم بیقرار
    کودکان افغانستان
    جامعه اسلامی علودانی
    محمد صابری شملتو
    جامعه نو شوکت علی محمدی
    جمهوری سکوت
    ابرار
    دورتر از چشم اقیانوس
    شریف سعیدی
    نقش والدین در سلامن روان فرزندان
    وحدت نیوز
    مدرسه علمیه محمدیه
    خوات معاصر
    خوات آنلاین
    حوات زیبا
    خوات دانلود
    رو به فردا

    >>طراح قالب<<
    تابستان 91 - صلح طلبان افغانستان
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    انجمن طالبان صلح و امنیت در افغانستان

    تصویر ثابت

    <bgsound src="http://kabul3.persiangig.com/audio/12%20watan_eshq_tu.mp3" loop="infinite">